Gå til innhold

Pris for å oppgradere Dell Dimension 5000

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Dell Dimension 5000 fra 2004 her. Hva ville det kosta å oppgradere den til en rimelig spill pc? Jeg har titta på AMD Athlon II X2 og et grafikk kort til 500-1000kr + ram +hovedkort.

Strømforsyninga mi er 305 watt, så den bør nok også byttes ut.

Jeg spiller for øyeblikket hovedsaklig Starcraft 2. Min Macbook Pro 13 fra 2010 klarer

mellom 10-20FPS med grafikken satt til high (og 1080x1920). Skulle gjerne hatt flere FPS og hadde vært bra å kunne bruke Ultra High. Hva vil en oppgradering koste?

prosessor og grafikk i pcen nå.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Pentium 4 520 (Prescott) 2.80GHz Family 15 Model 4 (04) Stepping 1 Revision 17 APIC 0.0.0 CPUs 2 Cores 1x2 PAS 64GB

2.79GHz CPU Max 2.81GHz [E0] U 45% K 14% D 3% L1 Trace Cache 8-way 6-µOPs 12KµOPs Core 1.35 Volts

200MHz System Bus (FSB) x14 200MHz L1 Adaptive Cache 8-way 64-byte 16KB [4/12]

2.79GHz L2 Cache HP+ AP+ Technology 90nm L2 Unified Cache 8-way 64-byte 1MB [12+18]

GenuineIntel HTT (2) [MMX SSE3 XD] Intel® Pentium® 4 CPU 2.80GHz

--------------------------------------------------------

ATI Radeon X300/X550/X1050 Series 128 MB memory

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må nok slutte meg til ik2500, og si at den er moden for el-retur buret på din lokale gjenbruksstasjon.

Dell-kabinettene har ofte ikke standard hovedkortfester/størrelser, og det samme gjelder for strømforsyning. En så gammel harddisk har lite levetid igjen, lydkortet trenger du ikke, da nytt hovedkort vil ha integrert lydkort.

DVD-brenneren er sannsynligvis IDE/ATA - som mange hovedkort ikke støtter i dag, i så tilfelle kan du pælme den óg.

Sorry mac.

Lenke til kommentar

Tror nok du må vurdere nytt kabinett. Hvor mye peng skal du bruke på nytt

Hadde først tenkt til å bruke under 1500kr, men det er ikke mulig. Jeg kjøpte akuratt skjerm, tastur og mus til rundt 2000kr så jeg må nok vente litt til med å oppgradere.

Uansett satt jeg sammen en liten handleliste nå, bare for å se hva jeg må betale. Vil denne duge? link

Lenke til kommentar

Tror nok du må vurdere nytt kabinett. Hvor mye peng skal du bruke på nytt

Hadde først tenkt til å bruke under 1500kr, men det er ikke mulig. Jeg kjøpte akuratt skjerm, tastur og mus til rundt 2000kr så jeg må nok vente litt til med å oppgradere.

Uansett satt jeg sammen en liten handleliste nå, bare for å se hva jeg må betale. Vil denne duge? link

Bruk en hundrings mer og bytt ut CPU med denne: AMD Athlon II X3 450, 3,2 GHz

Resten ser greit ut, skal helt fint kunne kjøre SC II på Ultra, ihvertfall på high uten problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...