Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kan du engelsk? så hjelp meg om du er snill ;)


Anbefalte innlegg

:thumbdown: Hei!

 

Skrev en øyevitne fortelling for skolens hjemmeside i tenatamen, for en uke siden.

fikk tilbake karakteren min, men er ikke sikker om læreren var for streng eller for snill.

 

 

vil at dere (om dere orker) skal lese stilen og gi meg tilbakemeldig om hva som er bra, hva som kan gjøres bedre. gjerne gi meg en karakter ;)

 

går i 10. klasse - Engelsk er ikke mitt beste fag :thumbdown:

 

takk!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tynn historie, kronglete formuleringer, lite variert språk og noen steder virker det som du slenger inn fremmedord bare for å ha de der, uten at de egentlig passer inn. Ikke særlig imponerende, for å være ærlig.

 

karakter? hvordan kan jeg gjøre det bedre .. hva kan jeg fikse på

Lenke til kommentar

Karakter? Ikke spør meg, jeg er ikke utdannet engelsklærer og vet ikke hva som skal legges vekt på, så det blir bare gjettelek fra min side.

 

Hvordan du kan bli bedre? Snakk mer engelsk, les mer engelsk, se filmer på engelsk uten norsk teksting og skriv mer engelsk. Er bare mengdetrening det går på, og språket ditt vil utvikle seg i en positiv retning uten at du egentlig tenker over det. Jo mer engelsk du får inn i hverdagen, jo bedre vil den bli, fordi du ser hvordan man formulerer seg, hvordan man bygger opp språket, både muntlig og skriftlig, og du lærer masse nye ord.

Lenke til kommentar

Karakter? Ikke spør meg, jeg er ikke utdannet engelsklærer og vet ikke hva som skal legges vekt på, så det blir bare gjettelek fra min side.

 

Hvordan du kan bli bedre? Snakk mer engelsk, les mer engelsk, se filmer på engelsk uten norsk teksting og skriv mer engelsk. Er bare mengdetrening det går på, og språket ditt vil utvikle seg i en positiv retning uten at du egentlig tenker over det. Jo mer engelsk du får inn i hverdagen, jo bedre vil den bli, fordi du ser hvordan man formulerer seg, hvordan man bygger opp språket, både muntlig og skriftlig, og du lærer masse nye ord.

 

forstår, men vil vite hva som er feil meg språket og hvor jeg bruker de fremmed ordene..

 

 

 

takk for at du orker dette :thumbup:

Lenke til kommentar

Les deg opp på grammatikken. Du har mye å hente der. Det er mengdetrening som Henrik nevner, som må til for at språket skal flyte bedre. Ordforrådet ditt er snevert, historien din er tynn og setningsoppbygningen kronglete. Jeg vil foreslå at du tar deg en tur til nærmeste bibliotek, og spør etter lettleste engelske bøker. Slå opp alle ord du ikke forstår, lær deg gloser og skriv mer. Du kan gjerne spørre læreren din hva som skal til for å bli bedre i engelsk. Spør etter grammatikkoppgaver, skriveoppgaver og råd. Se favorittseriene dine eller filmer på engelsk u/ tekst. Det du trenger er å presse inn mer engelsk i hverdagen. Mitt råd er først og fremst å lese mer, og lære deg grammatikken. Du kan gjerne forsøke å skrive som forfatteren selv.

 

Characteristics of a good story:

A single theme, clearly defined

A well developed plot

Style: vivid word pictures, pleasing sounds and rhythm

Characterization

Faithful to source

Dramatic appeal

Appropriateness to listeners

Til slutt vil jeg tippe at du fikk en 3´er uten at jeg heller er engelsklærer eller kjenner til oppgaven.

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar

Les deg opp på grammatikken. Du har mye å hente der. Det er mengdetrening som Henrik nevner, som må til for at språket skal flyte bedre. Ordforrådet ditt er snevert, historien din er tynn og setningsoppbygningen kronglete. Jeg vil foreslå at du tar deg en tur til nærmeste bibliotek, og spør etter lettleste engelske bøker. Slå opp alle ord du ikke forstår, lær deg gloser og skriv mer. Du kan gjerne spørre læreren din hva som skal til for å bli bedre i engelsk. Spør etter grammatikkoppgaver, skriveoppgaver og råd. Se favorittseriene dine eller filmer på engelsk u/ tekst. Det du trenger er å presse inn mer engelsk i hverdagen. Mitt råd er først og fremst å lese mer, og lære deg grammatikken. Du kan gjerne forsøke å skrive som forfatteren selv.

 

Characteristics of a good story:

A single theme, clearly defined

A well developed plot

Style: vivid word pictures, pleasing sounds and rhythm

Characterization

Faithful to source

Dramatic appeal

Appropriateness to listeners

Til slutt vil jeg tippe at du fikk en 3´er uten at jeg heller er engelsklærer eller kjenner til oppgaven.

 

 

takk for svaret, men kan du forklare meg konkret hvor det er feil...

har lyst til å rette det opp og levere inn 2.utkast ;)

 

om du orker så takk!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...