Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kan du engelsk? så hjelp meg om du er snill ;)


Anbefalte innlegg

:thumbdown: Hei!

 

Skrev en øyevitne fortelling for skolens hjemmeside i tenatamen, for en uke siden.

fikk tilbake karakteren min, men er ikke sikker om læreren var for streng eller for snill.

 

 

vil at dere (om dere orker) skal lese stilen og gi meg tilbakemeldig om hva som er bra, hva som kan gjøres bedre. gjerne gi meg en karakter ;)

 

går i 10. klasse - Engelsk er ikke mitt beste fag :thumbdown:

 

takk!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tynn historie, kronglete formuleringer, lite variert språk og noen steder virker det som du slenger inn fremmedord bare for å ha de der, uten at de egentlig passer inn. Ikke særlig imponerende, for å være ærlig.

 

karakter? hvordan kan jeg gjøre det bedre .. hva kan jeg fikse på

Lenke til kommentar

Karakter? Ikke spør meg, jeg er ikke utdannet engelsklærer og vet ikke hva som skal legges vekt på, så det blir bare gjettelek fra min side.

 

Hvordan du kan bli bedre? Snakk mer engelsk, les mer engelsk, se filmer på engelsk uten norsk teksting og skriv mer engelsk. Er bare mengdetrening det går på, og språket ditt vil utvikle seg i en positiv retning uten at du egentlig tenker over det. Jo mer engelsk du får inn i hverdagen, jo bedre vil den bli, fordi du ser hvordan man formulerer seg, hvordan man bygger opp språket, både muntlig og skriftlig, og du lærer masse nye ord.

Lenke til kommentar

Karakter? Ikke spør meg, jeg er ikke utdannet engelsklærer og vet ikke hva som skal legges vekt på, så det blir bare gjettelek fra min side.