ScienceSucker Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Hei Jeg har nettopp oppgradert skjermkort og CPU. Nå sliter jeg med at maskinen, tilsynelatende tilfeldig, lagger og starter på nytt igjen under gaming. Det er ingen bluescreen. Jeg mistenker at dette er et driver problem, men på samme tid så lurer jeg på om ikke PSU kan være synderen. Og til slutt, siden skjermkorte er nytt så kan det være defekt. Jeg kjørte furmark og prime95 samtidig i 45min uten at jeg fikk den til å krasje. Det var med overclock på CPU for å pushe strømforsyningen litt ekstra. Merk jeg har H70 på cpuen, så den er aldri over 50 grader. Skjermkortet ligger på 60 grader. PSU er bare på 550w og skjermkorte krever min 550, men da burde PSU ha knelt under stresstesten. Skjermkortet er Asus gtx 560 ti. Cpu er amd X4 970. Det burde virkelig holde med 550w på dette oppsettet. Til slutt, om dette er et driver/programvare-problem hvorfor får jeg ikke opp en bluescreen? Problemet oppstår med siste stabile driver OG siste beta versjon. Så jeg er litt usikker her altså. Kanskje skjermkortet er defekt. Jeg kan jo returnere det til komplett for å få dem til å teste det, men det blir ikke gratis om det ikke er defekt. Her er link til PSU: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=386808 Merk; Jeg har siste BIOS på HK, windows er oppdatert og siste BIOS på skjermkorte. Jeg sitter pris på input, takk. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Om det er den Chieftec-modellen du linker til som er den du har, så er det i grunnen en modell med liten kapasitet på 12V-railen. Kun 30A (360W) er lite for en 550W. En moderne 550W bør minst ha 500W tilgjenglig på 12V-railen. Så det kan være der problemet ligger. Lenke til kommentar
ScienceSucker Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg hadde en gammel 300w PSU som jeg jumpstartet. Jeg har brukt den for å drive utelukkende skjermkorte. Så langt ingen reboot. Wopi. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Regner med det var den lave kapasiteten på 12V som da var tilfellet ja. Lenke til kommentar
ScienceSucker Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 Ork, det skjedde igjen. Maskinen blir over 2-10 sekunder tregere og tregere, så blir skjermen svart etterfulgt av en skurrelyd i høyttalerne til den starter igjen. Komplett foreslår at HK kan være gåen. Så jeg får se hva jeg finner på. Problemet med å bytte HK er at da må jeg også ha nytt minne. Siden jeg har am2+ HK med en am3 CPU. Jeg avventer til jeg har mer penger, så kjøper jeg et nytt kabinett også i samme slengen. Lenke til kommentar
ScienceSucker Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Mister kredittkort ordnet opp idag. Nytt big tower kabinett (som faktisk har plass til H70 kjøleren), ny 750W PSU, Nytt hovedkort med SLI muligheter (bruke 9600GT som physX ting), og 8GB ram er på vei. Sånn går det. Jeg skulle originalt bare ha ny CPU. Nå har jeg CPU, og GPU. Samt cpukjøler. Og resten nytt er på vei. Haha. Det er farlig å begynne å skru på en maskin altså. Endret 28. mars 2011 av ScienceSucker Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Håper det ikke var i Battlefield Bad Company 2 dette problemet oppsto? Uansett så var det nok lurt å gå for en kraftigere PSU Lenke til kommentar
ScienceSucker Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Jo, utelukkende i BFBC2. Så jeg tviler på at det er noe gale med maskinen. Derfor blir den satt sammen og solgt som en fungerende maskin. For alt uten om BFBC2. Det er sikkert en driver eller noe som bøgger seg. Edit: Jeg mistenker realtek lyddriveren. Endret 28. mars 2011 av ScienceSucker Lenke til kommentar
Hans_Henrik Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 først, er BSOD minnedump aktivert? anbefaler og installere & kjøre WhoCrashed (http://www.resplendence.com/whocrashed), god mulighet for at den gjir mer information. Lenke til kommentar
ScienceSucker Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 Jeg fortsetter feilsøking om dette vedvarer etter HK, PSU og RAM er byttet. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Dette med BFBC2 er et velkjent fenomen. Har fått det selv og ergerlig nok Ifølge det jeg har sett og lest så skyldes det etter all sannsynlighet Realteks innebygde lydkort. Lenke til kommentar
ScienceSucker Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 Det nye HK har ikke realtek innebygget. Jippi. Lenke til kommentar
ScienceSucker Skrevet 1. april 2011 Forfatter Del Skrevet 1. april 2011 Nå er ny maskin montert. Det eneste som ble beholdt var GPU og CPU. Problemet nå er at BFBC2 fortsatt krasjer, men ikke hele maskinen. Så sånn sett kan jeg vel ikke klage. Har kjørt memtest for å utelukke RAM. Men det som er litt rart er at når BFBC2 krasjer så registrerer windows det som feil på video hw. Kan dette stemme? Jeg tenker mer i retning av at det er en dårlig kombinasjon av den gitte driveren sammen med det spillet. Jeg har ikke klart å fremprovosere tilsvarene krasjer i andre spill. Det må være driveren da og BFBC2 som er problemet og ikke HW håper jeg. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Nvidia har kommet med nye beta-drivere: 270.51 Verdt et forsøk Lenke til kommentar
ScienceSucker Skrevet 2. april 2011 Forfatter Del Skrevet 2. april 2011 Har prøvd de også. Klarte nå å krasje Crysis 2 med akkurat samme symptomer. Får se om jeg ikke bare blir å sende tilbake skjermkorte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå