Spenis Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Hei i går kveld så kom jeg inn på en side der et antivirusprogram på en måte ble instalert automatiskt, jeg aner ikke hvordan jeg skal fjerne det, og det popper opp stadig og forteller meg at jeg har masse birus, men det virusprogrammet som følte med Rogaland Fylkeskomune viser noe annet. Det ligge ikke i kontrollpanel - Programmer - avinstaler et program. Her ligger det ved et bilde, og dette popper opp stadi... Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Sjekk om du kan skru pc tilbake i tid (dersom dette er aktivert.) Lenke til kommentar
Spenis Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2011 Sjekk om du kan skru pc tilbake i tid (dersom dette er aktivert.) Det er ikke aktivert, og aner ikke hvordan jeg gjør det.... Lenke til kommentar
phlake Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 (endret) Trykk ctrl-alt-del og gå til oppgavebehandling (task manager) når "virusbeskjeden" kommer. Avslutt programmet og last ned Dr.Web Cureit. Hvis browseren har blokkert nedlasting så må du tillate dette, da det kommer evt varsel om dette i toppen av nettleseren. Kjør Dr.Web (oppdater) og ta full scan. En kompis hadde samme greia for et par dager siden. Forferdelig opplegg.. Hvis dette ikke funker, start maskinen i sikkermodus med nettverk og last ned og kjør. Edit: når du er i task manager og ser "antivirusprogrammet" under programs-tab-en, høyreklikk og velg go to process. Avslutt så denne prosessen eller prosesstreet. Endret 27. mars 2011 av phlake Lenke til kommentar
Spenis Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg skal forsøke, men Dr.Web ville ikke innstaleres.... Men du skriver at kompisen din hadde samme greia for et par dager sieden, ble d på en måte instalert automatiskt på hans og? Er det hacking, eller virus som gjør dette forferdelige opplegget? JEg har en Recovery disck, men greia er at da mister jeg skole programmene mine, har en oppgave som skal gjøres i solid edge... mn programmet vil ikke starte så lenge jeg har det problemet jeg har nå... Finnes det en måte jeg kan få solid edge på en diks/harddisk (bærbar) Trykk ctrl-alt-del og gå til oppgavebehandling (task manager) når "virusbeskjeden" kommer. Avslutt programmet og last ned Dr.Web Cureit. Hvis browseren har blokkert nedlasting så må du tillate dette, da det kommer evt varsel om dette i toppen av nettleseren. Kjør Dr.Web (oppdater) og ta full scan. En kompis hadde samme greia for et par dager siden. Forferdelig opplegg.. Hvis dette ikke funker, start maskinen i sikkermodus med nettverk og last ned og kjør. Edit: når du er i task manager og ser "antivirusprogrammet" under programs-tab-en, høyreklikk og velg go to process. Avslutt så denne prosessen eller prosesstreet. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Les rådene og fremgangsmåten som er beskrevet i delforumet for Antivirusprogrammer og datasikkerhet. Legg ut logger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå