BuffyAnneSummers Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Hvorfor måtte gå på apoteket og snakke med noen når det bare kunne stått en fast bestemt størrelse på 3-4 forskjellige pakker i matbutikken? Prøver du virkelig å være _mot_ at det skal bli enklere å få tak i kondomer? Nei? Men jeg syns det er greiere å ha ett gratistilbud så alle ungdom i hvert fall får muligheten til å kunne beskytte seg selv. Hvis jeg ikke tar feil så skal det stå bak på alle kondompakker (pakker som man f.eks får kjøpt i matvarebutikken) hvor stor kondomen er. Er ikke sikker altså, jeg bruker som regel alternativ prevansjon. Det sier seg selv at hvis du har en uvanlig størrelse så finner du større variasjon og flere størrelser på f.eks apoteket og kondomeriet. Det blir litt som om at jeg skal klage på at de ikke har alle slags størrelser på undertøy i matvarebutikken.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Hvorfor måtte gå på apoteket og snakke med noen når det bare kunne stått en fast bestemt størrelse på 3-4 forskjellige pakker i matbutikken? Prøver du virkelig å være _mot_ at det skal bli enklere å få tak i kondomer? Nei? Men jeg syns det er greiere å ha ett gratistilbud så alle ungdom i hvert fall får muligheten til å kunne beskytte seg selv. Hvis jeg ikke tar feil så skal det stå bak på alle kondompakker (pakker som man f.eks får kjøpt i matvarebutikken) hvor stor kondomen er. Er ikke sikker altså, jeg bruker som regel alternativ prevansjon. Det sier seg selv at hvis du har en uvanlig størrelse så finner du større variasjon og flere størrelser på f.eks apoteket og kondomeriet. Det blir litt som om at jeg skal klage på at de ikke har alle slags størrelser på undertøy i matvarebutikken.. DEn sammenligningen hadde kanskje hatt noe for seg om du aldri brukte samme undertøy to ganger - eller brukte kondomer i flere mnd før du kastet dem. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 DEn sammenligningen hadde kanskje hatt noe for seg om du aldri brukte samme undertøy to ganger - eller brukte kondomer i flere mnd før du kastet dem. Hvis vi antar at jeg er rik kjendis så Uansett, det er ingenting å krangle på, trenger man spesiale størrelser på kondomene så tar man seg turen til apoteket eller kondomeriet og kjøper i stor kvanta. Det blir litt dumt at matvarebutikken skal måtte ta inn så masse forskjellige kondomer som de ikke sikkert får solgt, spesielt siden de også har en utløpsdato. Ah! Noe å sammenligne med. Jeg er jævla smal rundt midjen og har store pupper, og kan aldri handle på H&M eller cubus for bh'er, og det hadde blitt for dumt hvis de skulle ta inn masse dyre bh'er som hadde gjort alt mye dyrere også, når jeg ikke trenger å reise flere timer for å komme til Change. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 DEn sammenligningen hadde kanskje hatt noe for seg om du aldri brukte samme undertøy to ganger - eller brukte kondomer i flere mnd før du kastet dem. Hvis vi antar at jeg er rik kjendis så Uansett, det er ingenting å krangle på, trenger man spesiale størrelser på kondomene så tar man seg turen til apoteket eller kondomeriet og kjøper i stor kvanta. Det blir litt dumt at matvarebutikken skal måtte ta inn så masse forskjellige kondomer som de ikke sikkert får solgt, spesielt siden de også har en utløpsdato. Ah! Noe å sammenligne med. Jeg er jævla smal rundt midjen og har store pupper, og kan aldri handle på H&M eller cubus for bh'er, og det hadde blitt for dumt hvis de skulle ta inn masse dyre bh'er som hadde gjort alt mye dyrere også, når jeg ikke trenger å reise flere timer for å komme til Change. Pix, or it didn't happen. Men seriøst, kondomutvalget både i butikk og på apotek er elendig. Med så mye random sex og sykdommer som det er her i landet kunne hvertfall utvalget vært litt bedre slik at folk ikke må gå over stokk og stein for å finne noe bra gummi. 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Pix, or it didn't happen. Men seriøst, kondomutvalget både i butikk og på apotek er elendig. Med så mye random sex og sykdommer som det er her i landet kunne hvertfall utvalget vært litt bedre slik at folk ikke må gå over stokk og stein for å finne noe bra gummi. Kunne sagt det samme om bh'er, men slik er det dessverre ikke og da MÅ man bruke minst 5-600 for en bh. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Jeg hadde vært fornøyd bare et apotek hadde hatt litt utvalg, men nei. Noen som har erfaring med RFSU Zenith? Det er vel en av de tynneste kondomene såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Jeg hadde vært fornøyd bare et apotek hadde hatt litt utvalg, men nei. Noen som har erfaring med RFSU Zenith? Det er vel en av de tynneste kondomene såvidt jeg vet. Er greie de, men ut i fra egen erfaring så merker man ikke så alt for stor forskjell. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Hva er da den beste kondomen? Kriteriene er følsomhet og sikkerhet. Endret 29. mai 2011 av McBitch Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Bare for å få klarhet i det, føler at det har vært litt diffuse svar. Er det mulig å se hva som er i pakken, eller hvem som er avsender? Eller står det kun navnet mitt og adressen? Med andre ord. Hvis mamma finner pakken i posten, tar den med inn og legger den på rommet mitt, vil hun skjønne hva som er inni? Postet av anonym: 5c494734c6370527dd4819052418d5f0 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Det er en kovolutt med 20 løse kondompakker inni. Avsender er merket som CEFEM og utover det er det ingenting som tilsier hva som er inni. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Bare for å få klarhet i det, føler at det har vært litt diffuse svar. Er det mulig å se hva som er i pakken, eller hvem som er avsender? Eller står det kun navnet mitt og adressen? Med andre ord. Hvis mamma finner pakken i posten, tar den med inn og legger den på rommet mitt, vil hun skjønne hva som er inni? Postet av anonym: 5c494734c6370527dd4819052418d5f0 Nei, ikke med mindre hun Googler "Cefem" Endret 29. mai 2011 av TMB Lenke til kommentar
vannputtern Skrevet 4. juli 2011 Del Skrevet 4. juli 2011 Noen som vet eksakt størrelse på kondomene? Lenke til kommentar
zatanaminna Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Noen som vet eksakt størrelse på kondomene? Kondomene er 185 mm lange og 53 mm i omkrets. Det er en mm større enn standardstørrelsen du finner i butikken (feks Profil). Flertallet av europeiske menn vil kunne bruke disse, men hvis kondomet strammer så det gjør vondt under samleie, kan det være lurt å prøve ut en større størrelse. XL og XS kondomer skal merkes med størrelse. Kondomer som ikke er merket med størrelse, skal være standard størrelse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Noen som vet eksakt størrelse på kondomene? Kondomene er 185 mm lange og 53 mm i omkrets. Det er en mm større enn standardstørrelsen du finner i butikken (feks Profil). Flertallet av europeiske menn vil kunne bruke disse, men hvis kondomet strammer så det gjør vondt under samleie, kan det være lurt å prøve ut en større størrelse. XL og XS kondomer skal merkes med størrelse. Kondomer som ikke er merket med størrelse, skal være standard størrelse. Seriøst? Jeg syns de var jævlig trange og korte kontra de i butikken :-) Lenke til kommentar
zatanaminna Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (Skal ikke skryte på meg noe, jeg sa kun at kondomen var trang, ikke for kort.) Nå har jeg ikke så mye erfaring, da vi kun bruker kondomer en gang i skuddåret (av naturlige årsaker), men det er jo håpløst at man ikke lager et system for merking av størrelser. Man må kjøpe ørten forskjellige før man finner noe som ikke lukter ballekloring, er riktig størrelse, og som ikke føles som en "ekstra solid søppeksekk". Og når man endelig finner en som funker, så trenger man ikke lenger... Kondomene fra gratiskondomer.no er 185 mm lange og 53 mm i omkrets. Det er en mm større enn standardstørrelsen du finner i butikken (feks Profil). Flertallet av europeiske menn vil kunne bruke disse, men hvis kondomet strammer så det gjør vondt under samleie, kan det være lurt å prøve ut en større størrelse. XL og XS kondomer skal merkes med størrelse. Kondomer som ikke er merket med størrelse, skal være standard størrelse. Det er smart å øve på å tre på kondomet - kanskje du oppdager at det er riktig størrelse likevel? 1 Lenke til kommentar
zatanaminna Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Noen som vet eksakt størrelse på kondomene? Kondomene er 185 mm lange og 53 mm i omkrets. Det er en mm større enn standardstørrelsen du finner i butikken (feks Profil). Flertallet av europeiske menn vil kunne bruke disse, men hvis kondomet strammer så det gjør vondt under samleie, kan det være lurt å prøve ut en større størrelse. XL og XS kondomer skal merkes med størrelse. Kondomer som ikke er merket med størrelse, skal være standard størrelse. Seriøst? Jeg syns de var jævlig trange og korte kontra de i butikken :-) Ja, og de skal være testet og skal tåle 18 liter lust uten å sprekke. Kanskje det hjelper med litt glidemiddel og øvelse? Vannbasert eller silikonbasert glidemiddel - ikke oljebasert - uansett, alle har sine preveranser. Det finnes så mange forskjellige typer kondomer - hvis de du kjøper funker best, er det kanskje best å holde seg til dem? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 hvis de du kjøper funker best, er det kanskje best å holde seg til dem? Hehe, I do. Eneste grunnen til at jeg har disse gratiskondomene liggende, er fordi en jævel på jobb bestilt i mitt navn og adresse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg