Gå til innhold

Hist eller grimstad elektronikk Ingeniør


Anbefalte innlegg

15 april Nærmer seg fort som f.

 

Lurte lenge på om jeg skulle gå data eller elektronikk ingeniør. Har nå bestemt meg for elektronikk.

 

Men så kommer spørsmålet. Hvor.

 

Bor fortiden i Trondheim. Men elsker ikke akkurat byen. Savner park og andre greier.

 

Men uansett, hva tror dere om disse skolene? Hæ vært på hist og syntes skolen virker veldig sliten.

Mens Grimstad er nå helt moderne.

 

Hva hadde dere valg? Og hvorfor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går selv på elektronikk ved UiA (grimstad) 1. året og syntes det er veldig bra. Bygget er helt nytt og det er veldig åpent på kveldstid og helger for å drive på videre. På elektronikk har du og Java programmering 1. året og C programmering andre året så du får litt av begge deler. Du kan og bygge på med ett årsstudie data og etter du er ferdig. Jeg er veldig fornøyd med kunnskapsnivået til lærerene vi har hatt så langt og. Godt med studentboliger hjelper og, en god del av de er nyoppussa fra 2010 (Alfa, Bravo, Charlie, Delta) og er plassert sånn ca 70 meter fra Universitetet. Nå er ikke Grimstad verdens navle men har desto bedre natur og sjøliv. Jeg kan ikke se en grunn til å ikke gå her, for å si det sånn med mindre du vil ha studentmiljøet i Trondheim.

Lenke til kommentar

Hørtes konge ut. Grimstad appelerer mye mer til meg som

By også. Rolig og pen by virker det som. Er mer med at samboer vil bo i trondheim. Som gjør det hele litt vanskelig. Men må nesten tenke på meg selv.

 

Har du hatt programmering fra før? Fordi jeg har ikke hatt det. Men koner veldig godt med skole og lærer fort.

 

Er dette all programmering dere har på elektronikk?

 

Data virker jo kjempe det og, men blir fort mye programmering, og bare det.

 

Godt å høre at du trives, merker jeg blir vedig ivrig etter å sette igang.

 

Hvordan er det forresten med jobb muligheter i Grimstad ved siden av studiene? Må jo være litt presset tenker jeg.

Lenke til kommentar

Hei igjen :)

 

Jeg har aldri hatt programmering før nei, men de er veldig forsiktige i begynnelsen. Du skal først bare lære deg å skrive en setning f.eks. som skal printes ut i typisk "hello world" standard. Så bygger de videre på flere kommandoer osv, og Java er ganske greit å lære seg hvis du bruker litt tid på å leke med det. Etterhvert så lærer du å bygge større programmer som f.eks. Mp3 spillere, paintprogram osv. På C-programmeringen går de videre til å lære å programmere mikroprosessorer slik at du kan lage roboter osv. Nå er elektronikk-studiet ganske fokusert på mobilkommunikasjon og andre typer kommunikasjonsteknologi så det er en ganske grei porsjon data involvert.

 

Det går og an å melde seg opp i flere fag (hvis det er ledig) hvis du f.eks. ser at du har lyst å lære deg noe fra de andre ingeniørlinjene slik som data og mekatronikk. Men dette blir det nok ikke tid før etter 3-4 semester.

 

Jobb er ganske presset, er et par tusen studenter på denne campusen som slåss men det kommer jo litt an på hvor mye du gidder lete og hva du vil ta. Å være tidlig ute er nok en fordel. Til gjengjeld så er studentboligene ganske billige. Så er Arendal og Kristiansand ikke altfor langt borte hvis det blir ensforming. Studentene har og en egen plass som heter Bluebox som ligger ca 9 meter fra Universitetet hvor de kjører på med events noen ganger i uka, som pokerturneringer, pubquiz og en del band som opptrer. Men selvfølgelig, Trondheim har vel 10x så mange studenter så det blir vel ingenting i forhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...