ThePmPowner Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Hei! Trenger litt inspirasjon om hva jeg skal ta bilder av. Har helt mistet inspirasjon og trenger litt hjelp. Kan være alt mellom himmel og jord. På forhånd takk! Lenke til kommentar
kaian Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 De små skiltene på stolper, gjerder, koblingsbokser, ... Gå bort til noen og spør om å få ta et portrett. Hvorfor? Du har så flott uttrykk, får jeg lov? Genta til du har ti. Vårtegn Refleksen i vinduer Morsomme skyer Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Hei:) Ok, har du en hobby du liker veldig godt? Du kunne f.eks begynne med å ta bilder av resultatene fra denne... Tenker da hvis f.eks hobbyen er fluebinding/modellfly/objektivsamlemani (guilty as charged her iallefall), frimerkesamling, etc. Eller kanskje du har en interesse/forhåpning om å bli freelance lokalnyhetsfotograf; les deg opp events i nærmiljøet og møt opp der "det skjer" som det skulle være den mest naturlige tingen i Verden (eller lokalmiljøet om du vil). Det være seg basarer/sirkus/fotballkamper/drapsåsteder (ok stryk den...) /pressekonferanser som er åpne for "alle"/konserter etc. Eller kanskje du har en fascinasjon for vær? Kle på deg passende klær og dra ut, kjenn på været, bli HELE dagen ute om du har batterier/minnekort nok , og hold deg ute til det blir mørkt. Oppsøk plasser som utfordrer deg, f.eks havet om du er en fjellmann og visa verca... Ev, dra ut inatt og ta med stativ (ta det med uansett når og hvor...) og oppsøk spennende arkitekturiske områder som festninger/gamle bydeler/havneområder/falleferdige bygg etc. Håper du kan bruke noe av mine idèer Lenke til kommentar
ThePmPowner Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2011 drapsåsteder (ok stryk den...) Hehe, tror ikke drapsåsteder er noe for meg Blir også litt vanskelig å vite på forhånd hvor og når drape skjer (om man ikke er involvert) Takk skal dere ha folkens! Kjenner ideene strømmer inn Tror nokk at jeg skal vente til imorgen med å dra ut. Men dere hadde mange idéer som kan og SKAL brukes. Håper på noen flotte bilder med min Canon:) Er veldig interessert i macro fotografier, og om dere har tid, (og lyst) kan dere komme med noen idéer om ting jeg kan ta macro bilder av. Med macro mener jeg nærbilder av små ting. Som f.eks knapper, ringer, og diverse andre små ting. Takker for svar som allerede har kommet! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Det som jeg og flere andre har opplevd er at ved og være litt aktiv på forumet "Akam" vil du få en ny giv angående fotografering, så hva med og slenge seg med på noen aktiviteter eller poste litt ? Hva med og prøve litt på Dråpebilder, her har du "den store dråpetråden", du finner mange fine tips der eller du kan spørre der også. Akam har uformelle fototreff titt og ofte hva med og bli med på et, så du får tilbake litt fotoglede Det er også mange andre spesifikke fotokonkurranser du kan være med på, de vil gi deg spesifikke oppgaver, eller hva med en krevende utfordring. Lenke til kommentar
ThePmPowner Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2011 (endret) Det som jeg og flere andre har opplevd er at ved og være litt aktiv på forumet "Akam" vil du få en ny giv angående fotografering, så hva med og slenge seg med på noen aktiviteter eller poste litt ? Hva med og prøve litt på Dråpebilder, her har du "den store dråpetråden", du finner mange fine tips der eller du kan spørre der også. Akam har uformelle fototreff titt og ofte hva med og bli med på et, så du får tilbake litt fotoglede Det er også mange andre spesifikke fotokonkurranser du kan være med på, de vil gi deg spesifikke oppgaver, eller hva med en krevende utfordring. Takk skal du ha! Har tatt noen dråpebilder før Jeg skal helt klart se litt rundt på forum og finne noen "konkuranser/utfordringer/oppgaver" innen fotografering. Endret 27. mars 2011 av ThePmPowner Lenke til kommentar
kaian Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Det pleier å gå en april-utfordring forresten, den annonseres nok ganske snart nå. Intenst, morsomt, lærerikt Lenke til kommentar
Itek Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Timelapse! - av skyer - av månen Hmm, hvordan ville dette sett ut med en snegle? 1 Lenke til kommentar
ThePmPowner Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2011 Det pleier å gå en april-utfordring forresten, den annonseres nok ganske snart nå. Intenst, morsomt, lærerikt Spennende! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Det pleier å gå en april-utfordring forresten, den annonseres nok ganske snart nå. Intenst, morsomt, lærerikt Den blir annonsert snart, ja. Sannsynligvis ikveld når jeg kommer hjem og har stabilt internet 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå