Haldorsen Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 iPhonen min har sett sine bedre dager, og for tiden researcher jeg mobilmarkedet i tilfelle den skulle knekke sammen. Jeg liker godt OS-et Android, men har aldri sett noen 3.-parts-UI / ROMs (beklager at jeg helt sikkert bruker uttrykkene helt feil) som har falt i smak. Derfor frister Nexus S veldig - for den er vel "stock Android", om det kan kalles det? MEN: jeg skulle også gjerne hatt et fysisk QWERTY-tastatur. Finnes det noen telefoner som oppfyller disse kriteriene? Altså både Android uten noe ekstra UI og med fysisk tastatur. Eller finnes det f.eks. en fremgangsmåte for å fjerne HTC Sense på Desire Z? Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Cyanogen er jo bortimot stock, og du kan laste ned stock launcher fra markedet om du er beinhard på at du vil ha akkurat den. Ellers kan du skinne Cyanogen (egentlig ADW/Launcherpro) til å få en stock lookalike-dock om du vil beholde den utvidede funksjonaliteten disse gir. En Cyanogen-install med stock launcher er såvidt jeg vet mer eller mindre identisk med en stock-installasjon i form og funksjon, men tilbyr en del tilleggsfunksjonalitet (strømstyring, themes, widgets i notification-gardin etc etc) som ærlig talt er veldig bra å ha. CyanogenMod 7 finnes som nightly builds til Desire Z. Om disse er av samme kvalitet som nightly builds til HTC Legend så er de gode nok til daglig bruk. Du får da "stock" Android 2.3. Lenke til kommentar
ollibolli87 Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 (endret) Hei! HTC desire Z har fysisk tastatur, og hvis du i tilleg kjører launcher PRO istedenfor sense skallet, så får du en meget clean og rask, men alikevel en launcher med MASSE muligheter. Finnes flere launchere, men synes launcher pro er den beste og mest responsive:) Rooting som nevnt ovenfor her er også et alternativ hvis du liker å fikle med den slags:) Kan jo nevne at launcher pro finner du gratis i marked, og du erstatter bare sense med det. Enkelt og greit. Endret 27. mars 2011 av ollibolli87 Lenke til kommentar
superflaks Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 HTC desire Z kan installeres custom ROM's på, og da kan du installere en naken gingerbread ROM. Har prøvd det på min HTC desire HD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå