TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Hvilke produsenter er det som har best renome og best hk? Ute etter AMD HK Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Mange... MSI, ASUS, GIGABYTE osv... EDIT: EVGA har sluttet med AMD... Endret 26. mars 2011 av Boneraw Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 Bruker Gigabyte nå, litt pga dual bios. Vurderer å bytte til Asus pga at de har innført den nye typen bios. Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Ja, det er et godt poeng det. Den nye EFIbiosen til ASUS har veldig enkelt brukergrensesnitt og veldig lett å manøvrere i. Ellers så er ASUS-mobo's veldig bra, stabile og lette og overclocke med! Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Satser på de har EFIbiosen på de nye AM3+ HK. Har Asus dual bios på sine HK? Endret 27. mars 2011 av TarzanIUnderbuksa2 Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Les denne tråden ang DUALbios http://www.tomshardware.co.uk/forum/288572-12-dual-bios-support Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Ser ut til at Gigabyte ikke kommer med den nye UEFI bios-en. Da er vi tilbake til start da. Hva skal man velge? Noen som har brukt kort fra begge produsentene og kan gi meg noen + og - på hvorfor jeg skal velge en bestemt kort type. Info-en på nettsiden til Asus sier meg ikke allverden da jeg ikke er kjent med deres hk. Endret 3. juni 2011 av TarzanIUnderbuksa2 Lenke til kommentar
BAT Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Jeg har prøvd både Gigabyte (GA-MA790GP-DS4H) og Asus (M4A89TD PRO/USB3) til AMD og så langt er jeg mest fornøyd med Asus. Bedre bios, oftere oppdaterte drivere og bedre layout på kortet. Men som på alle andre områder så er smaken som baken, deltt og folk vil alltid ha forskjellige preferanser. Når det gjelder AM3+ så har Asus brukt UEFI på begge FX kortene ihvertfall. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 Jeg liker blått veldig godt. Men fx hovedkortene er rød. tenkte å overklokke noe, ikke noe hard core overklokking. Er andre brikkesett aktuelle da? Lenke til kommentar
BAT Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Sabertooth er da ikke rød. Du har også 990X brikkesettet som har litt mindre funksjoner enn 990FX men har fremdeles det meste av det du trenger. Siden du liker blått på hovedkortet så kan du også velge Gigabyte. De er også en god produsent av hovedkort. Som f.eks GA-990FXA-D3 Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 Jeg vurderer GA-990FXA-D3 veldig sterkt. Hva er den store forskjellen på dette og UD7 versjonen? Ser du har mindre x16 slots og litt mindre usb 3. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 UD7 har mulighet for flere grafikk kort, dvs flere PCIe porter med 16X og 8x hastighet. D3 kan kun ha crossfire eller SLI med 2 kort. UD7 har også flere SATA/eSATA porter og utganger. Du kan se sammenligningen av de to her. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 Bruker dette kortet nå: http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3002#ov Så del vil bli en solid oppgradering uansett. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Det blir det Du vil nok merke det best hvis du har SSD nå. SB750 er endel tregere enn SB850. Jeg merka stor forskjell selv da jeg gikk fra Gigabyte GA-MA790GP-DS4H til Asus M4A89TD PRO/USB3. Er ca 20% dårligere ytelse for en SSD med SB750. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 MSI har et rykte for å lage svake hovedkort til overklokking, på en slik måte at de kan slutte å fungere bare man legger en sekskjerner inn og stresser den litt. Nesten alle ASUS-hovedkort har innebygd overstrømsvern, og de har færrest feil blandt produsentene av AMD-hovedkort. Det er egentlig ikke vits i å vurdere annet enn ASUS for AMD-hovedkort i Norge slik tallene er i dag mener jeg. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Har lest og det har blitt nevnt at de nye cpu-ene for AMD blir forsinket. Hvordan er det med hovedkortene? Kan ikke se å ha sett noe om forsinkelser der. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3894#ov Blir dette kortet på meg. Ser at det står core boost på selve hk. Men kan ikke finne noe om det på sidene til Gigabyte. Er det en oc funksjon? Lenke til kommentar
BAT Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Neste generasjon kommer i august/september mens hovedkortene er allerede kommet i butikkene. Kortet du har lyst på er allerede på lager hos f.eks Komplett Core Boost er en funksjon i programmet Easy Tune 6 som følger med kortet. Du kan lese alt om kortet i manualen som du kan laste ned i fra Gigabyte sine sider her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå