Gå til innhold

Gode produsenter av hk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Ser ut til at Gigabyte ikke kommer med den nye UEFI bios-en. Da er vi tilbake til start da. Hva skal man velge?

Noen som har brukt kort fra begge produsentene og kan gi meg noen + og - på hvorfor jeg skal velge en bestemt kort type. Info-en på nettsiden til Asus sier meg ikke allverden da jeg ikke er kjent med deres hk.

Endret av TarzanIUnderbuksa2
Lenke til kommentar

Sabertooth er da ikke rød.

post-140856-0-97489300-1307120215_thumb.jpg

Du har også 990X brikkesettet som har litt mindre funksjoner enn 990FX men har fremdeles det meste av det du trenger.

post-140856-0-22940300-1307120541_thumb.jpg

Siden du liker blått på hovedkortet så kan du også velge Gigabyte. De er også en god produsent av hovedkort.

Som f.eks GA-990FXA-D3

post-140856-0-22273400-1307120648_thumb.jpg

Lenke til kommentar

UD7 har mulighet for flere grafikk kort, dvs flere PCIe porter med 16X og 8x hastighet. D3 kan kun ha crossfire eller SLI med 2 kort.

UD7 har også flere SATA/eSATA porter og utganger.

Du kan se sammenligningen av de to her.

Lenke til kommentar

Det blir det :thumbup:

Du vil nok merke det best hvis du har SSD nå. SB750 er endel tregere enn SB850. Jeg merka stor forskjell selv da jeg gikk fra Gigabyte GA-MA790GP-DS4H til Asus M4A89TD PRO/USB3. Er ca 20% dårligere ytelse for en SSD med SB750.

Lenke til kommentar

MSI har et rykte for å lage svake hovedkort til overklokking, på en slik måte at de kan slutte å fungere bare man legger en sekskjerner inn og stresser den litt.

Nesten alle ASUS-hovedkort har innebygd overstrømsvern, og de har færrest feil blandt produsentene av AMD-hovedkort. Det er egentlig ikke vits i å vurdere annet enn ASUS for AMD-hovedkort i Norge slik tallene er i dag mener jeg.

Lenke til kommentar

Neste generasjon kommer i august/september mens hovedkortene er allerede kommet i butikkene.

Kortet du har lyst på er allerede på lager hos f.eks Komplett

Core Boost er en funksjon i programmet Easy Tune 6 som følger med kortet. Du kan lese alt om kortet i manualen som du kan laste ned i fra Gigabyte sine sider her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...