traktor-en Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Hei var dum nok til å legge ut en av kompisene mine sine sider, via www.google.com/addurl han er eksrtemt redd det koster penger hver gang noen trykker på linken. Og må helst få denne fjernet. PS er det sant at google tar betalt hver gang noen trykker på linken? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Hvordan skulle de fakturere han for det uten at han har en avtale med dem? De fakturerer for klikk hvis han kjøper sponsede koblinger i annonsesystemet deres. Lenke til kommentar
EvenAug Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Ingenting å bekymre seg for. Du har ikke gjort noe som koster penger. Google "crawler" nettet hele tiden for å finne nye nettsider som de legger til i søkemotoren sin. Ved å legge den inn via linken du oppga, så gjør du bare jobben lettere for googlebottene. Dette er positivt både for din nettside (som vil komme opp i google søk) og for google som får et bredere spekter av resultater i søkefunksjonen. Det som koster penger er dersom du går inn i en reklame avtale. Der google annonser nettsiden din. Da koster det penger per klikk, men det er en helt annen sak. Legg deg med god samvittighet. Du har ikke gjort noe dumt Lenke til kommentar
traktor-en Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 Ingenting å bekymre seg for. Du har ikke gjort noe som koster penger. Google "crawler" nettet hele tiden for å finne nye nettsider som de legger til i søkemotoren sin. Ved å legge den inn via linken du oppga, så gjør du bare jobben lettere for googlebottene. Dette er positivt både for din nettside (som vil komme opp i google søk) og for google som får et bredere spekter av resultater i søkefunksjonen. Det som koster penger er dersom du går inn i en reklame avtale. Der google annonser nettsiden din. Da koster det penger per klikk, men det er en helt annen sak. Legg deg med god samvittighet. Du har ikke gjort noe dumt Takk du reddet kvelden min. Men kompisen min er likevel drit redd for regninger. Er det mulig å slette dem? Lenke til kommentar
Hans_Henrik Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Ingenting å bekymre seg for. Du har ikke gjort noe som koster penger. Google "crawler" nettet hele tiden for å finne nye nettsider som de legger til i søkemotoren sin. Ved å legge den inn via linken du oppga, så gjør du bare jobben lettere for googlebottene. Dette er positivt både for din nettside (som vil komme opp i google søk) og for google som får et bredere spekter av resultater i søkefunksjonen. Det som koster penger er dersom du går inn i en reklame avtale. Der google annonser nettsiden din. Da koster det penger per klikk, men det er en helt annen sak. Legg deg med god samvittighet. Du har ikke gjort noe dumt Takk du reddet kvelden min. Men kompisen min er likevel drit redd for regninger. Er det mulig å slette dem? be ham heller ta kontakt med en advokat e/l. er en del han trenger og lære - er det en voksen person som tar hånd om egen økonomi? men hvis han absolutt ønsker at søke-sider som Google/Bing/Yahoo/etc ikke skal vise til siden hans, lag en text fil i websiden's startside. kall filen for "robots.txt", og skriv i den text filen: User-agent: *Disallow: / og jeg antar det står noe brukbart her: http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=164734 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Takk du reddet kvelden min. Men kompisen min er likevel drit redd for regninger. Er det mulig å slette dem? Hvorfor lager han en nettsiden hvis han vil at ingen skal se den? Lenke til kommentar
traktor-en Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 Ingenting å bekymre seg for. Du har ikke gjort noe som koster penger. Google "crawler" nettet hele tiden for å finne nye nettsider som de legger til i søkemotoren sin. Ved å legge den inn via linken du oppga, så gjør du bare jobben lettere for googlebottene. Dette er positivt både for din nettside (som vil komme opp i google søk) og for google som får et bredere spekter av resultater i søkefunksjonen. Det som koster penger er dersom du går inn i en reklame avtale. Der google annonser nettsiden din. Da koster det penger per klikk, men det er en helt annen sak. Legg deg med god samvittighet. Du har ikke gjort noe dumt Takk du reddet kvelden min. Men kompisen min er likevel drit redd for regninger. Er det mulig å slette dem? be ham heller ta kontakt med en advokat e/l. er en del han trenger og lære - er det en voksen person som tar hånd om egen økonomi? men hvis han absolutt ønsker at søke-sider som Google/Bing/Yahoo/etc ikke skal vise til siden hans, lag en text fil i websiden's startside. kall filen for "robots.txt", og skriv i den text filen: User-agent: *Disallow: / og jeg antar det står noe brukbart her: http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=164734 Er en som driver et "firma" og fører regnskap selv. Men vis det ikke er noen fare for regning bryr jeg meg ikke xD Takk du reddet kvelden min. Men kompisen min er likevel drit redd for regninger. Er det mulig å slette dem? Hvorfor lager han en nettsiden hvis han vil at ingen skal se den? Problemet er at han er livredd for regning fra Google! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 En regning som ikke kommer fordi det er ingenting å fakturere for med mindre han inngår en avtale omd et. Lenke til kommentar
traktor-en Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 En regning som ikke kommer fordi det er ingenting å fakturere for med mindre han inngår en avtale omd et. Men det er ingen måte og slette dette på? For meg liskom Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Kompisen din burde takke deg. Det koster ikke penger og man kommer raskere inn i systemet med at Google indekserer sidene. Selger han produkter/tjeneste kan faktisk det gi ekstra inntekt. Og regning risikerer han som de fleste har sagt ikke i det hele tatt. Google ønsker jo at flest mulig skal legge inn sidene sine via addurl, så det har og vil alltid være gratis. Jeg har vel lagt inn en nærmere 100 nettsteder via denne siden Google begynte med addurl i "tidenes morgen", og kan garantere at det er gratis. Nei, det er ingen måtte å slette det man legger inn her, rett og slett fordi det ikke er noen grunn for å slette det. Addurl kan sammenlignes med en tipstelefon, det eneste man gjør er å tipse Google om at det finnes et nettsted med adressen http://xxx.xxxx.xx/. Noe mer ligger ikke i dette. Google vil uansett finne fram til nettstedet etterhvert om man ikke setter opp en robots.txt til å hindre indeksering. Men i realiteten er det det samme som å si at man ikke ønsker å være på nettet. Endret 26. mars 2011 av Bolson Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Hva er det kompisen din er er redd for, sånn egentlig? Det er jo blitt avklart at han IKKE får noen som helst faktura fra Google. Lenke til kommentar
traktor-en Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 Hva er det kompisen din er er redd for, sånn egentlig? Det er jo blitt avklart at han IKKE får noen som helst faktura fra Google. Hen mener han allerede har tapt 36.- på at folk har trykket på linken Lenke til kommentar
Hans_Henrik Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Hva er det kompisen din er er redd for, sånn egentlig? Det er jo blitt avklart at han IKKE får noen som helst faktura fra Google. Hen mener han allerede har tapt 36.- på at folk har trykket på linken så han får regninger på ett-eller-annet? det har ikke noe med http://www.google.com/addurl/ , så da anbefaler jeg at han undersøker grundigere hvor han får de reginingene fra. Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Har de trukket det fra hans konto, eller kan han gå inn via en eller annen plass på google å se hva han skylder? Dette høres merkelig ut hvis han taper penger på å legge til URL via nevnt link. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Han er sikker på at han ikke har kjøpt seg litt reklame hos Google i tillegg da? Lenke til kommentar
J-nome Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg lukter okseskit. det eneste hypotetiske scenariot hvor noe slikt skal kunne skje kun gjennom å bruke den linken basert på infromasjonen gitt er at han har en eller annen form for yalla host som fakturer basert nett trafikk. Og jeg kan umulig tenke meg at han har laga ei nettside som sprenger den innbygde måndlige trafikk mengden. dessuten er det ikke lovlig å sende regninger til folk for tjenester eller varer de ikke har samtykket i. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Hva er det kompisen din er er redd for, sånn egentlig? Det er jo blitt avklart at han IKKE får noen som helst faktura fra Google. Hen mener han allerede har tapt 36.- på at folk har trykket på linken Han lyver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå