IHS Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 (endret) Hvor i bibelen kan jeg lese at GT er feil? i NT Kan du være litt mer spesifikk? GT > du skal hate dine fiender NT > du skal elske dine fiender Det sier meg kun at bibelen motsier seg selv.... Nei, dette sier at Jesus Kristus motsier GT, noe Han gjør ved flere anledninger. GT handler om Gud, men det er Jesus Kristus som virkelig er Gud. Endret 27. mars 2011 av IHS Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Så, Gud er altså ikke Gud, men Jesus? Den må du lenger ut på landet med. Lenke til kommentar
dr.dr. Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Problemet ligger vel heller i påstander om at boken er noe mer enn hva den oppfattes subjektivt. Opplysning har ledet mang en troende til å forkaste belæring av meningen bak religiøse tekster, og heller brukt Bibelen som relasjonsmodell til ens eget liv, noe jeg for min del syns er utelukkende positivt. Like positivt som andre religiøse skrifer? Forutsatt at opphavet for relasjonen ligger i det levde livet: ja. Lenke til kommentar
waddaf Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Hvorfor kan vi ikke alle tro på J. R. R. Tolkiens univers? Han var jo faktisk ganske ærlig da han sa alt var oppdiktet på forhånd. Det at voksne mennesker tror på det som står i bibelen den dag i dag er ganske skremmende. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 men det er Jesus Kristus som virkelig er Gud. Sier hvem? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 men det er Jesus Kristus som virkelig er Gud. Sier hvem? Over 2 milliarder kristne. 1 Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Mens resten av verdens befolkning er uenig. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Over 2 milliarder kristne. Over 4 milliarder ikke-kristne sier at Jesus Kristus virkelig ikke er gud. Det hadde vel vært idiotisk å stole på hva 2 milliarder sier når 4 milliarder sier det motsatte? Heldigvis for deg er argumentet om at flertallet har rett ikke gyldig. Endret 28. mars 2011 av Abigor 2 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 men det er Jesus Kristus som virkelig er Gud. Sier hvem? Over 2 milliarder kristne. Mens resten av verdens befolkning er uenig. Nei, de har bare et feil bilde av Gud. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Du mener de har feil bilde av Gud, de mener de har riktig. Du kommer ingen vei her. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Du mener de har feil bilde av Gud, de mener de har riktig. Du kommer ingen vei her. Det begynte med at 0% av verdens befolkning hadde et riktig bilde, nå har 30% et riktig bilde. Så dette går veldig bra, Bozzeye Endret 28. mars 2011 av IHS Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Du mener de har feil bilde av Gud, de mener de har riktig. Du kommer ingen vei her. Det begynte med at 0% av verdens befolkning hadde et riktig bilde, nå har 30% et riktig bilde. Så dette går veldig bra, Bozzeye Det begynte med at 0% av verdens befolkning hadde det du mener er riktig bilde, nå har 30% (ikke engang det) det du mener er riktig bilde. Du kommer fremdeles ingen vei så lenge du ignorerer dette. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Det begynte med at 0% av verdens befolkning hadde et riktig bilde, nå har 30% et riktig bilde. Så dette går veldig bra, Bozzeye Hvem sier at de har riktig bilde? Lenke til kommentar
Ph.D Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Du mener de har feil bilde av Gud, de mener de har riktig. Du kommer ingen vei her. Det begynte med at 0% av verdens befolkning hadde et riktig bilde, nå har 30% et riktig bilde. Så dette går veldig bra, Bozzeye IHS, din lære er skadelig for alle som mottar den. Vær så snill og slutt med det. Du sier at 30% av verdens befolkning har rett bilde? Ikke ifølge deg! Hvor mange av de 30% forkaster GT? Kommer de også til himmelen, da? De som har 39 ekstra bøker i sine bibler med masse vranglære? Les Joh 5:46-47! Jesus Kristus sier: "For dersom dere trodde Moses, ville dere ha trodd Meg, for han skrev jo om Meg. Men hvis dere ikke tror hans skrifter, hvordan kan dere da tro Mine ord?" Slutt med den forurensingen din, din lære er vranglære, og den er farlig. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 IHS, din lære er skadelig for alle som mottar den. Vær så snill og slutt med det. Du sier at 30% av verdens befolkning har rett bilde? Ikke ifølge deg! Hvor mange av de 30% forkaster GT? Kommer de også til himmelen, da? De som har 39 ekstra bøker i sine bibler med masse vranglære? Les Joh 5:46-47! Jesus Kristus sier: "For dersom dere trodde Moses, ville dere ha trodd Meg, for han skrev jo om Meg. Men hvis dere ikke tror hans skrifter, hvordan kan dere da tro Mine ord?" Slutt med den forurensingen din, din lære er vranglære, og den er farlig. Du får aldri et tilfredsstillende svar på den måten. Jo flere bokstaver du bruker, jo færre bokstaver får du i retur. Denne teksten kvalifiserer til et svar fra IHS på 3-4 ord eller kun et smilefjes. 6 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) IHS, din lære er skadelig for alle som mottar den. Vær så snill og slutt med det. Du sier at 30% av verdens befolkning har rett bilde? Ikke ifølge deg! Hvor mange av de 30% forkaster GT? Kommer de også til himmelen, da? De som har 39 ekstra bøker i sine bibler med masse vranglære? Les Joh 5:46-47! Jesus Kristus sier: "For dersom dere trodde Moses, ville dere ha trodd Meg, for han skrev jo om Meg. Men hvis dere ikke tror hans skrifter, hvordan kan dere da tro Mine ord?" Slutt med den forurensingen din, din lære er vranglære, og den er farlig. Det er riktig at Moses skrev om Gud. Men det er Jesus Kristus som er Gud. Jesus Kristus om GT > Dere gransker skriftene, for dere mener at dere har evig liv i dem – men det er de som vitner om meg! Likevel vil dere ikke komme til meg så dere kan ha liv. Det er personen Jesus Kristus som er Guds ord til verden, ikke en bok. Gud har henvendt seg til verden i form av et menneske, Jesus Kristus, ikke i form av en bok. Endret 30. mars 2011 av IHS Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Men det er Jesus Kristus som er Gud. Er Jesus Kristus gud? Hvorfor det? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Men det er Jesus Kristus som er Gud. Er Jesus Kristus gud? Hvorfor det? Fordi Han er Mennesket over alle mennesker. Lenke til kommentar
Ph.D Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 IHS, din lære er skadelig for alle som mottar den. Vær så snill og slutt med det. Du sier at 30% av verdens befolkning har rett bilde? Ikke ifølge deg! Hvor mange av de 30% forkaster GT? Kommer de også til himmelen, da? De som har 39 ekstra bøker i sine bibler med masse vranglære? Les Joh 5:46-47! Jesus Kristus sier: "For dersom dere trodde Moses, ville dere ha trodd Meg, for han skrev jo om Meg. Men hvis dere ikke tror hans skrifter, hvordan kan dere da tro Mine ord?" Slutt med den forurensingen din, din lære er vranglære, og den er farlig. Det er riktig at Moses skrev om Gud. Men det er Jesus Kristus som er Gud. Jesus Kristus om GT > Dere gransker skriftene, for dere mener at dere har evig liv i dem – men det er de som vitner om meg! Likevel vil dere ikke komme til meg så dere kan ha liv. Det er personen Jesus Kristus som er Guds ord til verden, ikke en bok. Gud har henvendt seg til verden i form av et menneske, Jesus Kristus, ikke i form av en bok. Hvordan skulle vi kunne vite Guds vilje uten Bibelen? Du tror vi kun har Den hellige ånd å stole på? Hva ville folk gjort da? De ville alle hatt sin meninger om hva Gud vil! Bibelen er Guds levende ord, lurer vi på noe kan vi søke svar i Bibelen. Den hellige ånd hjelper oss å forstå Skriftene. Hvordan kan du si at vi trenger frelse, du som forkaster gamletestamentet? Hvordan kan du tro på Syndefallet? Uten noe syndefall er det heller ikke behov for frelse, Jesus døde altså forgjeves. Og det at du faktisk siterer Bibelen samtidig som du hevder at den ikke er Guds ord til verden, er bare helt utrolig! Jesu ord er registrert i Nytestamentet, hvordan skulle du kunne vite om Jesus uten det? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) Fordi Han er Mennesket over alle mennesker. Hvem sier at Jesus er mennesket over alle mennesker? Endret 1. april 2011 av Abigor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå