HamiltonII Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Vi først si at jeg er kjempe fornøyd med dette kortet,mulig fordi jeg ikke vet bedre men,men. Så til spørsmålet,selv om jeg er fornøyd med kortet liker jeg og fikle litt med ting så er det noe jeg kan gjøre med dette kortet,hva skal stå på,hva skal jeg skru av etc. Klokking?? noe muligheter der? og hva gjør jeg i såfall? På forhånd takk for alle svar og tips :-) Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Mener du AA (antiAliasing) AF (AntistrophicFiltering) osv når du mener hva du skal slå på og av eventuelt Trueform og Vsync? Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 14. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2003 Ja,jeg har sett folk snakke om dette på forumet men for meg er det jibberish,skjønner altså ingenting av det,så en lettfattelig forklaring hadde jeg satt stor pris på :-) Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 Jeg lurer altså på alt,hvor gjør man det (slår av/på) de forskjellige tingene etc..... Ingen som kan hjelpe?? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Ok skjønner. Det jeg ville ha satt på var 2 eller 4x AA (dette er på norsk kantutjevning) AF (Er en egenskap som gjør at skrift og tekst blir lettere å se på lang avstand i spillet) og dette ville jeg sotte på enten 8x eller 16x (kommer ann på hva du kan sette med kortet ditt + at jeg vet ikke helt hvor mye minne dette tar) Trueform har jeg selv på, men vet ikke om noen store visuelle forbedringer. Vsync hadde jeg problemer med i cs osv der jeg fikk en forstyrrelse midt på skjermen som gikk fra høyre side til vensre side, men da jeg tok på vsync ble dette problemet "fjernet" Det jeg vil annbefale er at du tester deg frem og ser hva som er best for kortet ditt for dette er ting som tar minne og du må rett og slett finne det beste balansen mellom disse forskjellige settingsene.( Jeg ville uansett ikke sotte AA på mere enn 4x der dette suger minne i større oppløsninger) Last ned Cataclyst 3.5 hos www.ati.com last ned driver + controllpanle så går du inn på egenskaper for skjerm --> avansert og der kan du stille på det meste både i opengl og direct x (jeg kjører identisk oppsett på begge to) :wink: se også at agp speed står på 8x dersom maskinen din støtter dette + fsatwrite skal være på) Håper dette var til hjelp å lykke til med kortet ditt :smile: Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 Takker og bukker,kjempe hyggelig at noen tar seg tid til å forklare :-) Nå gleder jeg meg til å forandre på diverse duppeditter :-) Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Catalyst 3.6 har kommet naa da! :wink: Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 Hei igjen :-) Jeg får ikke satt fastwrite på,klikker i "boksen" rebooter og når jeg åpner menyen er den fremdeles av....noen ide?? Ellers ser det ut som kortet kanskje ikke støtter 4x agp,tror nok HK skal takle dette ihvertfall (NF7-s v.2.0) Men igjen takk for hjelp,koser meg nå,hehehe Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Radeon9100 bruker super-sampling AA og har derfor en veldig stor ytelse hit. Jeg vil ikke anbefale det på nye spill som "krever" høy framerate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå