Gå til innhold

Minnekort speed class for 720P filming

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jobbet i fotobutikk i 2,5år. De fleste* kortene vi tok rescue på for kunder (eller forsøkte**) var av merke Kingston eller Transcend. To merker denne fotokjeden*** ikke en gang solgte!

*70-80%

** flere totale kortslutninger på Transcend enn noe annet merke (8gb og 16gb)

*** jobber fortsatt i samme fotokjede i annen landsdel, men ikke ofte nok til å danne ett vesentlig grunnlag. Kollegaer har dog merket seg samme oppfatning ang. minnekortmerker.

Endret av ET!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jobbet i fotobutikk i 2,5år. De fleste* kortene vi tok rescue på for kunder (eller forsøkte**) var av merke Kingston eller Transcend. To merker denne fotokjeden*** ikke en gang solgte!

*70-80%

** flere totale kortslutninger på Transcend enn noe annet merke (8gb og 16gb)

*** jobber fortsatt i samme fotokjede i annen landsdel, men ikke ofte nok til å danne ett vesentlig grunnlag. Kollegaer har dog merket seg samme oppfatning ang. minnekortmerker.

Det kan jo også ha sammenheng med at flere kjøper Kingston/Transcend da disse som oftest er billigst. Jeg har hatt Transcend-kort i mange år, uten problemer så langt.

Lenke til kommentar

Tror det blir vanskelig og kunne lage en statistikk om hvilken type kort som har mest feil, men har på følelsen at mange her på forumet bruker sandisk/lexar. Men min personlig mening er så synes jeg det og spare noen kroner på kort er en for stor risiko, spesielt hvis jeg får ødelagt noen bilder som er vanskelig og kunne erstatte.

Det som jeg ville fram til i utgangspunktet er at endel kort lyger på hastigheten og man burde opp litt i pris for å få stabile kort uansett merke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...