Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvordan fikse hakkete streaming av f.eks av Youtube?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Acer Aspire 5810TG PC med 4 GB RAM, 1,4 Ghz. Plages av svært dårlig streaming av Youtube, VG tv osv. Bruker trådløst nett fra GET. Har Avira antivirusprogram. Målte hastigheten idag og fikk:

Din nedlastingshastighet er: 17832 kbit/sekund<H3>Din opplastingshastighet er: 2400 kbit/sekund.

 

Noen tanker om hva som gjør at jeg har så dårlige forhold?

</H3>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

installer nyeste Flash Player. http://get.adobe.com/flashplayer/

 

 

Og prøv i http://www.google.no/chrome , streamer det fint i chrome?

nyeste versjon av flash-player er allerede innebakt i Chrome, og hvis det er noe som ikke fungerer med Adobe sin installasjon, burde det fortsatt fungere i chrome sin.

 

også, GPU/Skjermdrivere installert og fungerer?

Endret av Hans_Henrik
Lenke til kommentar

Jeg ville som nevnt over testet med en annen nettleser. Er det spesiellt forskjell?

 

Ellers så er det viktig å påpeke at youtube (ihvertfall fra her i norge, og fra det jeg leser mesteparten av resten av verden også) ikke alltid klarer å streame alle oppløsninger uten hakking. Det kommer mye ann på når på dagen du ser på videoene også.

 

Jeg har personlig denne erfaringen:

360p - streamer så og si alltid fint uten hakking.

460p - veldig skjeldent hakking, men på mer obskure (ikke veldig populære) videoer skjer det noen ganger.

720p - Dette er litt hit or miss avhenig av når på dagen det er.

1080 - Dette streamer ikke ofte helt uten hakking, men noen ganger avhengig av når på dagen det er fungerer det også.

 

Jeg har jobbet mange år i ISP teknisk kundestøtte så jeg har god kompetase på å si at det er ingenting feil med min nettlinje eller nettverk. Dette er rett og slett youtube serverene (ihvertfall for vår region) som ikke alltid klarer å ta unna lasten. Hastighetsmålingen din indikerer at du har mer enn nok rå kapasitet til å streame alle oppløsninger - men det er verdt å bemerke seg at dette ikke nødvendigvis utelukker noen typer mulige feil på nettforbindelsen (som pakketap, eller periodiske disconnects).

 

Kort sagt så er det ikke sikkert at det er noe "galt" som du kan rette. Om du alltid prøver å streame 1080p så VIL du få hakking ofte ved mindre du buffrer på forhånd. Jeg går som regel rundt dette ved å bruke firefox-addons for nedlasting av youtube videoer for 720 eller 1080 - så blir det ihvertfall ingen hakking. Jeg laster gjenre ned sike mens jeg ser på en annen video i 360p eller 480p. (jeg bruker ANT video downloader og easy youtube video download - dog det finnes mange gode addons).

 

Hvis du derimot opplever mye mer hakking enn det jeg forklarer at jeg opplever så KAN det selvfølgelig være problemer på nettlinjen eller nettverket ditt som er grunnen. Si i fra i så fall - så skal jeg gi deg råd på hvordan du sjekker og utelukker evt. typiske feil på ditt nettverk.

 

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Elendig CPU. Der er så og si hele problemet ditt.

 

Har flere eldre maskiner med enkjerne CPU, både fra AMD og Intel - 1.8GHz-3.7GHz. De svakest sliter virkelig youtube.. Det hakker, etc... Det beste en kan gjøre er å laste ned videoene, for å så spille de av med annet programvare.

 

Med litt tukling kan du forresten også få VLC til å spille av videoene direkte på youtube. Gjort dette med flere av mine Linux-maskiner. Flashplayer er glad i å bruke CPU-kraft, og med en eldre CPU hopper den kjapt opp i 60-95% CPU-bruk, om du ikke spiller av i 240/360p.

 

Du finner plugin til Firefox som lar deg laste ned youtube videoer.

Endret av tROOP4H
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

frykter selv at det er min kjipe CPU som er problemet... kjøpte PC'en fordi jeg syntes batterikapasiteten var god (aug 2009!). Angrer jo nå på at jeg prioriterte batteri fremfor CPU kapasitet :-(

Er den kjøpt i 2009 er det ikke en enkjernes cpu. Et kjapt google søk viser at den har en to kjernes.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...