OddZen Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Hei! Jeg og kona skal kjøpe leilighet, og vi ser at det er noen leiligheter som har innlagt fiber. Da lurer jeg på om det er slik at man kan kun bruke fiber når det først er lagt inn eller kan man fortsatt velge å bruke vanlig ADSL/Bredbånd? Det koster så sykt for Fiber og vi har virkelig ikke behov for det. Vi kommer mye billigere ut med å ha en vanlig riks-tv pakke eller noe sånn i tillegg til å ha et adsl abonement =) Takk for svar =) Lenke til kommentar
Geeek Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Så sant kablen fortsatt ligger der skal vel ikke det være noe problem. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Så sant kablen fortsatt ligger der skal vel ikke det være noe problem. Ok, så bra =) Det var egentlig det jeg trodde, men svigers hadde visst fjerna kabelen=) Tusen takk =) Er det bare lokale firma som leverer fiber tjenester til folk? Tenker da på leverandører som leverer internett og tv i et, ser at den lokale leverandøren bruker altibox, men det var ganske dyrt. NOen som har forslag til hva vi bør skaffe oss for å komme ut med en god og stabil leverandør som er billig? Endret 26. mars 2011 av OddZen Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Komme ann på hva man trenger. Stort sett er det Telenor, Ventelo og Nextgentel som leverer de greieste linjene i Norge på Adsl. Nextgentel er vel de enste som også leverer TV signaler sammen med bredbåndet meg bekjent. Ventelo gir 20mbit til 349,- men folk flest har nok med 5-10mbit til vanlig internettbruk. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Jeg må høre litt med hvilken fiber-leverandør de nåværende eierne har. Trodde kanskje det var altibox. Søkte på Stord og fiber og fant SKL, som leverer altibox. Syntes ikke det er veldig billig å måtte ut med 900 kr mnd for tv og internett. Endret 26. mars 2011 av OddZen Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg må høre litt med hvilken fiber-leverandør de nåværende eierne har. Trodde kanskje det var altibox. Søkte på Stord og fiber og fant SKL, som leverer altibox. Syntes ikke det er veldig billig å måtte ut med 900 kr mnd for tv og internett. Fiber er bra, men stort sett kostbart. 900,- var vel mye for internett og TV, finnes løsninger som er langt billigere. Må vel ut med ca 650,- for løsningen jeg har selv i dag. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg må høre litt med hvilken fiber-leverandør de nåværende eierne har. Trodde kanskje det var altibox. Søkte på Stord og fiber og fant SKL, som leverer altibox. Syntes ikke det er veldig billig å måtte ut med 900 kr mnd for tv og internett. Fiber er bra, men stort sett kostbart. 900,- var vel mye for internett og TV, finnes løsninger som er langt billigere. Må vel ut med ca 650,- for løsningen jeg har selv i dag. Hva er løsningen din? Kjører du fullt ut fiber eller ADSL, kalbel/Parabol/Rikstv? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg må høre litt med hvilken fiber-leverandør de nåværende eierne har. Trodde kanskje det var altibox. Søkte på Stord og fiber og fant SKL, som leverer altibox. Syntes ikke det er veldig billig å måtte ut med 900 kr mnd for tv og internett. Fiber er bra, men stort sett kostbart. 900,- var vel mye for internett og TV, finnes løsninger som er langt billigere. Må vel ut med ca 650,- for løsningen jeg har selv i dag. Hva er løsningen din? Kjører du fullt ut fiber eller ADSL, kalbel/Parabol/Rikstv? Har VDSL2 med IPTV fra ngt, har også mulighet for fiber men det koster så sinnsykt mye og har derfor valgt å vente med det frem til behovet er der. Om du ikke har mulighet for IPTV, så er det vel Viasat som har det rimeligste abonnomentene på TV via parabol. Riks-TV prøvde jeg en gang, la det opplegget på hylla... funka særs dårlig. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 Alright =) Takk skal du ha! Og ha en riktig fin kveld videre =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå