Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Regler rundt offentlig bruk av Spill-konsoller & spill.

DJ-Timoty

Anbefalte innlegg

Heissan.

er det noe regler rundt bruk av spill og spillkonsoller offentlig?

tenker da eksempelvis på storskjerm iht. arrangementer etc.

vet at mange butikker bruker stands med spill hvor kunder kan teste spill etc.

det er jo offentlig bruk.

kunne også vært interesert i å vite litt rundt utleie-regler av spill/konsoller

vet at det er regler ved offentlig fremvisning av film etc så ville ikke overaske meg om det finnes noe.

håper noen her kan svare meg. fant ikke noe på google.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er helt sikker på at dersom du finleser alle terms and conditions, så finner du nok et forbehold om offentlig visning.

Men: NRK viser jo spill-klipp, + at på youtube finnes det en masse klipp. Så i praksis er det nok lov. Tviler på at NRK innhenter skriftlig avtale på alt det de viser. NRK benytter seg nok av sitatretten til å vise spillklipz.

Lenke til kommentar

Har aldri lest noe norsk lovverk om dette, så du får ta posten min med en klype salt, men jeg tror reglene gjelder på samme måte for spill som for film.

Angående utleie så husker jeg fra da jeg var mindre at utleiesjappene pleide å ha spesielle leieversjoner av spillene og konsollene. Mener også at det var vanlig at det sto "not for rent" el. på coverne til spillene man kan kjøpe på elektrobutikkene (og "not for sale" på leieversjonene).

Hvis det er snakk om private arrangementer går det nok helt fint, også sammenkomster der mange spleiser inn, men er du ute etter å tjene penger på dette ville jeg tenkt meg to ganger om.

Om du er bekymret er det kanskje en ide å gidde å skumme over betingelsene. Tror det skal stå ganske klart bakerst i spillmanualene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

joda, men når sant skal sies så har jeg i overkant av 30 spillekonsoller, (rundt 25 forskjellige) og noen hundre spill.

har prøvd mange plasser nå, men ingen som kan gi meg noe klart svar.

får rett og slett sende noen mail til produsentene / hoved-importørene og se hva jeg kan få til svar der.. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...