Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Bare lokal" trådløs, men kabel fungerer

Anbefalte innlegg

Har en D-link Dir-635, som de siste par ukene har begynt å svitsje av til "Bare lokal". Dette skjer ofte etter at jeg har vært på nettet en stund.

Litt bakgrunnsinfo:

Om jeg kobler til ruteren med kabel, funker det.

Det gjelder ikke kun én data, den kobler seg også ut for mobil og en annen laptop jeg bruker.

Har siste firmware.

Har skiftet fra WEP til WAP2, uten hell.

Har ikke trådløs telefon som skal virke inn på signalet.

Har tatt reset til factory settings på routeren, uten hell.

Noen som har noen oppfatninger om hva dette kan skyldes - hva som kan gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan vel være flere nettverk på samme kanal her, men det kan også være at det er nok et ustabilt D-Link produkt.

Andre ting som kan spille inn er store metallflater i nærheten av routeren som sikringsskap, kjøleskap etc.

Takk for svar! :thumbup:

Er usikker på hva som menes med første setning..?

Den står nå ved siden av flatskjerm-TVen. Kan det ha noe å si?

Og er det ikke merkelig at signalet er godt, helt til det plutselig blir "bare lokal"? "Bare lokal" forstår jeg som at vi får koblet oss til ruteren, men at ruteren plutselig svikter i å koble videre til modemet/internett?

Lenke til kommentar

Idag så har alle trådløse nettverk og siden de fleste ikke har fletta peiling på nettverk så setter de boksen opp og er fornøyd med det. Men dette fører også til at mange bokser sender sine nettverk på samme kanal og det kan føre til ustabilitet som du har. Du kan laste ned et verktøy som heter inSSIDer for å se hvilke kanaler det er flest nettverk i, og hvilke som er minst befolket og hvor det er minst sjanse for forstyrrelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...