Gå til innhold

Må på nav å få dagpenger..

Olgadolga

Anbefalte innlegg

Er nødt å ty til nav da jeg får så lite jobbing for tiden. Er tilkallingsvikar.

Skjønner ikke helt hvordan man regner ut hvor mye jeg får, og står ikke akkurat hvordan på NAV sine sider. Men har forstått at hvis man jobber mer enn 50% har man ikke krav på dagpenger.. (?)

Tjente 177.000 kr i fjor.

De to siste ukene har jeg jobbet 36,5 timer totalt, så holder meg vel akkurat under 50% da?

Sendte meldekortet idag. Hvor mye kan jeg forvente meg å få når de utbetaler pengene?

Og får jeg bare penger for de dagene jeg ikke jobber?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anyway, så vær meget nøyaktig med utfylling av skjema. Dersom du oppgir opplysninger som gjør at du får utbetalt mer menger enn du har rett til, så får du hender kappet av.

De gir meg i verste fall bot og ber meg betale tilbake det jeg ikke har krav på og kutter dagpengeordningen min.

Men noen som vet hvordan jeg finner ut hvor mye jeg blir å få ved neste utbetaling?

Lenke til kommentar

Er nødt å ty til nav da jeg får så lite jobbing for tiden. Er tilkallingsvikar.

Skjønner ikke helt hvordan man regner ut hvor mye jeg får, og står ikke akkurat hvordan på NAV sine sider. Men har forstått at hvis man jobber mer enn 50% har man ikke krav på dagpenger.. (?)

Tjente 177.000 kr i fjor.

De to siste ukene har jeg jobbet 36,5 timer totalt, så holder meg vel akkurat under 50% da?

Sendte meldekortet idag. Hvor mye kan jeg forvente meg å få når de utbetaler pengene?

Og får jeg bare penger for de dagene jeg ikke jobber?

Det totale timeantallet over meldekortperioden summeres. Dersom dette er større enn 50% av fastsatt arbeidstid har du ikke rett på dagpenger.

Tar vi utgangspunkt i de tallene du har oppgitt så skulle du få utbetalt cirka 2207 kroner brutto (før skatt). :-) (siden du har arbeidet 48,67% og skal da ha 51,33% dagpenger. 51,33% av ukesats ganger to)

Du må alltid føre rett antall timer. Det er straffbart å gjøre noe annet. Verste fall er ikke å måtte betale tilbake. Du kan fort få fengselsstraff.

Endret av ironduke
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Trodde dagpengegrunnlaget var omtrentlig 63% (kanskje jeg bommer med noen få prosent, eller desimaler her) av ditt tidligere brutto lønnsgrunnlag som de regner dette på/av.

Fengselstraff. :hmm:

De sender ihvertfall namsmannen på deg om de har noe utestående beløp på deg. Det er NAV helt holdent som finner på om du skylder dem penger. Følger du systemet deres så kommer du ikke i knipe med dem. NAV er nok ikke snille med deg om du finner på noe kriminellt. Du kan få en utestengelsesperiode som jeg ikke vet nøyaktig hvor lang er. Men den er nok på en del måneder for å si det sånn.

NAV driver jo også sosialkontoret, så da er du prisgitt hvordan de behandler deg der etterpå. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...