Gå til innhold

PC 30 000 NOK, innspill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp en PC til 30 000kr.

I dag så får du helt sinnsyke PCer til 20 000kr ..

Er så bortkastet å bruke 5000kr på cpu, 3000kr for hk når det normalt sett kan halveres og være knallbra! F.eks så holder en i5 2500k i massevis, i7 hvis du driver med redigering og diverse sånt. Et 6990 eller 580 holder hvis ikke du spiller på sinnsykt høy oppløsning, men jeg ville anbefalt et av de, og heller kjøpe når prisene har falt/du trenger mer ytelse.

Så tenk deg om før du legger så mye penger i en PC når det rett og slett ikke er nødvendig.

Lenke til kommentar

Kabinettet er overkill i størrelse, men jeg synes det er så jævlig fett :cool: . Samtidig har jeg da god plass til senere endringer, f.eks. vannkjøling.

Det jeg lurer mest på er valg av hardisker og minne... Ser også noen anbefaler 2 SSD i raid, gir det mye bedre effekt enn å ha kun 1?

Viftekjølinga jeg valgte... er den bra eller er C14 bedre, evt. H70?

Hva er fordelen m hovedkorte jeg valgte i forhold til f.eks. Asus P8P67 Deluxe ? Så i en test at f.eks. bios/software var suverent på den jeg har valgt ?!

Lenke til kommentar

Kjøp en pc til 15-20k, og legg resten av pengene i en jævla god 30''. Skjermen varer mye lengre enn PCen, og når man kjøper en så rå pc bør man også ha en jævla god skjerm.

støttes 110% !

hvorfor passer ikke de andre billig cpuene?

bler bare nysgjerrig nå:p

hovedkortet støtter bare intel xeon 5600 og 5500 serie prosessorer.

Endret av Balli
Lenke til kommentar

ville IKKE valgt microtower til en så dyr pc. corsair 600T eller corsair 700D er kjempefine kabinetter med masse plass inni. og da også valgt ATX hovedkort, asus p8p67 pro.

gtx 590 ser forøvrig ut til å ikke ha så mange problemer som 6990, så det er å anbefale hvis man vil ha et toppspec kort.

h50/h60/h70 kjøler funker fett :)

Lenke til kommentar

Kabinettet er overkill i størrelse, men jeg synes det er så jævlig fett :cool: . Samtidig har jeg da god plass til senere endringer, f.eks. vannkjøling.

Det jeg lurer mest på er valg av hardisker og minne... Ser også noen anbefaler 2 SSD i raid, gir det mye bedre effekt enn å ha kun 1?

Viftekjølinga jeg valgte... er den bra eller er C14 bedre, evt. H70?

Hva er fordelen m hovedkorte jeg valgte i forhold til f.eks. Asus P8P67 Deluxe ? Så i en test at f.eks. bios/software var suverent på den jeg har valgt ?!

Fremdeles ingen konkrete kommentarer til disse spørsmålene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...