Gå til innhold

Veldig Farlige Temperaturer.

Anbefalte innlegg

Hei! Kjører nå et AMD XFX 5770 som er blodklokket:

https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=427586

Er 98 grader forferdelig høyt? Spilte Crysis 2 med gamer settings 1920x1080.

Resten av hardware:

Asus P5P41C hovedkort

Intel Core 2 Quad Q9650 (3,7ghz)

ATi XFX 5770 1GB GDDR5

Chieftec NTRO85+ (750w)

TwinX 4GB DDR2 RAM

3x 120mm vifter

Noctua NH-D14 Luft CPU kjøler

Western Digital 1TB Ekstern HDD

Western Digital Cavier Green 1,5TB HDD

Endret av Romis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

98 grader er høyt, men sjeldent drepende, de fleste skjermkort fungerer utmerket opp til 110 grader på kjernen. Over 130 grader begynner enkelte komponenter å gi seg, og ved 145 grader tar antageligvis kjernen kvelden. Så du har en del å gå på.

Når det er sagt så vil 98 grader forkorte levetiden, og å holde seg under 90 grader er generelt veldig lurt om du har planlagt å ha kortet en stund.

Lenke til kommentar

Kjøper en ny PC etter sommeren, men 98 grader er farlig høyt for å spille Crysis 2. Kan også nevne at spill som Civ 5 med alt på høyeste + Dx11 gir meg rundt 92 grader.

Kanskje jeg bør rense hele maskinen? Air-Flow i kabinettet er forferdelig.

Lenke til kommentar

98 grader er høyt, men sjeldent drepende, de fleste skjermkort fungerer utmerket opp til 110 grader på kjernen. Over 130 grader begynner enkelte komponenter å gi seg, og ved 145 grader tar antageligvis kjernen kvelden. Så du har en del å gå på.

Når det er sagt så vil 98 grader forkorte levetiden, og å holde seg under 90 grader er generelt veldig lurt om du har planlagt å ha kortet en stund.

Nja...

Så fort kortet når en viss temperatur begynner det å Throttle ned nettop for å sørge for å ikke ta livet av gpu'en øyeblikkelig i et flammehav , problemet er at Gpu arkitekturen er ikke laget for slike høye temperaturer og det medfører ustabilitet (artifacts og blåskjerm / gpu driver krasj ) og når kortet gang på gang oppnår denne temperaturen ved bruk øker sannsynligheten kraftig for fullstendig havari.

Forresten så har jeg ikke funnet noen plass som tilsier at 5770 kan greie fint temperaturer på 110C + , gjerne kom med en link da jeg er sikker på at dette varierer enormt fra skjermkort til skjermkort (gpu).

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...