Gå til innhold

Parks and Recreation - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


  

63 stemmer

  1. 1. Favoritt-karakter?

    • Tom
      5
    • Leslie
      3
    • Ben(S2- )
      1
    • Ron F.... Swanson
      43
    • April
      11
    • Andre(begrunn i innlegg)
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Please enjoy a song from the Lesbian Afro-Norwegian funk duo Nefrotidis(?) Fjord"

 

Og så kommer "Ja vi elsker dette land, som det stiger frem" med skikkelig funk-rytme, er så fantastisk! De små detaljene i Parks er alltid like fantastiske.

 

Hahah, seriøst helt fantastisk bra. Dagens episode var den beste i sesongen så langt imo. Håper hele den versjonen av låta legges ut på nett. Var litt kult. :p

Lenke til kommentar

Treat Yo Self

 

tumblr_lt183b76kR1r3ablao3_250.gif

tumblrlt1ahi5nvm1qcfkxj.png

 

En utrolig god episode, og et lite jubileum for serien (episode 50 av serien totalt).

 

Seriøst beste episoden så langt denne sesongen. Episoden toppa seg med Batman-kostymet til Ben. Rett etterpå toppet av Ben som gråter i et Batman-kostyme. Herregud så elsk! :!:

(Minte meg urovekkende mye om Micheal Keaton i Batman også)

 

Søren meg hvor geniale forfatterne til Parks & Recreation (og Community for den skyld også) er for tiden. Seriøst, seriene er jo fantastiske samtidig også smarte. Smart + morsomt er noe jeg elsker, og som seriene gjør utrolig bra for tiden.

 

Kan egentlig ikke huske å ha ledd så mye av en komiserie som jeg har spesielt gjort med Louie, Curb Your Enthusiasm og Parks & Recreation (og litt Community). Hele episoden var ikke bare ikke bare lagd bra, den var morsom og. Å det var for min del veldig positivt med episoden.

 

 

Beste historien var helt klart Treat Yourself-delen med Ben, Donna og Tom Haverford. Var fullt klar over at en referanse til Game of Thrones ville komme på grunn forfatterne har uttalt at de elsker serien. Og at det ville komme på grunn av Ben (etter at han alltid blir referert som "nerden" på serien).

"What is wrong with you today? Did they cancel Game of Thrones?"

 

“…and they would never cancel Game of Thrones! It’s a crossover hit! It’s not just a fantasy series! They’re telling human stories in a fantasy world!”

Star Trek-dialogen var herlig i forrige uke, og de gjør det med GoT nå igjen. Selv om jeg er alltid har litt irritert over at Party Down ble kansellert på grunn av hovedsakelig at Adam Scott (Ben) gikk over til Parks & Recreation er jeg glad det og skjedde. For Adam Scott killa virkelig i dagens episode, og han har gjort veldig mye bra på Parks.

 

Å hvor herlig var ikke emo-øyeblikket til Ben i starten?

tumblrlt1ar1peoo1qd5t7q.jpg

 

 

En god nr. 2-historie i episoden var helt klart hele Park Rangers-delen. Herregud hvor gøy det er å se Ron blir slått av Leslie. Og Ann Perkins sine sitater noen ganger er helt konge: "But it feels great to have a bunch of little boys be super into me".

 

Skjønte riktignok ikke helt hvorfor Leslie var så slem mot Ann, men det var herlig det med dokka. Men jeg lo. Lite bruk av både Andy og April, og det funket uansett bra.

 

 

Jeg likte også C-historien godt, jeg likte alle godt. Men herregud hvor elskbar Jerry er å ha i serien. En stor feil på arbeidsplassen, men vekk fra arbeidsplassen er han mer en suksess. Pen datter, flink til å male, den eneste av folkene med en egen kone og barn o.s.v. Jeg digget Rob Lowe nok engang som Chris i episoden. Opplegget med datteren til Jerry var bare elskbart. Og var vel bare på grunn av det var datteren til Jerry den regelen som gjorde at reglen som hindrer Ben og Leslie ikke gjaldt.

virg3lcwpoqbgrlb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Haha, herlig. Da får jeg boka i morra, "Pawnee: The Greatest Town In America".

 

Pawnee-The-Greatest-Town-in-America.jpg

 

Faren min dro en liten tur for et bilkjøp oppe nord i New York, og kjøpte boka på butikken til NBC på Rockefeller Plaza. En plass som anbefales å dra for en studiotur også, som jeg tok i fjor som jeg skal ta igjen når jeg drar til neste år igjen.

 

Skal få scanna inn noen sider med scannneren min hvis dette er ønskelig.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Vet hva som skal stå på ønskelisten min til jul.

 

Likte halloween-episoden godt, og det var godt driv gjennom hele episoden. Regner dessverre med at Tom kommer tilbake til kontoret og ikke kan klare å holde liv i E720 lengre, noe som er synd. E720 har vært et av høydepunktene for min del, og jeg har likt veldig godt hvordan de bruker penger som om de var amerikanske rappere med hundrevis av millioner på bok, når de akkurat har startet.

Ellers, som jeg sikkert har nevnt før, er Tom Haverford sannsynligvis favorittkarakteren min, og Aziz Ansari som person er jo bare fantastisk.

Lenke til kommentar

Favorittkarakteren min er uten tvil Swanson. Men når det er sagt så elsker jeg både April og Tom like bra. Ben begynner også å nærme seg med stormskritt.

 

Synes Chris og Ann Perkins er de som har blitt mer på nivå med de andre den siste tiden, likte ikke de to så veldig i starten. Føler at Rashida Jones passer mye bedre inn i Parks & Recreation enn hun noengang gjorde med The Office.

 

Kommer til å legge ut noen bilder fra boka snart. Må bare finne fram scanneren.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Et par bilder fra boka:

 

(Ikke scans, og dårlige bilder gjort med digital kamera)

 

 

 

Ron Swanson sitt måltid

dscf3040f.jpg

 

Eagleton, et helt kapittel med dritt om byen i Pawnee

dscf3041d.jpg

 

En av dating-annonsene til Tom, funnet 2-3 andre i boka.

dscf3045g.jpg

 

10% av innbyggerne i Pawnee er av norsk opprinnelse, 18 % når det kommer til svensk opprinnelse.

dscf3047o.jpg

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Geniale episoder de siste to ukene.

 

Først den episoden med fundamentale kristne som var ganske bra, følte det var nok en tolkning av noe mer eller mindre politisk fra virkeligheten. Som Eagleton-episoden handlet om hvor Leslie egentlig var født, og som å var Parks sin utgave av om Obama ikke var født i USA.

 

I dagens så var det herlig med April, Ben, Andy, og Leslie spesielt. Parks gjorde model-UN mye bedre enn Community denne sesongen. Men igjen, så var kanskje den Community-episoden en av de svakere episodene til den serien denne sesongen. Ben minner meg veldig mye om glansdagene til skuespilleren (Adam Scott) på Party Down. ARE WE HAVING FUN YET?

 

DANMARK ØDELÆGGER ALLE!

 

"Denmark, the moon, and botswana. The big 3"

 

Også likte jeg kjempegodt hvordan Tom og Ron hadde sin historie i episoden, med alle de kandidatene. Favoritten min av de var Gary fra Gary, Indiana. Det var ganske åpenbart at Tom kom tilbake i etaten, men jeg synes forfatterne gjorde noe som kom til å åpenbart skje veldig bra og.

 

Også herlig hvordan April så bestemt irriterer Jerry med den kopi-maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...