Gå til innhold

Parks and Recreation - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


  

63 stemmer

  1. 1. Favoritt-karakter?

    • Tom
      5
    • Leslie
      3
    • Ben(S2- )
      1
    • Ron F.... Swanson
      43
    • April
      11
    • Andre(begrunn i innlegg)
      0


Anbefalte innlegg

parksandrecreationy.jpg

 

Dette er en god komedie for alle som liker spesielt The Office. Kan også anbefale den for fans av Community. Den starter litt dårlig, men i spesielt sesong 2 så falt denne serien veldig på plass synes nå jeg. Og er noe av de beste komiseriene fra NBC, bedre enn 30 Rock og The Office. Omtrent like bra som Community for min del.

 

Denne komiserien blir kalt en av de smarteste komiseriene på TV for tiden i USA, og det er jeg gangske enig i. Så det er bare å starte opp å nyte denne serien som endelig begynner å få den oppmerksomheten den har fortjent.

 

Sesong 3 starter for rundt 2 månder siden, og avsluttes i mai. Sesong 4 er allerede annonsert, og ble det sammen med Community og The Office US(som den blir sendt sammen samme kveld på NBC) bare for noen et par uker siden.

 

Serien har en del gjesteskuespillere, blant annet Will Arnett(Arrested Development), Andy Samberg(Saturday Night Live/The Lonely Island), Louis C.K.(Louie) blant annet.

 

Plottet

Serien er laget i det samme mockumentary-formatet som the Office, og følger Leslie Knope som er deputy director i Parks and Recreation-etaten i Pawnee i Indiana, USA. Når Leslie får en klage på en stor, halveis utgravd tomt, bestemmer hun seg for å love på sin ære at denne skal bli omgjort til en nydelig park. Dette er selvsagt lettere sagt enn gjort, og serien følger hennes små ubetydelige fremstøt i byråkratiet for å få drømmen oppfylt.

 

Utenom Leslie så kommer vi innom en rekke andre personer som den legendariske Ron Swanson som er både kjøtt-elsker og som ikke bryr seg om de andre. Tom Haverford partnern til Lesile som gjør adeles lite, og er svært sarkastisk. Jerry, han kontormedarbeidern ingen liker uten å faktisk si hvorfor. Å April Ludgate, som har svært liten intresse for noe. Dette utgjør bare en del av karakterne på denne serien.

 

I sesong 2 kommer også blant annet Adam Scott(Party Down) og Rob Lowe(The West Wing) inn på serien.

 

http://www.youtube.com/watch?v=uBBh7KKD-Hc

http://www.youtube.com/watch?v=4mU2vct6yQA

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten diskusjon her rundt serien. Synd, fordi den er virkelig en av de herligste komiseriene der ute. Å setter den like høyt opp som Community, som også er en bra komiserie.

 

Liker at serien ikke er sitcom, og at den blir gangske bra etterhvert og ikke går nedover slik som The Office US gjorde.

 

Synes serien blir veldig orginal med karakterer som Tom Haverford, Ron Fucking Swanson og April.

 

DJ ROOOOOMBA!

http://www.youtube.com/watch?v=pXhsUPtsiLU

Lenke til kommentar

Det er en flott serie. Følte sesong 1 var helt grei, men sesong 2 og utover har vært veldig bra. De kommer ofte ut med bedre episoder enn NBCs andre komedieserie The Office. Favorittkarakteren min er utvilsomt Ben. Er også herlig å ha vakre Rashida Jones tilbake igjen på skjermen. Har savnet henne etter hun forsvant fra The Office. ^^

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skjønner ikke helt hva folk liker med Ben. Greit, han er kanskje en standard Adam Scott-karakter, men det gjør han ikke like god som Tom Haverford eller Ron Swanson.

 

Synes det er litt fun av Nick Offerman som spiller Ron tar inn hobbyene sine inn i serien. Spesielt treverk-delen, som han tar inn stadig støtt som han driver med stadig støtt.

 

http://www.offermanwoodshop.com/

 

Ser du videre på bildene der så finner du bilder av Rhys Coiro(Entourage/24) og Rain Wilson(The Office US) blant annet. Herlig bilde av Wilson:

cakewilson.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Kjempebra sesongfinale, sterkest sesongavsluttningen på en komiserie i vår sammen med Community. Å etterfulgt av The Office US.

 

Spesielt The Bubble, den første delen av sesongfinalen hadde noen veldig gode sitater.

 

"Get these fucking ballons out of my office!"

 

“No I hate the fourth floor! Last time I was up there I saw someone buy crystal meth out of a vending machine! It’s a bad place.”

 

“There’s a whole room on the fourth floor where they store the knives that they confiscated on the fourth floor from people trying to stab someone!"

 

Elska swibbel-plassen til Ron, å se han bare dreie seg rundt når folk kom å for å spørre han om noe var klassisk Parks-øyeblikk. Sir, im talking to you!

http://www.youtube.com/watch?v=KkbEa8SXcRc

 

Også var det en del små randoms i episoden som gjorde det bra, inkludert kollegaen til Ann Perkins og han fyren som kom inn på kontoret til Andy og Tom helt random i fjerde etasje.

 

Del 2 var også elskbar. Lil Sebastian :love:

 

Håper Nick Offerman blir nominert for en emmy i år for rollen sin for Ron Swanson. Dette er så mye bedre enn hva Modern Family, Neil Patrick Harris(HIMYM) o.s.v. med en longshot. Synd for jeg er sikker på at alle Modern Family folka og Neill Patrick Harris kommer sikkert til å ta opp mesteparten av kategorien så blir nok ikke mulig for han å bryte gjennom, selv om han fortjener det mer enn alle de.

 

Tom var spesielt herligst i sesongfinalen. John Ralphio og han er så dritbra sammen. Synd at det kanskje ikke blir noe mer av John Ralphio til høsten, da skuespillern er med på Showtime-serien til Kristin Bell og Don Cheadle som starter kanskje til høsten.

 

Videoen til Lil Sebastian var komedie-gull, å nye looken til Ron. Gleder meg til å se Tammy #1(ekskone nr 1 til Ron) til høsten, latterlig å se Tammy #2(ekskone nr 2 til Ron) bare løpe vekk med engang hun hørte #1 var der.

 

Liten bonus, en av de beste scenene fra sesong 2(se på Ron Swanson, epic motherluver)

http://www.youtube.com/watch?v=131rqQkor_M

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Sniktitt på sesong 4

http://www.youtube.com/watch?v=U8YNZjn8gng

 

Første episode av Sesong 4 av Parks & Recreation ute på fredag :D Gleder meg til å se hvordan de løser cliff-hangerne fra forrige sesong, spesielt det med Tammy 1. Håper også at Tom kommer tilbake til kontoret fort, men greit hvis vi følger han og Jean-Ralphio i Entertainment 720 litt først. Hadde egentlig vært morsomt om Ben Schwartz kunne blitt regular, men han har en rolle i den nye Showtime serien "House of Lies".

 

Jeg liker Ben og Leslie sammen, men jeg synes hele det der plottet om at de må ha en hemmelig romanse var litt teit og ikke særlig troverdig, men jeg håper de fokuserer mindre på romansene og mer på å lage en god storyline ut av Leslie sin kampanje som Borgermester. Men hadde vært awesome om Louis C.K. hadde kommet tilbake i en episode eller to.

 

Ser ut som det blir mange Tammyer i neste sesong, med Patricia Clarkson i rollen som Tammy 1, i tillegg til en gjenkomst av Tammy 2 av Megan Mullally (som er kona til Nick Offerman i real life). Pluss så kommer Tammy 0 inn i serien med Paula Pell i rollen som mora hans. Hun er visstnok like gammel som Offerman, men som de viser i videoen har gjort noen triks :p

 

Krysser fingrene for at sesong 4 blir knall og at Parks vinner Emmyen for Beste Komiserie i morgen!

Endret av Systemfailure
Lenke til kommentar

Tom er så herlig karakter! Aziz er jo kompis med Kanye West også, og var med i musikkvideoen til Otis, og en av de tingene rappere alltid liker er sorte ting. "Black cars, black cards, all black everything", "Black cards, black cars, black on black, black broads

Whole lotta money in a black bag, black strap: you know what that's for" osv, bare for å nevne noen fra Kanye og Jay Z.

 

Digger at de klarer å få det med i serien her også!

 

post-76108-0-23430100-1316798050_thumb.png

T: Here's my card

A: It's impossible to read!

T: Black print, black background. Coolest possible color scheme.

Lenke til kommentar

Your inbox is literally flooded with penises..

 

:!:

 

Likte sesongstarten, ikke noe beste episode av serien. Men ingenting å klage på egentlig. Elsket omgjøringen av det klassiske sitatet til Ron i sesong 1.

 

April var herlig som sjef. Haha, blikkene hennes i kamera er så profesjonelt bra gjort til tider.

 

 

Vår kjære Ben Schwartz (Jean-Ralphio) er med i den kommende serien House of Lies på Showtime, en svart komedie med Kristin Bell og Don Cheadle blant annet. Men kommer tilbake på Parks tiltross for det, er med i en av de kommende episodene.

Du kan se en teaser her:

http://www.hitfix.com/blogs/whats-alan-watching/posts/exclusive-the-house-of-lies-cast-gets-down-in-a-new-promo

(we got big balls)

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Henrik og Jefe:

 

http://www.youtube.com/watch?v=NudDIgXkPLY

 

Om episode 4x02 - 'Ron and Tammys'

 

Likte godt dagens episode, bedre enn sesongstarten. Tammy`ene i Ron sitt liv var så forskjellige og samtidig herlige. Tammy 1 var virkelig den bitchen, som Ron sier selv.

 

Decoy gold greiene til Ron var så herlig og så utrolig dumt samtidig. Elsker de små detaljene og morsomhetene til Ron som alt fra hans store kjærlighet for å bygge møbler og spise kjøtt i tillegg.

 

Diabetes! Chris begynner jeg å like godt denne sesongen, alltid likt han. Men har vært litt vel lite med han til tider. Hele hovedspøken rundt at Pawnee "bare" har feite innbyggere digger jeg, og glad for at den spøken kommer tilbake innimellom.

 

Episoden burde få Nick Offerman en nominasjon til Emmy`ene for Ron. En birolle som leverer sterkere enn hvertfall 3/4 som ble nominert i kategorien fra Modern Family. Eneste nominerte fra Modern Family i samme kategori til nå i år burde bare forbli Ty Burrell. Burrell er den eneste som gjør serien verdt å se hver uke av mannfolkene på serien (Modern Family, altså). Ikke disse andre som Ed O`Neil, Eric Stonestreet og Jesse Tyler Ferguson. Gi heller en nominasjon til Aziz Ansari (Tom) og Nick Offerman (Ron) fremfor disse som har bare blitt noen kjedelig biroller som leverer ikke noe nytt til seerne.

 

"I can handle this, im Puerto rican"

 

Hele E720 delen var også herlig. Kunne sett en hel episode hvor Ben Wyatt gikk rundt i lokalene til E720 å pointa ut latterligheter og feil med selskapene.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Når jeg blir stor skal jeg ha et firma som E720. Det er så fantastisk, og både Jean-Ralphio og Tom glir så godt inn der. Fungerer utrolig bra, og liker at de klarer å beholde spesielt Tom i serien på en naturlig måte selv om han har sluttet i P&R.

 

Ron er fortsatt like fantastisk, og Nick Offerman driver jo på med treverk på fritiden, som ble påpekt et eller annet sted her på forumet, så det er utrolig kult at de klarer å trekke det inn i serien. Samme gjelder Aziz, som jeg har nevnt tidligere, og han passer veldig godt i rollen -- noe jeg tror er fordi han ikke trenger så mye skuespill, men kan i mye større grad være seg selv enn det andre karakterer (spesielt i andre serier) kan.

 

Parks and Recreation er rett og slett en fantastisk serie som har fått altfor lite oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...