Speedbug Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Heisann. Har planer om å kjøpe meg mitt første speilreflekskamera, og en viktig faktor er at jeg gjerne vil ha et som er lite og nett. Kameraene til Olympus tror jeg virkelig passer meg bra, både med tanke på det og andre momenter. E-620 er det jeg virkelig kunne tenkt meg (E-450 har ikke bildestabilisator, og 620en har jo i tillegg litt hvassere autofokus), men gnien som jeg er håper jeg snart det kommer en erstatter som gjør at den sendes på billigsalg. Er det noen som vet noe om det er en ny modell på vei? Den er vel snart et par år gammel også. Jeg har veldig god tid, så ikke noe problem å vente ei stund. -Andreas Endret 26. mars 2011 av Speedbug Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Mange frykter/mistenker at E-5 er/var siste four thirds-hus fra Olympen.. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 kjøp brukt hvis du vil spare penger. de går for nesten ingenting i disse dager, men ikke hold pusten mens du venter på oppfølgeren. Som Trondster skriver så er det godt mulig at det ikke blir produsert flere FourThirds hus. Hva med å se på pentax? Lenke til kommentar
Speedbug Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 Skjønner! Er jo litt dumt hvis de slutter med four-thirds, da har jeg ingen mulighet til å bruke objektivene videre på et eventuelt senere kamera. Har også kikket litt på Pentax ja. Men er det bare K-7 som har innebygd stabilisator? Det er jo rimelig dyrt nytt iallfall! Kunne veldig gjerne tenkt meg innebygd stabilisator, og så vidt jeg har skjønt er det bare Olympus, Samsung, Pentax og Sony som har det? Er litt i tvil på Sony, har lest litt tester og i den prisklassen jeg tenker (typisk A390) har jeg hørt rykter om at det er litt færre muligheter i manuell modus. Stemmer det? Har litt peiling på foto, men vil gjerne lære meg mer, og da er det litt kjipt om innstillingene setter begrensninger. Ellers virker kameraet veldig ålreit. Er K20/GX20 eller K-7 noe som er mulig å få tak i brukt? Ser det ligger et K-7 kamerahus for 4000 på finn, synes egentlig det var veldig billig. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Alle kamerahus fra Pentax har bildestabilisering. K110D er eneste som ikke hadde det, etter det jeg husker. K10D, K20D, K7, K5, K-m, K-x og K-r har SR. Lenke til kommentar
Speedbug Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Herlig. Fant faktisk ut av det samme iløpet av dagen, var jo unødvendig å spørre et spørsmål jeg like gjerne kunne ha googlet selv. Men K-x, har sett mye på det nå, og det virker jo overmåte perfekt for meg. Det eneste jeg lurer på er en liten negativ ting som trekkes ut i tester; autofokuspunktene synes ikke i søkeren. Hvor mye har egentlig det å si? Er det veldig stor nytteverdi i å vite hvilke punkt som brukes? Greit å høre det fra proffene, men jeg tenker nok at det er en liten bagatell som lett viskes ut av alle de positive sidene ved kameraet. Eventuelt er jo K-r også et alternativ, selv om det koster en tusing ekstra eller så. Endret 28. mars 2011 av Speedbug Lenke til kommentar
langevidar Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 (endret) Det kommer an på hva du tar bilder av, til landskapsfotografering er det ikke viktig, men om du f.eks fotograferer flere mennesker sammen er det viktig. Jeg tok nylig noen bilder av min nesten nyfødte nevø, og da var det absolutt avgjørende. Autofokusen vil automatisk legge seg på et ansikt, her morens, men det var babyen som jeg ville ha og flyttet fokuspunktet til. Jeg ville ikke valgt et kamera som ikke viser autofokuspunktene i søkeren. mvh. Vidar Endret 29. mars 2011 av langevidar Lenke til kommentar
Speedbug Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Ok, jeg skjønner. Takk for innspillet, det skal tas med! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå