Gå til innhold

Min kule ripp-off

Anbefalte innlegg

Er det ingen her som har hørt om konstruktiv kritikk? :S

Jo, men jeg syns at det er direkte respektløs for han som lagde, og fant på ideen og gi deg konstruktiv kritikk for noe han har lagd. Jeg er sikkert ikke den eneste her på forumet som har fått ting "rippet-off" så hver gang jeg ser en amatør som kopierer andre ting blir jeg mektig provosert! :evil:

Og ja, jeg gir blaffen om du kan PHP og er verdens-beste i programmering. Når man driver med plagiat og ripp-off så bryr jeg meg ikke om hvem som gjør det, eller hva han/hun kan. Ripp-off er ripp-off og ferdig med det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå blir jeg rett og slett forbannet! :grumpy: Det dere mener (eller i alle fall sier) er at dette forumet (som ikke er det første som noengang ble laget) ikke burde finnes da det er et plagiat av noe en eller annen geek lagde for mange år siden.

Det samme gjelder da nesten alt annet som er laget også. Deres websider er plagiater uansett fordi det er noen som lagde den første html-siden. Vet dette er useriøst men det er litt av poenget. Å si at siden min er verdiløs fordi den (foreløbig) ligner på 1 annen siden er relativt dumt. Fyren som lagde siden dere sier jeg har kopiert var sikkert ikke han som hadde den orginale idéen.

Kom igjen! La oss skaffe mailen til han som lagde mIRC (som ikke er den orginale irc-klienten) og flame han noe helt j*****! Tross alt lagde han en rippoff av en annens program. La oss overse helt at mIRC kjører på Windows noe som lar en haug nye brukere benytte seg av irc og la oss også overse at mIRC rett og slett er ett bra program.

La oss halshugge alle som lagde ett fps-spill etter Wolfenstein!

Dette blir for dumt... :roll:

En annen ting er jo at jeg (og alle andre) bør få lov til å utfordre rekorden til denne fyren for verdens høyeste virituelle byggning. Det inngår også i planene mine å lage betydelig mer enn en byggning men jeg starter med det for å se om jeg får nok brukere til at det er noen vits i å lage mer.

P.S. Håper alle skjønte at denne posten var ment å være like seriøs som postene til dere andre.

Lenke til kommentar

Plagiering er den beste form for smiger. :D

Nuh vel, Plastbox har faktisk et poeng her...

Såfremt han gjør et forsøk på å forbedre/videreutvikle konseptet er det da ingenting i veien for at han prøver seg på det. Han har jo tross alt gitt klart uttrykk for at idéen er lånt annetsteds fra.

Kritikken som kommer, hadde vært berettiget hvis han hadde gitt inntrykk av at det var hans idé.

Når han etterlyser konstruktiv kritikk, så regner jeg med at det er snakk om idéer til å videreutvikle konseptet. Da blir det litt voldsomt å tolke alt i verste mening og flame buksene av karen

Igjen får jeg inntrykk av at Janteloven lever i beste velgående. Typisk norsk. :shrug:

1.  Du skal ikke tro du er noe.  

2.  Du skal ikke tro du er like klok som oss.

3.  Du skal ikke tro du er klokere enn oss.  

4.  Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss.

5.  Du skal ikke tro du vet mer enn oss.  

6.  Du skal ikke tro at du er mer enn oss.  

7.  Du skal ikke tro at du duger til noe.  

8.  Du skal ikke le av oss.  

9.  Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg.  

10. Du skal ikke tro at du kan lære oss noe.  

Lenke til kommentar
Såfremt han gjør et forsøk på å forbedre/videreutvikle konseptet er det da ingenting i veien for at han prøver seg på det. Han har jo tross alt gitt klart uttrykk for at idéen er lånt annetsteds fra.

Det er her jeg får problemer med å forstå deg. Du mener at han har lånt idéen fra en annen. Jeg mener han har kopiert/tatt (kall det hva du vil) idéen. Jeg har kanskje reagert på en litt for hard måte, men jeg er allikevel ikke enig i deg med at vi skal gi "karen" konstruktiv kritikk. Hadde han i det minste giddet å gjort et forsøk på å gjøre slik at bygningen så litt annerledes ut, eller kanskje gjort den om til f.eks et romskip hvor man kan lage sine egne lugarer, eller en båt eller whatever så hadde det vært en helt annen sang. Her er det snakk om direkte plagiat.

Når det gjelder PlastBox sine argumenter om at dette forumet (og mange spill også) er i terioen et plagiat så syns jeg at det blir for dumt. Når han snakker om at vi må flame han som har skapt mIRC da måtte jeg le litt. Send en mail til Opera Software i samme slengen da!

Jeg avslutter med mitt forrige sitat: Ripp-off er ripp-off og ferdig med det!

Lenke til kommentar
...Hadde han i det minste giddet å gjort et forsøk på å gjøre slik at bygningen så litt annerledes ut, eller kanskje gjort den om til f.eks et romskip hvor man kan lage sine egne lugarer, eller en båt eller whatever så hadde det vært en helt annen sang.

Jøss! Kunne du ikke bare foreslått det med en gang... :-? Konseptet blir det samme og det er ikke ett stort problem for meg å forrandre det. Dealen er at jeg vil lage en by etterhvert. Ikke bare ett bygg. Jeg har også sagt at jeg suger på design, derfor er byggningen stort sett lik (det og det at bggninger stort sett er ganske like)

Når det gjelder PlastBox sine argumenter om at dette forumet (og mange spill også) er i terioen et plagiat så syns jeg at det blir for dumt. Når han snakker om at vi må flame han som har skapt mIRC da måtte jeg le litt. Send en mail til Opera Software i samme slengen da!

Jeg har aldri sagt noe annet enn at det var dumme eksempler. Som du sier:

Jeg avslutter med mitt forrige sitat: Ripp-off er ripp-off og ferdig med det!

Hvis du virkelig mener dette får du nok sende den mailen til Opera Software...

Lenke til kommentar
Bjef-bjef! Close this topic, mr. Admin.

why? :shrug:

Jeg synes det er en interessant diskusjon, som har relevans utover Plastbox sin løsning.

Det er da helt vanlig innen programmering at man kopierer andres verk for egen læring, og utvikling. Alt fra fraktal bilder og plasmademoer (den gang det var pop) til realtime landskaps-motorer. Det som er viktig i slike sammenhenger er å gi opphavsmannen til idéen full kreditt, og her har Plastbox ikke gjort noe for å skjule noe.

Greit, han har lagt seg mer eller mindre oppå utgangspunktet, og det fordrer kanskje LITT kritikk.. men det forsvarer ikke den lynsje-mentaliteten som gjennomsyrer denne tråden.

I stedet for å flame, kunne det vært en idé å komme med forslag til hvordan han kunne gjort noe tilsvarende uten å foreta en blåkopi.

Lenke til kommentar
I stedet for å flame, kunne det vært en idé å komme med forslag til hvordan han kunne gjort noe tilsvarende uten å foreta en blåkopi.
Hadde han i det minste giddet å gjort et forsøk på å gjøre slik at bygningen så litt annerledes ut, eller kanskje gjort den om til f.eks et romskip hvor man kan lage sine egne lugarer, eller en båt eller whatever så hadde det vært en helt annen sang.
Lenke til kommentar
Hadde han i det minste giddet å gjort et forsøk på å gjøre slik at bygningen så litt annerledes ut, eller kanskje gjort den om til f.eks et romskip hvor man kan lage sine egne lugarer, eller en båt eller whatever så hadde det vært en helt annen sang.

Veldig bra. Bare det at det kom litt sent. :-?

Jeg tror kanskje det opprinnelige forslaget ditt om å endre designet litt (som var en god idé), burde vært fulgt opp med det du skriver over.

Ellers må nok Plastbox ta en god del av skylden for retningen tråden tok.

Ikke for hva han skrev, men måten han formulerte seg på.

Lenke til kommentar

Med tanke på hvordan jeg skrev, sorry, var sikkert trøtt :p

Fint å se at det er noen som i det minste delvis støtter meg...

Og hva psilocybe mener med "...stjele hele greien bit for bit." skjønner jeg ikke helt. Jeg har jo sagt at jeg suger på design. Det eneste jeg har kopiert av han andre er fargene på topp- og bunn-etasjen og det faktum at det er en byggning. Faktisk står dette på siden min:

To the 1337 pixelartists out there:

I am not an experienced pixelartist my self. In fact, I suck bigtime! So, if anyone wants to help make the building look better feel free to download and edit The Roof and The Ground Floor. Feel free to combine The Ground Floor with The Default Floor to make it 1 or 2 stories taller. Send your suggestions to me at [email protected].

Så at designet ligner er bare en midlertidig løsning da jeg som jeg har sagt mange ganger suger på design.

Tenkte på dette med båt, romskip, ol. men disse er vanskelig å lage og det hadde ikke blitt like stilig. Jeg hadde også mistet muligheten min til å slå rekorden til han fyren for verdens høyeste virituelle byggning.

Lenke til kommentar

PiRANhA: Du er veldig krass i kritikken mot PlastBox. Greit nok at han skulle ha jobbet mer med et eget preg / en egen vri på konseptet, men han var jo helt åpen til at han hadde kopiert idéen.

Selv så har du jo tatt 100% copy/paste på din egen "hjemmeside", men det er kanskje ikke å viktig? Din side: http://www.rober2.com/ Original side: http://www.coxar.pwp.blueyonder.co.uk/ . Du har gitt opphavspersonen(e) noen som helst kreditt for hverken idé eller arbeid (da ser jeg bort ifra den kildekommentaren som IE setter inn...).

Synes jeg det er så ille at du kopierte den siden? Nei, men kanskje du burde moderere utsagn som: "Jeg er sikkert ikke den eneste her på forumet som har fått ting "rippet-off" så hver gang jeg ser en amatør som kopierer andre ting blir jeg mektig provosert!".....

Lenke til kommentar
PiRANhA: Du er veldig krass i kritikken mot PlastBox. Greit nok at han skulle ha jobbet mer med et eget preg / en egen vri på konseptet, men han var jo helt åpen til at han hadde kopiert idéen.  

Selv så har du jo tatt 100% copy/paste på din egen "hjemmeside", men det er kanskje ikke å viktig? Din side: http://www.rober2.com/ Original side: http://www.coxar.pwp.blueyonder.co.uk/ . Du har gitt opphavspersonen(e) noen som helst kreditt for hverken idé eller arbeid (da ser jeg bort ifra den kildekommentaren som IE setter inn...).

Synes jeg det er så ille at du kopierte den siden? Nei, men kanskje du burde moderere utsagn som: "Jeg er sikkert ikke den eneste her på forumet som har fått ting "rippet-off" så hver gang jeg ser en amatør som kopierer andre ting blir jeg mektig provosert!".....

Siden min er nede så jeg kopierte det, ja... og dessuten hvis du klikker på "Find more on Weapons of Mass Destruction." så er det linket til de som har lagd det. Men jeg i motseting til plasticboks, tar ikke kreditt for noe jeg har kopiert!

Edit: Du må ha hatt flaks da den siden var oppe kun i et par timer...men nå er det "vanlige" tilbake igjen. Jeg har allerede sagt at jeg beklager (i motsetning til andre på forumet) hvis jeg har vært for hard mot plastikkboksen. Og at jeg hadde noe som ikke var mitt på siden min er vel ikke noe å lage en stor sak av? Jeg har sett den siden på mange andre domener også, men jeg sa aldri at jeg hadde lagd den.

Lenke til kommentar

Tenkte på dette med båt, romskip, ol. men disse er vanskelig å lage og det hadde ikke blitt like stilig. Jeg hadde også mistet muligheten min til å slå rekorden til han fyren for verdens høyeste virituelle byggning.

hmm? Et romskip/rakett er vel ikke så vanskelig? :D

Alternativt kan du kanskje lage "verdens høyeste virtuelle runde tårn"?

"Verdens lengste virtuelle tog"?

"Verdens største virtuelle bilkryss?", der alle deltakerne kan ha sin egen bil?

Mulighetene er endeløse :D

Alt krever selvfølgelig litt grafiske ferdigheter, men det gjør et slik prosjekt uansett (selv om det er brukerene som er forventet å designe en del selv).

Lenke til kommentar

FFS, PiRANhA!! Akkurat hvor har jeg tatt/bedt om kredit for noe som helst!? Det er bare i ditt hode, tror jeg...

For det første er det 2 ting som er kopiert:

1. Fargene (som skal byttes så fort noen som KAN design hjelper meg litt)

2. Det faktum at det er ett bygg... (som er noe u-unngåelig da jeg vil slå rekorden hans) I tillegg har jeg sagt 3-4 ganger at jeg skal lage mer. Er godt mulig det kommer veikryss, tog, ol. (hurra! konstruktiv kritikk :D), bare ikke enda.

Tilbake til det med kopieringen. Siden til han duden er ett simpelt html-dokument og endel bilder. Jeg holder på å videreutvikkle konseptet så godt jeg kan. Er litt på tryne å måtte maile han fyren bildet sitt uten å få sjekka at du har gjort ting riktig og så vente på at han gjør det manuelt...

Når jeg så siden tenkte jeg "Jøss! über-stilig! Noe slikt må jeg lage..." etter fulgt av masse php-greier og krøll (Vel, nå tenkte jeg ikke faktisk "über" men dere ser poenget).

Vil presisere IGJEN (spesielt til PiRANhA) at jeg ikke tar credd for noenting. Jeg ber heller ikke om det, jeg bare spør pent om forslag til forbedringer!

P.S.: takket være den konstruktive kritikken over skal jeg nå kikke på mulighetene for å lage litt biler på en vei under bygget. Men, konseptet er vel fortsatt ikke mitt da dette også blir en rekke med bilder etter hverandre. :roll:

Lenke til kommentar
Ja... jeg sa "...lagde..." ikke "...fant på dette fete konseptet som ingen andre har gjort før...". Jeg har jobbet rimelig mange timer med den siden nå så du skal ikke komme her og komme her! :grumpy:

Greit, jeg skal slutte å snakke mer om siden din. Jeg håper at du skjønner at jeg ikke kritiserer deg som person, designer, programmerer, men det du har gjort. Håper du ikke er forbannet på noen av oss her på forumet, whatsoever fordi vi påpekte (kanskje mer enn det du hadde håpet på) at du "lånte" mr. Wong sin idé.

Med dette håper jeg at vi kan avslutte vår lille krangel, fordi nå skal jeg ut å bade. God sommer.

Lenke til kommentar

Tenkte bare jeg skulle nevne at takket være den ene settningen med konstruktiv kritikk som har fremkommet av 2 hele sider, har jeg nå utvidet siden til og omfatte en vei der hver bruker kan lage en liten veistump. Jeg har også planer om å legge til noen andre "byggverk" men det får vente.

Happy now?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...