razh0r Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Heisann. Skal oppgradere kjernen av PC'en min, ettersom det gamle begynner å dra på årene. Dette er komponentene jeg kjører idag: Asus P5Q Pro Intel Core 2 Duo E8500 @ 3,8ghz 8GB Mushkin PC2-8000 DDR2 Powercolor Radeon HD 5870 PCS+ Corsair TX650W OCZ Vertex 2 SSD 120GB Seagate HDD 750GB Skjermkortet skal jeg ikke bytte ut, da dette holder i lange baner ennå. Har satt sammen en liste over komponenter jeg tror vil gjøre jobben. Valgte Intel i5 2500k pågrunn av høy ytelse til lav pris. Har også lest reviews og sett benchmarks, som viser at den ligger ca. likt i7 2600k på mange områder. https://prisguiden.no/profil/lister/123697 PC'en brukes mye til Cubase (studioarbeid), spill og filmtitting. Noen som har innspill på mine valg av komponenter? Er det noe jeg burde bytte ut? Vil min PSU på 650W takle alt dette finfint? Setter pris på tilbakemeldinger! EDIT: Kanskje DETTE hovedkortet ville vært et bedre valg? Endret 26. mars 2011 av razh0r Lenke til kommentar
Lambern Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 ser fint ut. ville gått for p8p67 pro kortet var jeg deg. Har du noen formening om kjøleribbene på ram'en kræsjer med kjølern du har satt opp? vet at det kan være et problem i noen tilfeller, så hadde undersøkt dette for å være på den sikre siden Lenke til kommentar
phlake Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Du kan spare noen kroner og være sikrere på plass til kjøler om du går for Corsair XMS3 2x4GB. Knall 1600mhz RAM. Vengeance trenger du bare hvis du skal klokke rammen opp og i mente :o) Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2011 (endret) Lambern: Har sjekket ut dette med kjøler nå, og det viser seg at Cooler Master Hyper 212 Plus ikke har noe problem med noe minne, ettersom den er såpass smal! Tror likevel jeg skal finne meg RAM med litt mindre heatsinks, altså ikke så altfor høye. phlake: Har vurdert det, men er det ikke kjekkere med CL8-timings, istedet for CL9? edit: Har byttet ut minne i listen nå. Tror jeg går for 4x2GB. Disse skal nok passe fint med kjøleren og. Endret 27. mars 2011 av razh0r Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Legg noen kroner ekstra i det og kjøp 2 x 4 GB! Begrunnelse: Kompabilitet Mulighet for senere oppgradering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå