Gå til innhold

Klokking og garanti ...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Niks. en kan ikke sjekke om en prosessor er blitt overklokket. (Altså, ikkeså vidt jeg vet da). Klokkingen blir utført på hovedkortet, så med mindre du leverer inne dette også vil prosessoren stå på standard-hastighet når de moneterer den på dems hovedkort :)

Lenke til kommentar
Hehe ... kult!

Dette gjelder vel skjermkortet også da ... ?

Eller ...? Her leverer man jo inn "hovedkortet" til prosessoren(GPU`)?

Ikke hvis du softklokker, altså lar et program klokke skjermkortet hver gang maskina booter. Hvis du flasher om skjermkortet med en annen hastighet så kan dette da lett bevises. =)

Lenke til kommentar

har du ødelagt er skjermkort ved bruk av overklokking er DU skyld i at kortet ikek virker og garantien bortfaller. Det er måter som lett kan brukes for finne ut hvorfor kortet ikek virker som gjør at det kan være vanskelig å få noe hjelp fra butikken du kjøpte det fra. Overklokking eller som jeg kaller det "tukling" med f.eks skjermkort skjer på eget asvar, Jeg har selv aldri gjort dette for en bør være fornøyd med det en kjøper og jeg tar selv ikke sjangsen på å ødelegge en komponent bare for å øke ytelsen littegranne.

Lenke til kommentar
har du ødelagt er skjermkort ved bruk av overklokking er DU skyld i at kortet ikek virker og garantien bortfaller. Det er måter som lett kan brukes for  finne ut hvorfor kortet ikek virker som gjør at det kan være vanskelig å få noe hjelp fra butikken du kjøpte det fra...

Vel, hvis du klokker via et programm som loader en hastighet hver gang maskina booter, og kortet etterhvert vil "bli ødelagt", er vel den ødeleggende faktoren varme som kan komme fra hva som helst... Om garantien gjelder da, er jeg ikke 100% sikker på (Siden det er vel ditt ansvar å holde komponentene i "ufarlige omgivelser" eller noe...). Det vil heller ikke være noen "beviser" for at du klokket skjermkortet med mindre du sender inn hele systemet uten å avinstallere programmet bl.a, evt. formaterer.

Det som hendte meg en gang var at da jeg hadde bestilt et BBA retail kort (Det som jeg har nå, så fikk jeg et Sapphire kort, bulk, som var klokket til 184/184 (eller var det 200/200?) jeg klokket litt, men fant fort ut at å komme noe særlig over 215 på core og mem ville bli vanskelig. Uansett skulle jeg sende tilbake kortet til der hvor jeg kjøpte fra, siden jeg allerede hadde betalt de 3000NOK'a for et BBA retail kort, men hadde fått et kort til under halvparten av prisen.

Jeg dro tilbake til butikken i Oslo med kortet og fikk det kortet jeg egentlig skulle få og jeg har aldri fått noe pes etterpå fra butikken etterpå pga. klokking av det forrige kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...