KroenenKarl Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Hei. Jeg driver å bygger pc nå og har kommet til hvor jeg skal sette min Intel i5 2500K oppi sokkelen til hovedkortet som er http://www.dustinhome.no/pd_5010552344.aspx Jeg åpnet spaken, la kortet oppi med trekanten plassert der den skal være, nå når jeg skal lukke den, sliter jeg litt. Det virker som om prossesoren er for stor, men intel i5 CPUen min skal passe til dette hovedkortet. Jeg vet ikke om den spaken bare skal gli rett ned men det virker som om jeg må ta i litt og når jeg prøver på det hører jeg en liten knirke lyd. HJELP! første gang jeg bygger pc Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Du må bruke litt krefter på å få den ned. Den skal IKKE gli ned uten å bruke krefter. Den er ment for å feste prosessoren godt, og dermed trengs det litt krefter til. Så lenge du er helt sikker på at den sitter nedi hullene, så er det egentlig bare å kjøre på. Typisk nybegynnerfeil å ikke tørre å ta i litt. Vi har vel alle vært der. Lenke til kommentar
KroenenKarl Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) EDIT: nvm fikk det til nå Endret 26. mars 2011 av KroenenKarl Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Selve prosessoren skal kunne legges ned i sokkelen og falle på plass helt uten noe motstand. Du bør lett se at alt stemmer. Kantene på selve prosessoren, ikke varmespreder (metall dekslet), skal ligge ca paralellt med kantene på sokkelen. Spaken/rammen for å feste prosessoren yter gjerne litt motstand, men det bør gå greit å feste den ved å presse ned med en finger på hendelen. Endret 26. mars 2011 av Pastafarian 1 Lenke til kommentar
KroenenKarl Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 Ahh tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå