cral Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Hepp, Driver og tester LR3 for øyeblikket, og liker godt mulighetene for direkte publisering til facebook, smugmug m.fl. Det fikk meg jo til å se på smugmug som funker helt allright, men jeg kunne tenke meg noe som jeg kunne ha på mine egne websider, i stedet for å sende folk videre til en annen site hver gang de skulle se på galleriet mitt, billigere blir det også Jeg har testet 2 web-gallerier som jeg liker, nemlig Gallery og Coppermine. Gallery er "nettopp" kommet i ny utgave, Gallery 3. Problemet mitt med disse to ganske enkelt, de har ikke muligheten for direkte publisering fra LR3. Gallery 1 og 2 har en "gammel" export mulighet (antar at dette bare er for eldre utgaver av lightroom) LR3 har jo masse muligheter for å lage html-galleri, men det blir ikke helt det jeg er på jakt etter, da jeg gjerne vil ha det automatisk inn i galleriet, uten å oppdatere en webside for å legge til flere galleri. En annen kjekk funksjon på smugmug som coppermine og gallery 3 ikke har er en app for android, gallery 2 har dette, men hvorfor installere noe gammelt? Nå er ikke mobiltelefoner gode kameraer, men det er en annen diskusjon. Derfor: Noen som har noen tips til et web galleri, fortinnsvis php, mysql basert, som har publiseringsmulighet / export fra LR3? På forhånd takk. Endret 26. mars 2011 av cral Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Er i utgangspunktet ganske grønn på dette Men hva med http://wordpress.org/ . Lenke til kommentar
cral Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Hmm, har alltid ansett wordpress for å være et blogg/cms system, men skal ta en titt på galleri funksjonene der. Skal sies at etter jeg hadde skrevet innlegget, så fant jeg både android app og lightroom plugin for gallery3, så skal teste dem nå i natt. Endret 26. mars 2011 av cral Lenke til kommentar
cral Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2011 Wordpress hadde desverre ikke noen god publiseringsmulighet fra lightroom (som jeg fant) Gallery3 hadde noe og det ser ut som om det gjør jobben, er noen småting jeg savner, i gallery3 har jeg funnet ut, men jo mer man søker, jo mer ser man at man finner løsninger på. Desverre så var ikke android appen like bra som den jeg hadde til smugmug, men jeg er ikke ferdig med å lete, den som leter finner som regel til slutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå