soritas2 Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Hei, jeg går i 10. klasse, og igår så fikk vi oppgaver til prøvemuntligen, og jeg var så uheldig at jeg kom opp i det faget jeg er dårligst i! Nemmelig spansk Jeg kan såvidt 8. Klasse pensum, og jeg har fått 2 i spansk alle år utenatt i 8. -.-" Derfor lurer jeg bare på om det er noen som har noen tips til hvordan jeg kan begynne, eller hvordan innhold jeg skal ha i presentasjonen. Oppgaven er som følger: Du har vært utvekslingselev i Spania(Argentina) og har bodd i en familie med to barn. Nå er du tilbake i Norge og skal fortelle klassen din om hvordan en vanlig uke var for deg. Forslag til momenter: Hvordan du bodde Klima- Sommer og vinter Tursitatraksjoner Litt om familien Arbeidsfordeling i hjemmet Spesielle skikker Ulike feiringer gjennom året Skole Fritid. Jeg skal ha denne presentasjonen, samt en lytteprøve hvor jeg skal høre på en opplest tekst og krysse av på forskjellige detaljer om teksten, og en samtale med sensor hvor vi skal prate om oss selv( spørre hverandre om ting, om den andre personen). Takker veldig for seriøse svar Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Skal du ikke ha denne presentasjonen på norsk? Ettersom den angivelig er til klassen din? 1 Lenke til kommentar
soritas2 Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 Skal du ikke ha denne presentasjonen på norsk? Ettersom den angivelig er til klassen din? Det er en spansk prøvemuntlig, jeg skal prate spansk. Det er liksom bare "settingen", men jeg skal si det på spansk for en sensor. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Ettersom det er argentina, har du forsøkt å gå inn på spansk wikipedia for å se hva som står om wikipedia der, om du skjønner noe av det? Lenke til kommentar
soritas2 Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 Hvordan skal det hjelpe meg med en spansk prøvemuntlig? Lenke til kommentar
maikzor Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Gogo google translate? Endret 26. mars 2011 av maikzor Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Hvordan skal det hjelpe meg med en spansk prøvemuntlig? Fordi at du der får setningsoppbygning og ordene også, ikke bare faktaene. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Hvor mye har du lov til å se på eventuelt ark, og hvor mye trekker det ned? Kan du ha ark utenom selve presentasjonen? Om spansk Wikipedia hjelper, kommer mest an på hvor god du er. Men anbefaler i det minste å sjekke den ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå