Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tørr hud og store porer?

TheCrayfish

Anbefalte innlegg

Hei, som tittelen sier, har jeg tørr hud og store porer. Det som er at etter litt researching på nettet så står at det er som regel de med oljete hud som får store porer, siden de produserer mer olje enn vanlig slik at porene utvider seg.

Og da jeg leser løsningene deres for store porer, så nevner de produkter osv. som ikke egner seg for tørr hud.

En annen ting er som forårsaker store porer er aldring, når man blir eldre blir porene større, men jeg går på ungdomsskolen (noe som vil si at jeg er ganske ung), så dette syntes jeg er rart. :S

Nylig så startet jeg å rense ansiktet mitt to ganger daglig, eksfoliere/peele en gang i uka. Men det virker ikke som at det har noen effekt på porene mine. (Enda, har hørt at det tar tid, så forhåpentligvis hjelper dette.)

Men jeg lurer på om dere har noen forslag til hva jeg kan gjøre? Kanskje fortelle meg hvorfor porene mine er så store når jeg er så ung og har tørr hud? Og kanskje produkter som passer til tørr hud som hjelper til med å "forminske" porer (eller få dem til å ikke være så synlige, siden det er ingen mulig måte å forminske dem)

Takk for svar, still gjerne spørsmål om du ikke skjønte noe av det jeg skrev :p!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du bruker mye sminke er det ikke bra for porene. Jeg bruker kun mineralpudder fordi jeg tåler lite sminke, fordi det er omtrent det eneste huden min ikke blir dårlig av. I tillegg renser jeg ansiktet hver kveld, og smører den inn i en krem UTEN parfyme. det er viktig at fjeset får slappe av om natten. mer enn dette kan jeg ikke selv. vi har selvfølgelig alle anderledes hud, og noen trenger mindre hjelp enn andre. men dette funker iallefall for meg :)

lykke til!

Lenke til kommentar

Om du bruker mye sminke er det ikke bra for porene. Jeg bruker kun mineralpudder fordi jeg tåler lite sminke, fordi det er omtrent det eneste huden min ikke blir dårlig av. I tillegg renser jeg ansiktet hver kveld, og smører den inn i en krem UTEN parfyme. det er viktig at fjeset får slappe av om natten. mer enn dette kan jeg ikke selv. vi har selvfølgelig alle anderledes hud, og noen trenger mindre hjelp enn andre. men dette funker iallefall for meg :)

lykke til!

Bruker ikke sminke :p

Lenke til kommentar

Får du i deg nok fett og vann i tillegg til fornuftig mat ?

Problemhud kan være en indikator på at statusen i tarmsystemet ikke god.

Er det bare ansiktshuden som er tørr ?

Jeg drikker mye vann, men om jeg får meg i nok fett aner jeg ikke.

Nei, men det er som regel ansiktet som er tørrest, etter jeg dusjer så blir armene og bena mine også tørre, men da bruker jeg fuktighetskrem så det er ikke noe problem for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...