Mysterio Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Hei. Jeg lurer på om det er lønnsomt å nevne et par ting på selvangivelsen. Har fått bot på 8000kr for å kjøre uten gyldig førerkort. Har brukt så ca 20000kr for å ta lappen. Er dette nevneverdige ting på selvangivelsen, i så fall under hvilken kategori? Ser at bilen min er oppført der, men det står ingen beløp på den, skal den være sånn eller må jeg selv endre på det? Så når det gjelder km godtgjørelse, skal jeg skrive km fra 01.01.2010 til 01.01.2011? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Anbefaler deg å lese gjennom "rettledning til postene" som kom fra Skatteetaten. Da får du svar på spørsmålene dine, samt at du kanskje kan finne noe du kan få fradrag for. Husk at det er straffbart å ikke fylle korrekt ut. Nei du får ikke skattelette pga dine bøter og utgifter til å ta lappen. Du får skattelette på kjøring til og fra hjem og arbeidsplass (og eventuelt barnehage) minus minstefradrag. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Ser at bilen min er oppført der, men det står ingen beløp på den, skal den være sånn eller må jeg selv endre på det? Reglene om verdsetting av bil finner du her (bla litt ned, 4.2.5) , og listeprisene (grunnlaget) her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå