Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tråløst nettverkskort går til "Begrenset tilgang" regelmessig

Anbefalte innlegg

Hallo!

Trenger hjelp til å løse et problem med nettverkskortet på min asus x52jv win7.

PC'en kobler av nettverket og settes til "begrenset tilgang" utallige ganger per dag. Feilsøking retter problemet(feilsøkingen kjører kun det første trinnet; restarter nettverkskortet), men problemet gjenoppstår normalt innen 30-60 minutter. Utrolig irriterende når jeg laster ned/opp filer samt spiller online. Problemet løses også ved å koble fra for så å koble til det tråløse nettverket, men problemet gjenoppstår også da innen en times bruk.

Info om tråløse kort:

Atheros AR9002WB-1NG wireless network adapter

Jmicron pci-express gigabit ethernet adapter

Drivere er oppdatert og enhetene fungerer som de skal i følge win7. Problemet oppstod 2 timer etter at jeg slo på pc'en første gang så jeg regner med at det ikke er et resultat av noe jeg har gjort. Jeg slo av strømsparingsfunksjonen på kortene uten at dette hjalp.

Er det noen som har noen gode forslag utover å sende tilbake laptopen til mpx?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet kan være relatert til IP-lease tiden som DHCP-serveren i ruteren din setter.

Vanligvis blir leasen fornyet av seg selv uten at man merker noe, men har hørt om flere tilfeller der det oppstår problemer akkurat når leasen utløper.

Mens du er koblet til og nettet fungerer, går du inn på Network and Sharing Center, og deretter "Change adapter settings". Dobbelklikk så på det trådløse nettverkskortet, og velg "Details". Det skal da stå "Lease expires" i listen. Hvis dette tidspunktet stemmer godt med tidspunktet når nettet faller ut, og denne tiden er satt veldig kort, kan det tyde på at leasingen er problemet. Da kan du logge inn i ruteren og se om det er noen innstillinger som lar deg øke denne tiden. Eventuelt kan du prøve å sette en statisk IP på maskinen, men det er jo litt tungvint hvis du bruker maskinen på flere steder.

Hvis tidspunktet for Lease expires ikke er det samme som når nettet faller ut, er det nok noe annet som er galt, og da vil ikke det jeg nevnte være til hjelp.

Lenke til kommentar

Forsøk å slå av modemet, ruter. 30 sekunder. Slå det så på igjen og se om det funker.

Hvis det ikke funker, ta da og resett modemet/ruteren ved å stikke en kulepenn på reset.

Når dette er gjort kan du også gå inn på adressen til modemet og sjekke om alt er ok. Adressen finner du på din leverandørs papirer. Om du har denne type modem, dvs du kan selv gå inn å sjekke. http://ooo et eller annet...

Vennligst

BmOnline

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...