Gå til innhold

[Løst] hjelp til å kjøpe pc (Svar ganske fort) skal kjøpe om noen få timer

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal kjøpe pc deler. Idag var jeg hos noen som solgte pc deler.

Han anbefalte disse: Coolermaster Elite 310 Midi Orange: 476kr

Chieftec PSU 550w ATX 12V V2.0 12cm Fans Active F:519,20kr

Intel Cold Lake Desktop Board DH67CL S1155: 876kr

Intel core i5 2500k 3,3 GHz S1155 6MB: 1516kr

Kingston HyperX 8 GB (2x4GB) DDr3 1600MHZ:879kr

WD 3.5" SATA 1TB Caviar Green: 439,20

LiteOn DVD Recorder 24x SATA Black/white :319kr

Asus GeForce GTX570 PCI-E 1280MB

Er disse delene gode?

Prisen til sammen er 9276,00kr

Skal kanskje kjøpe de om noen få timer

Endret av pavllion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med det hovedkortet vil du slite med å overklokke prosessoren i nevneverdig grad. Vil anbefale deg å gå for et p67 HK, Hardisken er også av type "green" hvilket vil si at den spinner opp og ned i hastighet for å spare strøm. Dette vil medføre dårligere ytelse en f.eks. typen WD Black.

Skal du bygge PCen selv, eller vil du ha en ferdigbygd? Du har ellers fått mange gode råd i de andre tådene dine :)

Synes prisen var litt stiv. Du kan nok få mye mer for pengene enn det der :)

edit: leif

Endret av Lambern
Lenke til kommentar

Ja, men noen ting bør du kanskje revurdere.

Hvis du ikke skal ha SSD som systemdisk, (noe som kan være greit) så må du nok kjøpe en annen harddisk enn Green serien fra WD. Disse er ikke å anbefale som OS-disk. Hvis du mot formodning ikke vil gå for ssd kan WD Black 1tb være en grei OS-disk. Men som sagt, SSD er tingen: og da kan du gjerne ha en Green disk, hvis du kjører OS på SSD:)

SSD: http://www.dustinhome.no/pd_5010462750.aspx

HDD: http://www.dustinhome.no/pd_5010380103.aspx

Ser heller ikke noen grunn til å velge en relativt dyr DVD-brenner. Denne holder i massevis:

http://www.dustinhome.no/pd_5010330472.aspx

EDIT: ser jeg var litt sein, men la gå:)

-B

Endret av Boneraw
Lenke til kommentar

med det hovedkortet vil du slite med å overklokke prosessoren i nevneverdig grad. Vil anbefale deg å gå for et p67 HK, Hardisken er også av type "green" hvilket vil si at den spinner opp og ned i hastighet for å spare strøm. Dette vil medføre dårligere ytelse en f.eks. typen WD Black.

Skal du bygge PCen selv, eller vil du ha en ferdigbygd? Du har ellers fått mange gode råd i de andre tådene dine :)

Synes prisen var litt stiv. Du kan nok få mye mer for pengene enn det der :)

edit: leif

JO takk for det, men kan du sette opp en liste over gode deler?

Budsjettet skal være på 8000-9000.

Jeg skal bygge pcen selv

Lenke til kommentar

Bytt ut rammen til Corsair XMS3, kjøp ssd til system, eller gå for Samsung spinpoint F3 om du skal ha snurredisk. Ingen yter bedre enn den av 7200-diskene. Du må også kjøpe et hovedkort i "P"-serien for å få overklokket skikkelig.

Lenke til kommentar

Bytt ut rammen til Corsair XMS3, kjøp ssd til system, eller gå for Samsung spinpoint F3 om du skal ha snurredisk. Ingen yter bedre enn den av 7200-diskene. Du må også kjøpe et hovedkort i "P"-serien for å få overklokket skikkelig.

[/quo

takk

Kikka på Black refinery tråden til Agentspoon?

Midt i blinken for budsjettet ditt. Har du 1000 kr ekstra bruker du de på et råere skjermkort, f. eks gtx570 eller HD 6970 ;)

delene er jo ikke på lager :(

Jeg vet ikke hvordan jeg skal bytte ut skjermkortet på den siden :)

Lenke til kommentar

Det er 3 varer som nå mangler, men som nettbutikken rapporterer at skal være på lager innen de neste dagene. Du kan bestille nå, og så kommer de umiddelbart når alt er der. Vil påstå at det er verdt ventetiden. :)

Tusen takk agentspoon, nydelig tråd du hadde laget.

Skal jeg bestille for hver enkelt side?

Liksom en kjøper jo hos dustin enn annen del hos en annen side?

Så får jeg det ganske billig?

Men i den listen kan du ta vekk gtx560 og ta den til gtx570??

Skal ha 8gb ram. Skal ha i5 2500k, skal overclocke den.

Klarer ikke å ta vekk skjermkortet.

Tusen takk for hjelp.

Det har vært stor nytte, til alle sammen

Endret av pavllion
Lenke til kommentar

Det blir billigst med hensyn på frakt dersom du bestiller alt fra DustinHome, tror jeg. Dersom du sparer mer enn 100 kroner på et produkt ved å velge en annen butikk, kan du gjøre det. Men husk at du da også er avhengig av to forskjellige sendepakker som du gjerne mottar på forskjellige tidspunkt.

Du kan oppgradere fra GTX 560 til GTX 570, men jeg vil gjerne påpeke at GTX 560 kan overklokkes til å yte så og si likt når du først er inne på det med overklokking.

Og bare hyggelig! :)

Lenke til kommentar

Det blir billigst med hensyn på frakt dersom du bestiller alt fra DustinHome, tror jeg. Dersom du sparer mer enn 100 kroner på et produkt ved å velge en annen butikk, kan du gjøre det. Men husk at du da også er avhengig av to forskjellige sendepakker som du gjerne mottar på forskjellige tidspunkt.

Du kan oppgradere fra GTX 560 til GTX 570, men jeg vil gjerne påpeke at GTX 560 kan overklokkes til å yte så og si likt når du først er inne på det med overklokking.

Og bare hyggelig! :)

Tusen takk.

Her har jeg bare endret skjermkort og ram.

https://prisguiden.no/profil/lister/123712

ser dette bra ut?

Lenke til kommentar

Når du velger 4x2 gb minnemoduler får du 4 moduler som du plasserer i 4av4 av minneplassene du har på hovedkortet. Derfor bør du velge 2x4 slik at du bare opptar 2av4 minneplasser og har mulighet for å oppgradere senere hvis du skulle trenge mer minne:) Forståelig?

-B

Endret av Boneraw
Lenke til kommentar

Når du velger 4x2 gb minnemoduler får du 4 moduler som du plasserer i 4av4 av minneplassene du har på hovedkortet. Derfor bør du velge 2x4 slik at du bare opptar 2av4 minneplasser og har mulighet for å oppgradere senere hvis du skulle trenge mer minne:) Forståelig?

-B

Tusen takk, men hva skal ram'en hete?

Er det denne jeg bør kjøpe da ? http://www.dustinhome.no/pd_5010485739.aspx?csref=Pricecompare_prisguide_1173

Endret av pavllion
Lenke til kommentar

-B

Er det denne jeg bør kjøpe da ? http://www.dustinhome.no/pd_5010485739.aspx?csref=Pricecompare_prisguide_1173

Ja, de funker meget bra:)

Lenke til kommentar

-B

Ja, de funker meget bra:)

Tusen takk for hjelpen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...