Scriptgutten Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg ser at Ice.net har en mobil bredbåndpakke som heter "Uke" der man kun betaler for bruk de ukene man bruker det, og ellers skal det ikke være noe binding eller månedspris. Jeg tenker at dette kan være noe som er kjekt å ha liggende hvis jeg skal på tur i et område der NetCom ikke dekker, eller hvis jeg skal til sverige eller danmark. Siden jeg allerede har mobilt bredbånd fra netcom som tillegg på det vanlige mobilabonnementet, kommer Ice.net sin løsning kun til å bli brukt som en backup-løsning. Den eneste haken med Uke-abonnementet til Ice er at dem da tar seg ekstremt godt betalt for modemene dem leverer (1495 for USB, og 2495 for det skikkelige ruter-modemet med ethernet-porter og WLAN), og det blir ikke aktuelt. Jeg kan jo faktisk abonnere på "Ofte" abonnementet deres et helt år, og få et modem med på kjøpet til nesten samme pris, og da også med forbruk inkludert, men jeg ønsker ikke å betale så mye for et modem som sjelden vil bli brukt. Det var da jeg tenkte at det kanskje var mulig å skaffe seg et brukt modem fra noen som har sagt opp abonnementet sitt, eller bestille et kompatibelt modem fra ebay eller lignende. Men da la jeg merke til at Ice reklamerer med at dem ikke bruker SIM-kort i løsningene sine. Da lurer jeg på hvordan dem identifiserer brukere fra hverandre, og hvilke utfordringer det kan by på hvis jeg bestiller et abonnement uten modem / modem uten abonnement. Er det så enkelt som at dem har et brukernavn og passord, og at man kan bruke det på hvilke som helst modemer? Eller har hvert modem levert fra Ice en slags IMEI eller MAC-adresse som er låst til et modem, som ikke kan endres? Hvis noen skulle foreslå det, så vil jeg nevne at jeg ikke ønsker å bytte ut netcoms mobilt bredbånd med Ice, fordi jeg liker å ha mobilt bredbånd tilgjengelig på telefonen min. Jeg har aldri vært borti Ice sin løsning før, og lurer derfor på om noen med litt teknisk innsikt i det kan svare å disse spørsmålene På forhånd, takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå