Da9elKH Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Edit: Problemet er rettet opp. Endret 10. april 2011 av Da9elKH Lenke til kommentar
trondes Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Hei Jeg har litt kode her som ikke fungerer. Jeg vil at når du trykker på knappen Bestill Skal informasjonen i Textboxene skrives til bestilliger.doc filen. Det kommer ingenting i .doc filen når jeg trykker på knappen. Har noen ide om hva som er feil, eller en annen litt enklere løsning? Viser ikke hele koden men bare utklipp. Her er koden min: 'Føsrte del det er skriptet <?php if(isset($_POST['submit'])){ $regkode = $_POST['Editbox1'] $navn = $_POST['Editbox2'] $telefon = $_POST['Editbox3'] $epost = $_POST['Editbox4'] $fp = fopen ("bestillinger.txt", "w"); //se tabell fputs ($fp,"Regkode: " & $regkode & " Navn: " & $navn & "\n"); fputs ($fp, $regkode & "\n"); fclose ($fp); } ?> Hmm.. tja, vi kan nå begynne med å rette litt feil her. bakom disse linjene: $regkode = $_POST['Editbox1'] $navn = $_POST['Editbox2'] $telefon = $_POST['Editbox3'] $epost = $_POST['Editbox4'] Må du sette inn ";" Disse linjen her må du bytte ut "&" med "." fputs ($fp,"Regkode: " & $regkode & " Navn: " & $navn & "\n"); fputs ($fp, $regkode & "\n"); Det var de enkle feilene.. Spørsmålet mitt da er, hva prøver du på? slik koden er over ( når du har rettet opp feilene ) så vil filen "bestillinger.txt" bli skrevet over for hver gang noen fyller inn skjemaet. Er det slik du ønsker det skal være? Hvorfor skriver du inn $regkode to ganger i filen ? Kan heller ikke se at du har noen <form> i html filen din, men den har du kanskje ikke tatt med når du limet inn koden hit ? Kode uten php feil vil bli slik: <?php if(isset($_POST['submit'])){ $regkode = $_POST['Editbox1']; $navn = $_POST['Editbox2']; $telefon = $_POST['Editbox3']; $epost = $_POST['Editbox4']; $fp = fopen ("bestillinger.txt", "w"); //se tabell fputs ($fp,"Regkode: " . $regkode . " Navn: " . $navn . "\n"); fputs ($fp, $regkode . "\n"); fclose ($fp); } ?> Lenke til kommentar
Da9elKH Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 Hei Jeg har litt kode her som ikke fungerer. Jeg vil at når du trykker på knappen Bestill Skal informasjonen i Textboxene skrives til bestilliger.doc filen. Det kommer ingenting i .doc filen når jeg trykker på knappen. Har noen ide om hva som er feil, eller en annen litt enklere løsning? Viser ikke hele koden men bare utklipp. Her er koden min: 'Føsrte del det er skriptet <?php if(isset($_POST['submit'])){ $regkode = $_POST['Editbox1'] $navn = $_POST['Editbox2'] $telefon = $_POST['Editbox3'] $epost = $_POST['Editbox4'] $fp = fopen ("bestillinger.txt", "w"); //se tabell fputs ($fp,"Regkode: " & $regkode & " Navn: " & $navn & "\n"); fputs ($fp, $regkode & "\n"); fclose ($fp); } ?> Hmm.. tja, vi kan nå begynne med å rette litt feil her. bakom disse linjene: $regkode = $_POST['Editbox1'] $navn = $_POST['Editbox2'] $telefon = $_POST['Editbox3'] $epost = $_POST['Editbox4'] Må du sette inn ";" Disse linjen her må du bytte ut "&" med "." fputs ($fp,"Regkode: " & $regkode & " Navn: " & $navn & "\n"); fputs ($fp, $regkode & "\n"); Det var de enkle feilene.. Spørsmålet mitt da er, hva prøver du på? slik koden er over ( når du har rettet opp feilene ) så vil filen "bestillinger.txt" bli skrevet over for hver gang noen fyller inn skjemaet. Er det slik du ønsker det skal være? Hvorfor skriver du inn $regkode to ganger i filen ? Kan heller ikke se at du har noen <form> i html filen din, men den har du kanskje ikke tatt med når du limet inn koden hit ? Kode uten php feil vil bli slik: <?php if(isset($_POST['submit'])){ $regkode = $_POST['Editbox1']; $navn = $_POST['Editbox2']; $telefon = $_POST['Editbox3']; $epost = $_POST['Editbox4']; $fp = fopen ("bestillinger.txt", "w"); //se tabell fputs ($fp,"Regkode: " . $regkode . " Navn: " . $navn . "\n"); fputs ($fp, $regkode . "\n"); fclose ($fp); } ?> Har brukt et program som lager nettsiden så, jeg kan så og si ingenting. Men meningen er at når jeg fyller ut og trykker på Bestillingsknappen som ligger nesten nederst i den lange koden skal den legge først koden og navnet i filen også koden under. Neste gang dette skjer skal det samme skjed bare under det som allerede står. De editboxene ligger også i den lange delen av koden med ikke i en form. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få det til å fungere... Lenke til kommentar
Da9elKH Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Hei Jeg har litt kode her som ikke fungerer. Jeg vil at når du trykker på knappen Bestill Skal informasjonen i Textboxene skrives til bestilliger.doc filen. Det kommer ingenting i .doc filen når jeg trykker på knappen. Har noen ide om hva som er feil, eller en annen litt enklere løsning? Viser ikke hele koden men bare utklipp. Her er koden min: 'Føsrte del det er skriptet <?php if(isset($_POST['submit'])){ $regkode = $_POST['Editbox1'] $navn = $_POST['Editbox2'] $telefon = $_POST['Editbox3'] $epost = $_POST['Editbox4'] $fp = fopen ("bestillinger.txt", "w"); //se tabell fputs ($fp,"Regkode: " & $regkode & " Navn: " & $navn & "\n"); fputs ($fp, $regkode & "\n"); fclose ($fp); } ?> Hmm.. tja, vi kan nå begynne med å rette litt feil her. bakom disse linjene: $regkode = $_POST['Editbox1'] $navn = $_POST['Editbox2'] $telefon = $_POST['Editbox3'] $epost = $_POST['Editbox4'] Må du sette inn ";" Disse linjen her må du bytte ut "&" med "." fputs ($fp,"Regkode: " & $regkode & " Navn: " & $navn & "\n"); fputs ($fp, $regkode & "\n"); Det var de enkle feilene.. Spørsmålet mitt da er, hva prøver du på? slik koden er over ( når du har rettet opp feilene ) så vil filen "bestillinger.txt" bli skrevet over for hver gang noen fyller inn skjemaet. Er det slik du ønsker det skal være? Hvorfor skriver du inn $regkode to ganger i filen ? Kan heller ikke se at du har noen <form> i html filen din, men den har du kanskje ikke tatt med når du limet inn koden hit ? Kode uten php feil vil bli slik: <?php if(isset($_POST['submit'])){ $regkode = $_POST['Editbox1']; $navn = $_POST['Editbox2']; $telefon = $_POST['Editbox3']; $epost = $_POST['Editbox4']; $fp = fopen ("bestillinger.txt", "w"); //se tabell fputs ($fp,"Regkode: " . $regkode . " Navn: " . $navn . "\n"); fputs ($fp, $regkode . "\n"); fclose ($fp); } ?> Har du ide om hvordan jeg kan gjøre det videre for å få alt til å fungere, har oppdatert spørsmålet i starten sånn at det er litt lettere å se hva jeg skal frem til. Håper på svar! MVH Daniel. Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 (endret) Hei. Er ingen ræser i PHP selv, men har nylig klart å snekre sammen noe lignende som du prøver på. Dette klarte jeg med massiv googling på flere problemer som jeg støtte på. Men nå funker det. Det jeg har laget, er et skjema som jeg fyller ut med diverse info om et bilde. Denne infoen fra skjema blir sendt til en mappe og skrevet i en fil. Både mappen og filen blir opprettet om den ikke finnes, og overskrevet om den finnes. Jeg legger ved filene, så kan du se om det er noe du kan dra nytte av. Har pakket dette inn i i en .zip-fil, brukte Windows til å zippe, så det skal være en enkel sak å pakke opp. edit: Må kanskje legge til at jeg har en "post" som blir skrevet i filen, men så blir tatt ut og skrevet i en annen fil etterpå. Dette var det siste jeg knotet med (fikk det til i dag). _nytt_panorama.zip Endret 9. april 2011 av jallamamba Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 (endret) Hei Jeg har litt kode her som ikke fungerer. Jeg vil at når du trykker på knappen Bestill Skal informasjonen i Textboxene skrives til bestilliger.doc filen. Det kommer ingenting i .doc filen når jeg trykker på knappen. Har ikke tid til å se på all den koden. Dere må prøve å lokalisere problemet bedre om jeg skal se på koden. Siden der ikke kommer noe i dokumentet, har du skrive adgang til mappen / filen? Endret 9. april 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå