RBW Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Liker du å spille med høy oppløsning og best mulig grafikk bør du ta en titt på denne anbefalingen. Les mer Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Veldig fin sammensatt PC det der. Hadde jeg hatt penger til det skulle jeg gjerne hatt det Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 På lagringsfronten kjører vi på med to SSD-enheter i form av OCZ Vertex 2, som kjøres i RAID 1 for råest mulig ytelse. Her regner jeg med at det egentlig skal stå RAID 0, ikke 1. Og hvorfor velge Vertex 2 nå som 3'eren er lansert? Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) HyperThreading ser ut til å ha en ørliten negativ virkning på ytelsen i spill. Man kan jo alltids deaktivere HT i bios for max ytelse i spill. Men siden heller ikke økt cache ser ut til å ha merkbar effekt, bør vel heller i5 2500K være anbefalt for et gamer oppsett. Dersom man da ikke vil betale litt mer Endret 26. mars 2011 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Denne PC-en har lite til ingenting med spill å gjøre. En Core i7 yter nøyaktig likt med Core i5 2500K i alle spill. GTX 580 håndterer så og si alle spill opp til 2560x1600 oppløsning på full guffe. Neste skritt ville vært 2x GTX 560 i SLi for 120 Hz skjermer, men alt over dette er hensides all fornuft. Man trenger kun en SSD som systemdisk og dens bidrag til spill vil være minimal foruten lastetider. Minnet kan man sette ned til CL8 fra CL9 varianten også uten problem. Penger ut vinduet altså. Man får overklokket prosessoren godt opp til 4,5 GHz med en vanlig Cooler Master Hyper 212+, så de marginene man får for D14 er neglisjerbare i virkeligheten. Corsair TX 650W til 620 kroner hadde sannsynligvis holdt til 2x GTX 560 også. Listen burde i det hele tatt skifte navn fra "rikingen" til "sløseren". Endret 26. mars 2011 av Agentspoon 2 Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Støtter opp om både Hugo og Sigurd! Akkurat det var litt snodige valg syns nå jeg... Resten var flotters! Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Denne PC-en har lite til ingenting med spill å gjøre. En Core i7 yter nøyaktig likt med Core i5 2500K i alle spill. GTX 580 håndterer så og si alle spill opp til 2560x1600 oppløsning på full guffe. Neste skritt ville vært 2x GTX 560 i SLi for 120 Hz skjermer, men alt over dette er hensides all fornuft. Man trenger kun en SSD som systemdisk og dens bidrag til spill vil være minimal foruten lastetider. Minnet kan man sette ned til CL8 fra CL9 varianten også uten problem. Penger ut vinduet altså. Man får overklokket prosessoren godt opp til 4,5 GHz med en vanlig Cooler Master Hyper 212+, så de marginene man får for D14 er neglisjerbare i virkeligheten. Corsair TX 650W til 620 kroner hadde sannsynligvis holdt til 2x GTX 560 også. Listen burde i det hele tatt skifte navn fra "rikingen" til "sløseren". Du har noen poeng, men det er jo sjelden man gidder å kjøpe en dyr PC, og så utelukkende spille spill som er laget før PCen ble innkjøpt. Noen har tenkt å spille noen NYE spill også - og denne PCen bør greie de fleste som kommer ut de neste par årene. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Når du kjører SLI på dette kortet vil det bli 8x/8x hastighet på PCIe bussen. Er det ikke litt dumt da med tanke på 2x GTX580? Er SandyBridge optimalt valg for SLI/MultiGPU? Lenke til kommentar
raexon Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Det er faktisk minimale forskjeller mellom x16 x16 og x8 x8 http://www.jagatreview.com/2011/01/sli-on-sandy-bridge-performance-review/ Lenke til kommentar
phlake Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Enig. Synes det er feil å anbefale 2600k når 2500k yter så og si likt i spill. Kjekt å spare 7-800kr selv om man har budsjett. Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Hvis man først skal dundre løs med to entusiastskjermkort, kunne man vel kjørt 2x AMD HD6990 QuadFire istedet, og fått betraktelig høyere grafikkytelse... Slenger meg forøvrig på SSD-kritikken, hvorfor ikke gå for det aller beste? 1 Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg syns E8400 og 4870x2 henger godt med enda, eneste er at jeg skulle hatt SSDer i RAIDet mitt... Lenke til kommentar
Lactulose Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Legg merke til at kun tre varer er på lager. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 tja, jeg har nesten det samme opplegget, bare ikke ssd'ene. men må si at den gamle riggen brodern fikk men Q6600, 4gb ram og gtx 280 fremdeles holder stand, kanskje ikke med alt på maks, men den sliter ikke noe nevneverdig heller. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Den artikkelen her minnet meg om den gangen vi lærte om reklamespråk på barneskolen. Grom og råest og grommest og rå. ObsIdian, ikke Obsedian. RAID 0 og ikke 1. Jeg tror ikke maskinen min er så mye dårligere enn den der, den gav jeg omtrent 25k for for ett år siden, med dell U2410 og z5500 inkludert i prisen. Det eneste store den der har over min maskin er SSD, og for min del tviler jeg på at SSD i RAID utelukkende har betydning når man skal benche og skryte av tall, eller jobbe med STOOOOORE ting i PS eller lignende. Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Hva med frakten da? Skal ikke det tas med i regnskapet? Når man bestiller varer fra 10 forskjellige butikker, regn med en god del hundrelapper går bare på frakt. Lenke til kommentar
Philophobe Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Er vel ikke plass til Noctua NH-D14 på Asus SABERTOOTH P67 med Corsair Vengeance minne... Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Er vel ikke plass til Noctua NH-D14 på Asus SABERTOOTH P67 med Corsair Vengeance minne... Det stemmer. Minnemodulene er 52.5mm høye, og Nh-D14 har clearence på 44mm. Går det? Neppe... Bør rettes opp i umiddelbart HW Endret 26. mars 2011 av Boneraw Lenke til kommentar
Espen3 Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Skulle til å kommentere akkurat det Philophobe og Boneraw kommenterte. Noctua NH-D14 vil krasje med heatsinks på Corsair Vengeance. Fjerning av heatsinks på Vengeance vil også bryte warranty. Er litt lite å velge i mellom på minnefronten her i Norge. Det beste til Sandy Bridge er nok Ripjaws (noen av versjonene), mens i dette tilfellet hadde det nok måtte bli Corsair Dominator eller Dominator GT, også bare fjerne heatsinks på disse. Skjønner heller ikke hvorfor dere vil anbefale OCZ Vertex 2 og ikke en av de nyere SSDene (tenker da spesielt på OCZ Vertex 3 som er like rundt hjørnet). Også usikker på det hovedkortet... Vil også si det finnes langt bedre datamuser (og keyboard, men dette spiller egentlig en liten rolle. Ville mye heller ha lagt penger i et godt headset/headphones + mic. Lydkort for FPS er også noe man gjerne kan tenke på). Hvorfor blir LG CH08 anbefalt når dere nettopp hadde en artikkel om Blu-ray-spillere der dere anbefalte LiteOn IHOS104-37? Mangler vel også noe å spille på (altså skjerm). Fra det jeg har fortstått fra folk som spiller seriøst så er det for mye latency på IPS-skjermene (dog har jo disse det beste bildet, men egner seg nok mer for bilderedigering o.l.). Tror den "beste" spillskjermen ute akkurat nå er BenQ XL2410T. Just my "2" cents... Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Burde vel slengt på et g19 tastatur også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå