Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Angst for å gå på date...


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg en mann, og har siden januar vært på 4 forskjellige dater. Men det har ikke blitt noe mer ut av det. Jeg har egentlig ekstremt angst for dating, så jeg har problemer å gå på date. Men har klart å hoppe ut i det 4 ganger siden januar. Er det slik at single går på ny date, ny date , ny date, ny date, ny date, uten problem hele tiden? Jeg har veldig dårlig selvbilde så jeg sliter med dette. Har veldig mange tilbud på nettet, men holder tilbake. Den som intet våger intet vinner, men det blir liksom sånn til at jeg prioriterer tiden i livet mitt til de "trygge" ting , sånn som barna, osv, istedet for å begi meg inn i det ukjente.

Noen som kjenner seg igjen? Eller noen som har det anderledes? Har så lyst på en mann i livet mitt kjapt ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes at det kan være litt skummelt på forhånd, men bare når jeg tenker over det. Når jeg treffer personen så har har jeg som regel andre ting og tenke på og da er det ikke skummelt mer.

 

Men for all del, mitt råd er: Ikke date! Ofte er det lett å tenke seg date som noe alvorlig, som du sier skummelt, med noe som det er knyttet store forventninger til. Tenk på det som et møte i stedet, f.eks. som når en går på restaurant eller kafé med en forretningsforbindelse eller fjern bekjent. Enten så opprettholdes interessen eller så gjør den det ikke, er ikke værre en det:)

Endret av no_id
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stina

 

Mitt råd til deg:

 

Først og fremst må du fikse dette med ditt dårlige selvbilde. Eller så får du problemer. Alt du trenger er et par bekreftelser på at du er 100% OK fra folk du treffer. Snakk med venner og slektninger og få en føling på hvordan de oppfatter deg. Cluet er at andre oppfatter en mer objektivt enn man oppfatter seg selv. La gode venner også introdusere deg til folk de syns er OK og legg merke til hvordan disse oppfatter deg, hvilken "tilbakemelding" du får fra dem.

 

Er du kvinne, om du så ser ut som en heks eller et troll, så har du ingen grunn til dårlig selvbilde. Det fins alltid menn som vil ha deg. (Sannsynligvis ser du helt normal ut.)

 

Du må ikke ha et dårlig selvbilde for det fører til at andre kommer til å utnytte deg og behandle deg dårlig. Du trenger ikke "ha nesa i været" og gi folk inntrykk av at du mener du er en superstjerne, men det er viktig at du har selvrespekt og verdighet. Det i seg selv er attraktivt.

 

Til sist: du er kvinne og jeg mener bestemt at kvinnens rolle er mer passiv enn mannens. Altså - det er du som skal vartes opp. La mannen ta initiativet. Alt du trenger er å gjøre deg tilgjengelig. Tar ikke mannen initiativet så kaster du ikke bort tid på han. Han må "kjempe" litt for deg. Det er slik det skal være.

 

Følg magefølelsen også. Ikke kast bort tid på typer du ikke føler noe for. Typer du ikke syns er interessante. Magefølelsen/intuisjonen har det med å være rett. Dette er noe som går på instinkt.

 

Ønsker deg det beste -

 

Doktor BB

 

Forresten: En ting vi menn hater er å høre om damenes problemer. Har du f.eks problemer med din livssituasjon så er ikke det noe vi vil høre om. Vi vil ha damer som er oppegående og positive. Damer med et smil og sjarm. Dette er viktig.

Endret av BelzeBob
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg får alltid mange komplimenter av folk. De sier jeg er veldig søt og pen, og at jeg ser langt yngre ut enn jeg er. Men jeg er selv kritisk til meg selv. Og er livredd date.

 

Jeg håper på å finne en mann som aksepterer meg slik jeg er, både som person, og ellers :)

Tror ikke jeg skal være opptatt av hva "alle" synes. Det er kun den ene jeg vil ha :)

 

Jeg går ikke å forteller dem om alle mine problemer, sier ingenting om dem :) Jeg later som om alt er topp :) Og dessuten så er jeg positiv ute blant andre mennesker, men sliter kun med et dårlig selvbilde med meg selv overfladisk.

 

Vanskelig det med dating, jeg legger selvbilde i det, og blir såret der når det går shit...

Er ikke tapet av mannen som er ille, det er tapet av seg selv på en måte, samt troen på seg selv.

Lenke til kommentar

Du formulerer deg godt, Stina! :)

 

Jeg er vel litt i samme situasjon. Dog, så tror jeg du ligger to hakk bedre ann :-D Så du har vel ikke noe å engste deg over, egentlig. Det å ha "date"-bildet på hjernen hjelper deg lite. Tenk ikke så mye på det.

 

Er lett å gå på kafe, ut å spise, eller annet med en du kjenner, en kompis eller venninne. Da føler du deg mer avslappet. Se slik på daten, det skal ikke så mye til om vi ikke overanalyserer situasjonen.. Skal bare ut å spise (el. annet) med et medmenneske, som allerede ønsker å være der med deg :)

 

Hopp i det :)

Endret av tROOP4H
  • Liker 3
Lenke til kommentar

jeg har angst for å gå på date... Har ikke vært på så mange, har vært på en med en jeg møtte på nettet. Det gikk helt greit, tror det var verre for han for selvfølgelig så kom nesten alle jeg kjenner på det stedet vi var på akkurat den kvelden.

Nå har jeg blitt bedt ut av en jeg ble kjent med i bar køen på et utsted forrige helg, men tror ikke jeg tør å gå...

Lenke til kommentar

Hvorfor folk dra på date? Det kunne seriøst ikke falt meg inn å bare dra på en date med en vilt fremmed dame som jeg f.eks har snakket med over nett. Å finne på noe, dra på en fest sammen eller noe i den duren er helt i orden, men direkte date får jeg helt fnatt av.

 

Jeg har aldri vært på en slik date og jeg tror ikke jeg kommer til å dra på en heller. Bare ordet date er for meg negativt laddet og jeg sier ti ganger heller "finne på noe" Så da står vi igjen med damer jeg møter i jobbsammenheng, på butikken, i organisasjoner/foreninger, gjennom venner, treffer på fest osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor folk dra på date? Det kunne seriøst ikke falt meg inn å bare dra på en date med en vilt fremmed dame som jeg f.eks har snakket med over nett. Å finne på noe, dra på en fest sammen eller noe i den duren er helt i orden, men direkte date får jeg helt fnatt av.

 

Jeg har aldri vært på en slik date og jeg tror ikke jeg kommer til å dra på en heller. Bare ordet date er for meg negativt laddet og jeg sier ti ganger heller "finne på noe" Så da står vi igjen med damer jeg møter i jobbsammenheng, på butikken, i organisasjoner/foreninger, gjennom venner, treffer på fest osv.

 

Det er vel strengt tatt uvesentlig om du kaller det en "date" "møte" eller bare "finne på noe" Poenget er vel bare å tilbringe tid sammen med noen, og bli bedre kjent. For så å ta det videre, eventuelt ikke.

 

Forstår ikke hvorfor folk skal legge så mye i det å treffes, da irrelevant av hva en kaller det. Jeg har planer om å spørre en jente i klassen som jeg har fått øynene opp for i det siste. Kan si at det krever vel så mye å spørre, som det gjør å si ja. Håper da hun ikke sier nei av frykt, det hadde vært surt.

 

Om ikke annet så gjør det bare for erfaringens del. Det kan da umulig skade å tilbringe en time eller to med andre mennesker. Er du heldig er det en potensiell fremtidig partner.

Endret av Antatra
Lenke til kommentar

Folk vil alltid ha frykt for det uvisse, og det og gå på date med en fremmed person er uvisshet i aller høgstegrad, men du kan jo bare tenke at det er likesidet i fra mannen sin side.

 

Men for og jobbe med selvbildet ditt;

Gå på butikken og kjøp deg noken klær DU føler deg fin i, trenger ikkje og være super dyre klær, gjerne billige klær, prislappen betyr ingenting.

 

Ellers så trenger du jo ikkje og gå på en ensom litt småklein resturang der det fort kan bli litt tause flaue øyeblikker som en aller helst bør ungå.

 

Alternativer;

 

Bowling.

Pub.

Kino.

Random fjelltur

 

Kommer an på personen, men prøv og improviser.

 

Ellers så burde du gå frem på en måte der du gjør det klart at du har barn og eg går ut i fra at det er dem som er førsteprioriteten i ditt liv :)

 

Men prøv og hold problemer unna samtalene til det har blitt stabilt, en mann vil føle seg litt "skremt" av ei dame som presentera seg skjøl med problemene sine og blir veldig redd for det som blir omtalt som "friend zone"

Lenke til kommentar

Ja, jeg er livredd date... / eller bare å møte en fremmed for nett, trenger ikke kalle det date for at jeg skal være redd. Jeg er bare redd for å møte en fra nett i seg selv.... Men har ikke noen fast vennekrets , så jeg må jo møte noen fra nett for å bli kjent med noen.

 

Jeg er veldig sjenert av meg. Har fått tilbud fra nettlinjer å møte mange, og er spesiellt en jeg liker som jeg har lyst og møte og han har lyst å møte meg, men jeg vet ikke om jeg tør.... Han er kjempepen og søt , tiltrekkende til de grader, men jeg er så sjenert over meg selv og har komplekser at jeg vet ikke om jeg tør...

 

Selvfølgelig snakker jeg ikke om problemene mine. Alle har problemer. Og mine problemer dreier seg hovedsak om selvbilde. Jeg har svært dårlig selvbilde, pga ting jeg har opplevd, og taklet dårlig.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er livredd date... / eller bare å møte en fremmed for nett, trenger ikke kalle det date for at jeg skal være redd. Jeg er bare redd for å møte en fra nett i seg selv.... Men har ikke noen fast vennekrets , så jeg må jo møte noen fra nett for å bli kjent med noen.

 

Jeg er veldig sjenert av meg. Har fått tilbud fra nettlinjer å møte mange, og er spesiellt en jeg liker som jeg har lyst og møte og han har lyst å møte meg, men jeg vet ikke om jeg tør.... Han er kjempepen og søt , tiltrekkende til de grader, men jeg er så sjenert over meg selv og har komplekser at jeg vet ikke om jeg tør...

 

Selvfølgelig snakker jeg ikke om problemene mine. Alle har problemer. Og mine problemer dreier seg hovedsak om selvbilde. Jeg har svært dårlig selvbilde, pga ting jeg har opplevd, og taklet dårlig.

 

Ser den ..

 

Det med og ha et dårlig selvbilde er vannskelig det er veldig forståelig, men kordan ser du på deg skjøl?

Lenke til kommentar

Ja, det er det dårlige selvbildet mitt som er mitt problem. Trøsten er at det er jeg sikkert ikke alene om. Er sikkert mange andre som sliter med selvbildet sitt, og troen på seg selv.

Men selvbildet og troen på meg selv, holder meg tilbake hele tiden.

 

Prøver å muntre meg selv opp med å fortelle meg selv at den som intet våger intet vinner. Og det er jo bedre å forsøke og ikke vinne noe, enn å ikke forsøke. Men jeg kan også tenke at jeg har barn å leve for, og at jeg ikke orker å forsøke, for jeg er så redd å ikke føle meg bra nok. Dvs at hvis menn jeg møter ikke viser interesse så tar jeg det som personlig nederlag, og det går utover mine egne følelser , og jeg blir trist. Når jeg ikke møter noen så slipper jeg den lasten, og har det mer stabilt med meg selv. Men samtidig vet jeg at jeg ikke kan vinne med å ikke våge. Noen andre som opplever det sånn?

 

Jeg har som sagt gått på noen smell som har krenket selvtilliten kjempemasse. Alle opplever smell, men jeg kan tiltider føle at jeg har opplevd mer motstand enn de fleste damer, men det er jo ikke sikkert, men jeg føler det sånn.

 

Jaja, det gjelder å ta motet til seg :) Jeg har så lyst å vinne ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg ikke lest hva de andre har skrevet. Men om du sliter med selvtilliten, på en slik måte at det kanskje gjør det vanskelig for deg å holde en samtale frisk og spennende. Så ville jeg ikke gått på en tradisjonell date, med middag på restaurant eller hva nå dere bedriver. Kan ikke tenke meg et scenario med større sannsynlighet for klein stemning ved et førstegangsmøte. Finn heller på noe sammen, stikk på brygga og spis is, ha en random fotoshoot, vinkveld med venniner, stikk på cafe og spill ludo. Ha en aktivitet å gjøre på, da er det så mye lettere å holde det i gang. Spill og sport er jo perfekte anledninger til å flørte.

 

Være kreativ, dette ordner du. Helt sikkert.

 

Edit: Ser du skriver lengre oppe at du har en kjekk kar du vil møte, men er svært sjenert. Si det til han, det er lett over nett (<- bonus rim). De fleste menn er også nervøse for å møte folk de kun har pratet med på nett. Det kan godt være en lettelse for ham. Selv liker jeg godt sjenerte jenter. Da vet jeg at jeg bare må "varme dem opp litt" og at de ikke er stille for det de missliker meg eller noe.

Endret av QBab
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...