Gå til innhold

Posten masakrerte HD min :(

Anbefalte innlegg

Sendte datamaskinen min fra Sverige og hjem til Norge før sommerferien. Å sende en datamaskin i posten er selvsagt ikke verdens smarteste ting, men jeg hadde inget valg.

Jeg fikk igjen maskinen i dag etter 20 dager i tollen. Endelig tenkte jeg og åpna eska. I esken fant jeg isoporembalasjen i flere deler og tegn til at pakken hadde fått rimelig hard medfart. Kabinettet så helt greit ut, men da jeg starta opp maskinen kom jeg ikke så langt som jeg hadde håpet :cry:

Jeg kommer inn i bios, men det virker ikke som om bios finner HD min. Det eneste som skjer er dette:

Searching for Boot Record from CDROM . . Not Found

Searching for Boot Record from Floppy . . Not Found

Searching for Boot Record from SCSI . . Not Found

Boot Failure

Insert BOOT diskette in A:

Press any key when ready

Det høres ut som om HD snurrer, men bios finner den tydeligvis ikke..

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Er ganske desperat ettersom det er masse shit på den disken som jeg behøver!

Disken er en Seagate Barracuda ATA 80GB hvis det skulle ha noen betydning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan hende at noe av ledningen til diskene har løsnet. Har du sjekket om alle ledningen sitter godt?

Har tatt disken ut og inn igjen og den ser helt fin ut. Det eneste er at når jeg vender den opp ned og tilbake igjen så kommer det en liten lyd...

Lenke til kommentar

på siden:

på vanlige "servicepakker" i norge er det automatisk forsikring på inntil 10000,-

Har du kvittering på at du sendte den, sjekk med svenske postverket eller spør først på posten der du bor.

ellers, sett inn disken som slave på en annen maskin.

eventuelt, gå over alle ledninger på nytt, sørg for at alt sitter riktig på plass (inkl. eventuell jumper på hdd + bootinstillinger i bios)

boot opp med knoppix linux fra cd og se hva som skjer

Lenke til kommentar

hvis kablene sitter godt så må du henvende deg til posten for å kreve erstatning, men vær forbredt på at det tar tid.. dette er noe du bør gjøre snarest.

har selv sendt 2 PC`er med posten og de var godt pakket inn i bobleplast, når de kom fram så den ene fullstendig knust, mens den andre var bulkete og ubrukelig....

vi kan bare drømme om hvordan de behandler pakkene våre, men jeg tror de kaster de fra 10 meteren i et tømt basseng for å sjekke innpakkingen og om de tåler det... :evil:

Lenke til kommentar
tipper de spiller fotball med de små pakkene i matpausene og de store blir brukt som tribuner og målstenger  :roll:

fra kilder som jobber i posten: det er ikke så uvanlig, nei...utrolig nok!

Har hørt at pakker får ganske røff behandling, ja. Trist, men sant.

Først ville jeg testet hdd i en annen maskin, deretter ville evt vurdert å demontere for å montere sammen alt igjen.

Hvis ikke dette fungerer så kontakt posten.

Lenke til kommentar

Kan bare si en ting enten det gjelder posten eller andre speditører, hver jevlig nøye med innpakningen og embalasje.

Kan ikke være godt nok sikret.

Har bl.a sett postens pakkeknuser i aksjon, den gir pakkene røff behandling ja.(sorteringsmaskin)

embalasje embalasje embalasje

Luv Funk

Feets.... don`t fail me now

Lenke til kommentar

Posten kaster alle esker frem og tilbake mellom forskjellige containere hver gang de er inne til omsortering i en sentral.

Har jobba på Posten i Stavanger selv, og sett det skje... Seff aldri gjort det sjøl, men... :-)

Lenke til kommentar
Posten kaster alle esker frem og tilbake mellom forskjellige containere hver gang de er inne til omsortering i en sentral.

Har jobba på Posten i Stavanger selv, og sett det skje... Seff aldri gjort det sjøl, men... :-)

lol. Har jobba i posten sjøl, derfor sender jeg nesten aldri ting lengre :lol:.

Men hvis noen lever i den fantasiverden så de tror at postfolk går rundt med et smil om munnen hele tiden og bærer alle pakkene deres med utrolig forsiktighet så VÅKN OPP!

Lenke til kommentar

hvis biosen din ikke finner hverken disken, cdrommen, eller floppyen din så må det være noe rart, for komponentene blir ikke sånn av seg selv, med andre ord, enten så må pc`en din blitt åpnet av tollen, eller en komisk mulighet, at tollen eller posten har råkjørt, så at pc`en din har gått veggimellom. så hvis ikke du gjorde noe før du leverte inn pc`en din så kan du godt skylde på posten eller tollerne. det er synd at sånne ting skjer, for man forventer jo at når man leverer pakken inn til posten f. eks så skal pakken være like hel når man for den tilbake. som det var en annen person som sa her at hvis du har kvitteringen så kan du få erstattning.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet i DHL International på Fornebu.

Jeg har jobbet i Servisair på Gardermoen.

Jeg har jobbet i Braathens på Sola.

Jeg kan bare skrive under på at deres værste mareritt ang behandling av pakker antageligvis er helt korrekt og i samsvar med virkeligheten.

At pakker i det hele tatt kommer frem med samme form som da de ble sendt er heeeeeelt utrolig.

Truck er veldig effektiv til pakkedestruering (ligner litt på distribuering som de kaller det).

Du betaler for distribuering, men får destruering. :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...