Gå til innhold

Program for å kopiere DVD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta backup av en DVD-film, gjerne til både PC og en tom DVD-plate som kan spilles på nomale DVD/Bluray-spillere.

Det er to ting du må tenke på.

 

1. Det finnes massevis av programvare for å lage image/ISO av en DVD på pc-en, men problemet er krypteringen DVD-ene har. Du trenger noe som kan fjerne krypteringene.

 

2. Ønsker du bare å ta en kopi av hele DVD-en eller ønsker du mer funksjonalitet for å kunne fjerne uønskede ting?

 

Jeg benytter DVDfab som både fjerner krypteringene og lar meg velge kun det jeg ønsker. Kjøpte en lisens for noen år siden, men ser det er blitt dyrere siden den gang.

 

Hvis det holder å kopiere hele disken kan det trolig være nok å bare skaffe et program som AnyDVD eller DVDfab sitt passkey for å fjerne kryptering og så bruke et gratisprogram for å lage et image/ISO. Daemon tools er et program som oppretter en virtuell DVD-ROM på pc-en der du kan spille av ISO-er. Det kan også lage ISO filer av DVD-er.

 

De aller fleste brenneprogram kan brenne ISO filer til DVD, har du ikke det er Imgburn et godt gratisalternativ.

 

Det finnes gode gratisalternativer som DVDShrink og DVD Decrypter. Eneste ulempen her er at utviklingen her stoppet for flere år siden og de derfor ikke tar kopibeskyttelser av nyere dato.

 

Jeg er personlig fornøyd med DVDfab, det gjør jobben enkelt og greit. Jeg kopierer bare hovedfilmen og stripper alt annet. Fordelen da er at filmen starter umiddelbart uten alle mulige advarsler, reklamer og menyer.

Lenke til kommentar

Ta backup av en DVD-film, gjerne til både PC og en tom DVD-plate som kan spilles på nomale DVD/Bluray-spillere.

Jeg er personlig fornøyd med DVDfab, det gjør jobben enkelt og greit. Jeg kopierer bare hovedfilmen og stripper alt annet. Fordelen da er at filmen starter umiddelbart uten alle mulige advarsler, reklamer og menyer.

 

Holder det med DVDfab, eller må jeg ha DVD Passkey i tillegg?

Lenke til kommentar

Ta backup av en DVD-film, gjerne til både PC og en tom DVD-plate som kan spilles på nomale DVD/Bluray-spillere.

Jeg er personlig fornøyd med DVDfab, det gjør jobben enkelt og greit. Jeg kopierer bare hovedfilmen og stripper alt annet. Fordelen da er at filmen starter umiddelbart uten alle mulige advarsler, reklamer og menyer.

 

Holder det med DVDfab, eller må jeg ha DVD Passkey i tillegg?

Heh, skulle ønske jeg kunne svare på det. Da jeg kjøpte var det ett produkt...

 

Synes de gjør det unødvendig komplisert med mange "produkter" som egentlig bare er moduler i samme program.

 

Mitt beste forslag er å prøve! DVDfab har en 21 dagers prøvetid. I tillegg fungere noe av funksjonaliteten etter utløpt prøvetid, en slags gratisversjon. Du skal ikke se bort i fra at det er nok for ditt behov.

 

Du finner det her: http://www.dvdfab.com/download.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...