Gå til innhold

Er Wizzair seriøst?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg tenker litt på og reise en tur til polen, Gdansk i sommer. Skal kun ha fly, tur-retur.

 

Jeg fant en side som heter wizzair, men prisene der er jo helt latterlige. Under 200kr begge veier.

Er denne siden og flyselskapet serriøse greier?

 

Hvis ikke, hvor finner jeg billige billetter? Skal være fra Stavanger til Gdansk.

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme opplegget som RyanAir. Du blir charged for alt mulig rart mens du bestiller. 100kr visa-gebyr, 500kr pr kolli baggasje, ombordstigningsgebyr, forsikringer osv..til slutt ender du opp med pris som er like dyr som andre selskaper.

 

Med mindre du reiser en vei uten bagasje.

Lenke til kommentar
Samme opplegget som RyanAir. Du blir charged for alt mulig rart mens du bestiller. 100kr visa-gebyr, 500kr pr kolli baggasje, ombordstigningsgebyr, forsikringer osv..
Hvorfor skriver du noe du bare finner på? Folk kan jo tro det du sier stemmer.

 

Kortgebyr er 45 kr og det er 135 per innsjekket kolli. Innsjekking tar de 45 for.

http://wizzair.com/useful_information/service_fees/?language=NO

 

Alt i alt kan du slippe unna med fra ca. 600kr t/r med innsjekket bagasje og fra ca. 350kr t/r med kun håndbagasje.

 

Om du klarer finne de billigste turene er et annet spørsmål og som det står i artikkelen til Aftenposten er det andre gode grunner til å unngå selskapet.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Bestilte med Wizzair for et par år siden, tror det var til Ukraina og Polen. 500-600 kroner til sammen, veldig billig. Dessverre kansellerte de plutselig hele turen/ruta. Jeg hadde rett på penger tilbake, men den papirmølla var stor... De hadde sikkert sine grunner til å kansellere ruta (få passasjerer?), men de fikk uansett et stort minus i boka mi...

 

For øvrig, jeg skjønner ikke helt hva folk pakker med seg, hvis man ikke får hele bagasjen som håndbagasje (bortsett fra skikkelige langturer). En bag med maksimale håndbagasje-mål rommer MYE...

Endret av Hakataramea
Lenke til kommentar

 

 

For øvrig, jeg skjønner ikke helt hva folk pakker med seg, hvis man ikke får hele bagasjen som håndbagasje (bortsett fra skikkelige langturer). En bag med maksimale håndbagasje-mål rommer MYE...

 

Joda det er sant faktisk. Får en uke med klær oppi en slik koffert. Likevel valgte jeg på denne turen her å sjekke den inn pga væske og siden jeg likevel fløy business og har rett på gratis innsjekka så tenkte jeg det var greit(innenlands USA hvor man på økonomi må betale). Man har forøvrig rett på 3 gratis innsjekka kolli om man flyr business innenlands på Delta.

Lenke til kommentar

Jeg brukte dem til praha i 2009. Gikk som en drøm. Tur-retur 300. Vi la merke til at det var de sykeste prisene om du prøvde å få med deg bagasje uten å ha betalt for det på forhånd (som allerede var dyrt), men våre to fly gikk presist, vi var fire stykk og satt to på tre seter både til og fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...