Gå til innhold

Muslimdyrkerne - kjører de landet rett i dass?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man gikk i demonstrasjonstog fordi Hermansen-drapet var rasistisk motivert. Ikke-vestliges drap på nordmenn er ikke nødvendigvis rasisme. Det skal da være mulig å lage et like stort fakkeltog dersom Hermansen-drapet blir "gjentatt", med hudfargene snudd?

Har ingen problemer med rasister, de kan være så rasistiske de bare vil.

Mordere derimot har jeg store problemer med, uavhengig av om de er rasister eller ikke, eller hudfarge.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet var morderene tilknyttet et nazi-miljø og mordet rasistisk motivert. Hvis en noen negere fra "black pride" eller noen muslimer fra "Sharia for Norge, Ashmallah" hadde likvidert en tilfeldig 15 år gammel etnisk norsk gutt kun fordi han var hvit, så hadde det nok blitt litt ståhei.

Endret av bögfisk
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet var morderene tilknyttet et nazi-miljø og mordet rasistisk motivert. Hvis en noen negere fra "black pride" eller noen muslimer fra "Sharia for Norge, Ashmallah" hadde likvidert en tilfeldig 15 år gammel etnisk norsk gutt kun fordi han var hvit, så hadde det nok blitt litt ståhei.

Det har da vært mange ekstremister som har drept nordmenn i Norge bare fordi de ikke liker nordmenn. Det skapte ingen reaksjoner for det. Mange nordmenn ser på innvandre som mindreverdige og kan dermed ikke ta ansvar for sine egne handlinger. F.eks. har du hørt om denne saken

Kenneth Alexander Otnes, 19 år, drept av en nordafrikaner i Larvik i slutten av januar 2001. Liket ble partert og oppbevart i kjøleskap i ca en uke. Drapet ble kjent 3. februar like etter en voldsom oppmerksomhet omkring drapet på norskafrikaneren Benjamin Hermansen. Drapet på Kenneth Alexander Otnes ble imidlertid forbigått nærmest ubemerket i media.

Lenke til kommentar

Kenneth Alexander Otnes, 19 år, drept av en nordafrikaner i Larvik i slutten av januar 2001. Liket ble partert og oppbevart i kjøleskap i ca en uke. Drapet ble kjent 3. februar like etter en voldsom oppmerksomhet omkring drapet på norskafrikaneren Benjamin Hermansen. Drapet på Kenneth Alexander Otnes ble imidlertid forbigått nærmest ubemerket i media.

Dette husker jeg også meget godt!

Et parteringsdrap i Norge burde jo vært sensasjonsmateriale.

Likevel var det bare verdig en notis i hjørnet på side 32 av avisene.

Men det var jo bare en nordmann, ikke en slik en hellig mørkhudet, som ble drept.

Lenke til kommentar

Legger merke til at det blir kasta mye dritt mot FrP (både her inne og generelt), noe jeg går ut ifra er kun pga deres skepsis til norsk innvandringspolitikk, siden resten av politikken deres ikke er nevneverdig radikal i forhold til andre partier. Dette forsterker bare bildet jeg har om at det er fyfy og kritisere innvandring generelt uten å bli kalt alt mulig av skjellsord. Trist at man ikke skal kunne snakke om innvandring og skepsis til islam uten å bli stemplet som "jævla frepper uten utdanning" og fanden selv.

Vil også bare påpeke at muslimer ikke er en rase, og man trenger nødvendigvis ikke være rasist for å ikke ta de imot med åpne armer, alt som behøves er en dose sunn fornuft og litt mer skepsis enn den typiske naive nordmann.

• Liker 4
Lenke til kommentar

To ting er nok viktige her: 1) Å ha en viss kontakt med de mer moderate muslimene. 2) Å skille mellom de moderate og fanatiske muslimene. Ballansegangen her er også viktig, men vanskelig. Samtidig må man gjøre det helt klart at i Vesten så gjelder ikke islams lover og regler og kommer aldri til å gjøre det heller!

Lenke til kommentar

Desverre inneholder Koranen regler for ikke-muslimske, og eg nekter å opprettholde disse reglene dersom de går i mot noe eg allerede praktiserer. Ville disse "moderate" muslimene finne seg i det? I tilleg er det allerede bygget opp såpass mye hat mellom midtøsten og vesten at noen løsning i nær framtid ikke er veldig sannsynlig.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen moderate muslimer. Du er enten all in, eller så er du en frafallen.

Jeg har vokst opp med flere venner som har vært "moderate muslimer", og har ikke blitt noe annerledes av det. Selvfølgelig går det ann å være en moderat muslim? Akkurat som om at det går helt fint å være en "moderat" kristen, katoliker, eller jøde. Ser selv på meg selv som en moderat kristen, jobbet til og med i kirken ett år som sivilarbeider, men har fortsatt ikke NOE problem med hverken muslimer jeg kjenner fra tidligere, eller andre jeg møter!

Endret av Yaricks
Lenke til kommentar

Finnes ikke noe moderat med religion. Det er SINNSVAKT å tro at en gammel jøde fløy bokstavelig talt opp til en annen dimesnjon e.l som heter himmelen og der venter det en gammel sadomasakistisk olding på å dømme deg for dine handlinger. Det er få ganger religiøse har problemer med andre religiøse, av den enkle grunn at for å prøve å bevise at den andre tar feil, vil de stikke seg selv i foten flere ganger. Men alt er jo relativt, og da finnes det jo "moderate" religiøse. Men i det bredere begrepet "moderat" går så og si alt overnaturlig utenfor.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen moderate muslimer. Du er enten all in, eller så er du en frafallen.

Jeg har vokst opp med flere venner som har vært "moderate muslimer", og har ikke blitt noe annerledes av det. Selvfølgelig går det ann å være en moderat muslim? Akkurat som om at det går helt fint å være en "moderat" kristen, katoliker, eller jøde. Ser selv på meg selv som en moderat kristen, jobbet til og med i kirken ett år som sivilarbeider, men har fortsatt ikke NOE problem med hverken muslimer jeg kjenner fra tidligere, eller andre jeg møter!

Har de kalt seg selv muslimer, eller moderate muslimer. Altså når de treffer en person for første gang, ville de ha sagt jeg følger islam, eller jeg følger litt av islam.

Viktig skille her, fordi vi ikke får lov til å generalisere over alle, men bare har ett ord å bruke om gruppen.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg så mye om barn og muslimske barn. Men jeg må si at jeg selv er litt skeptisk til mange muslimer.

Jeg har møtt noen muslimer som er kjempehyggelige, og det er nok mange muslimer som ikke gjør en flue fortred...

Men jeg og mine veninner har opplevd mye av det at de som kommer til Norge har vansker for å forstå at her er kvinner frie og kan gjøre hva de vil, og kle seg i hva de vil og ha sex med hvem DE vil. Mange minsforstår dette, og tror at DE kan ha sex/komme med bemerkninger til kvinnene når DE vil. Kvinnen har ikke noe å si.

I tillegg er det jo skummelt med disse ekstreme muslimene.. nå har ikke vi alle de i Norge, men det er noen som oppholder seg her, og i andre vestlige land...

Ta fks han dansken som tegnet den karikaturen av mohammed. Han må ha politi utenfor huset sitt 24/7, og han kan ikke gå alene på butikken en gang....

og det for noe så trivielt som en tegning. Ja, det er trivielt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...