Kaarerekanraadi Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Høyreekstreme? At man mener at afrika har feilet fordi det er noen ulikheter andre steder enn utenpå..? Da er jeg også en del av denne gruppen, men jeg vil ikke bruke det uttrykket. Jeg vil heller kalle meg nasjonalist og realist. Synes forøvrig Abid Raja har overrasket særdeles positivt de siste årene. Sist med flere uttalelser om Groruddalen: http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article4094247.ece 1 Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 http://www.dagbladet.no/2011/04/15/nyheter/demonstrasjon/politikk/innenriks/16198142/ Jeg synes foresten ikke at det er så rart at NDL demo'n hadde så få lyttere, hvem vil vel bli stemplet av 30 journalister som rasist? 3 Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Sant det du sier. Nordmenn flest frykter det store slemme rasiststempelet. 4 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Det er jo ikke et fint stempel å få på seg heller da. "Ekte" rasister er ikke noen gode mennesker, men desverre så blir folk stemplet disse dager bare for å være skeptisk til religion, som ikke har noe med rase å gjøre i det hele tatt. 4 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Sant det du sier. Nordmenn flest frykter det store slemme rasiststempelet. NDL med demonstranter har da overhodet ingen grunn til å frykte rasismestempelet. Dog, Siv Jensen sitt er berettiget. Hva gjorde forresten disse anti-rasistene ved NDL's demonstrasjon?¨ Blitz.no:høyreekstreme gruppa Norwegian Defence League (NDL), også kalt Norsk forsvarsallianse, varsler at de vil demonstrere mot "islamifiseringen av Norge" på Kontraskjæret ved Akershus festning lørdag 9. april. Det synes vi er aldri så lite frekt, for å si det mildt Når jeg leser dette så virker det dog som at demonstrasjonen til NDL er basert på Siv Jensens skremselspropaganda om snikislamisering. Så da skjønner jeg at antirasistene møtte opp og. Man burde kanskje satt ord på hvem man demonstrerte mot. Når jeg leser det i boksen får jeg ikke inntrykk av at man vil demonstrere mot ekstrem-muslimer som de sier det. Og når man i tillegg har blitt kuppet av nynazister, så er det forståelig at blitz arrangerer motdemonstrasjon. Endret 16. april 2011 av Step_up Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Hvorfor er Siv Jensen rasist? Fordi hun leder et parti som prøver å begrense innvandring? Endret 17. april 2011 av apollox 3 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 (endret) http://www.dagbladet.no/2011/04/17/nyheter/voldtekt/innenriks/16221633/ ny voldtekt i Oslo. Denne byen går rett til helvete. Sju overfallsvoldtekter på en måned. Fortsetter dette i sommermånedene kan man virkelig ikke si at byen er trygg. Endret 17. april 2011 av Ideal 1 Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Begge snakke gebrokkent engelsk. Han snakket gebrokkent engelsk og norsk. 3 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Hvorfor er Siv Jensen rasist? Fordi hun leder et parti som prøver å begrense innvandring? Ja, men man bør jo være konsekvent og sette samme merkelappen på Jens og de andre som da gjør det samme, de er også rasister! Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Å ville begrense innvandringen er da for pokker ikke rasisme. 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Å ville begrense innvandringen er da for pokker ikke rasisme. Det kommer an på hvilke kriterier du bruker for å begrense denne. F.eks. Om du kun lar damer komme inn til landet er du ikke rasist men sexist, om du kun lar hvite komme til landet er du rasist, om du kun lar rike komme til landet... Du forstår tegningen? Endret 17. april 2011 av Skatteflyktning 2 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Men nordmenn er ikke like "rasistiske" mot vietnamesere og andre som er hakket bedre til å integrere seg. Det er islam som er problemet. De andre gifter seg lett med nordmenn/nordkvinner, virker det som. 5 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 Men nordmenn er ikke like "rasistiske" mot vietnamesere og andre som er hakket bedre til å integrere seg. Det er islam som er problemet. De andre gifter seg lett med nordmenn/nordkvinner, virker det som. Jeg har ingen problemer med afrikanere, vietnamesere, etc etc etc. Jeg har heller ingen problemer med religiøse folk. Faktisk så dro jeg en tur i kirka i dag for å ta følge med noen ifb. påsken, selv om jeg har antipatier mot religion. Der observerte jeg en rekke velintegrerte afrikanere, faktisk. Når man skulle gi hverandre tegnet for fred og ta hverandre i hendene, var det smilende og blide afrikanere som rakk ut hånda. Rase er ikke problemet - det er islam som er problemet. Problemene vi ser i Oslo i dag er nesten utelukkende tilknyttet personer med islamsk tilhørighet. De to største voldtektsnasjonene på statistikken er Irak og Somalia. Muslimer altså. De største ransnasjonene på statistikken er Somalia, Irak og Pakistan. Muslimer igjen. De som jager barnefamilier bort fra Groruddalen ved å lære barna deres til å hate de vantro, er muslimer. Hvem er det som står og tygger khat over alt? Somaliske muslimer. Det er rett og slett sånn, at de andre som ikke er muslimer, de innvandrerne klarer å integrere seg på en helt annen måte. Mens muslimene blir opphengt i å hate de vantro, hate vår kultur, hate våre kvinner til det punkt at de voldtar de, og generelt nekte å ta del i samfunnet. FACE IT - ISLAM ER PROBLEMET. Sett i gang og hyl og skrik om islamofobi og hva som helst. ISLAM FORÅRSAKER PROBLEMER. JEG VIL HA SLUTT PÅ PROBLEMENE. DET KAN DA UMULIG VÆRE RASISME Å ØNSKE Å FÅ SLUTT PÅ VOLD, VOLDTEKT, RAN, DRAP, MOBBING, MISHANDLING, UNDERTRYKKING, OG FORFØLGELSE AV ET FOLKESLAG? 8 Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 NDL med demonstranter har da overhodet ingen grunn til å frykte rasismestempelet. Dog, Siv Jensen sitt er berettiget. Jeg vet ikke om du har sett video'ene av han duden som kom fra å ha lyttet til ndl? ikke bare angriper hele gjengen han. Men før han provoser dem på seg står samtlige å skriker i kor "ingen rasister i våre gater", dette ble brukt som et slagord gjennom hele demo'n. Hele blitz-demo'n var en mot-reaksjon mot NDL demo'n. De frykter ikke rasismestemplet, de har det. Hadde debatten gått ut på at man var negative til mulater/mørkhudete så hadde dette vert rasisme. Men det gjør det jo ikke, jeg ønsker hvertfal et oppgjør med islamske verdier. De må de-radikaliseres, eller, ikke være i fokus hele tiden. Sånn som jeg oppfatter mitt Norge så står religiøse regler veldig lavt i hverdagen. Det er mange som er "litt kristne", men de synder og er klar over det. Sånn som jeg opplever islam så er en hverdag gjennomboret av religiøse regler. Slik ønsker ikke jeg at min hverdag skal være. Ei heller mitt Norge. Jeg mener ikke dette på "hvem faen tror de de er, som kommer hit og prakker på meg kultur" måten. Noen av mine nærmeste venner har gått bort i fra å være religiøse, og jeg har absorbert mange fine verdier og kultur momenter fra disse oppgjenom årene. Så det er fult mulig å ta vare på verdier og kultur uten å ha de bundet av religion. Disse verdiene kan helt klart også forklasres på en rasjonel måte, uten å si at sånn er det fordi gud har sagt det. Jeg har lest flere artikler i det siste om at Norge er et veldig ateistisk land. Eller godtroende, kan gått være at jeg har missforstått poenget i artiklene. Vi har en prinsesse som driver en engleskole, vi har snåsamannen, vi har humanetisk forbund. Jeg våger derfor påstanden om at konflikten som trådstarter her har tatt opp handler om at et ikke-religiøst folk som blir påtvunget et veldig-religiøst folk. Jeg mener at en feilslått integreringspolitik har fått oss hit der vi er idag. Jeg ser ihvertfall klare paraleller mellom ghettoene som vokste fram i USA og det som skjer i minioritets samfundene våre. Først å fremst må de spres mer, godkjent asylsøknad gir deg adgang til hele norges kongerike, ikke bare Oslo(øst). Jeg foreslår også å gi dem et helvetes norsk-kurs, for så å gi dem en opplæring i vestlig filosofi og tankegang, med fordypning i opplysningstiden. Alle religiøse ledere i Norge, burde gå en ekstrem versjon av filosofi kurset. Uten dette kan de godt være religiøse ledere, bare ikke i et norsk samfund ... 4 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 FACE IT - ISLAM ER PROBLEMET. Problemet er ikke Islam, men at alle andre ikke er utslettet enda... For 1000 år siden hadde vi en lignende diskusjon rundt om kring i dette langstrakte landet... Selv etter utallige uskyldige drap i jesu kristi navn, heksebrenning og tyranni så ser vi jo at det tross alt har blitt folk av oss også. Da som nå så oppstår det en kollisjon mellom to motpoler som på flere enn en måte er i sterk kontrast til hverandre. Men når det gjelder Kristendom vs Islam så handler det mest av alt om at det er ekstrem islam som overdøver alt. Når Kristendommen er utryddet, det etnisk europeiske folk fjernet, og lar dette modnes litt over et par hundre år så blir det nok bra til slutt det også... Det eneste som er så synd er at det man har mistet ikke er så lett å hente tilbake... Men..men.. Vi er jo levende dinosaurer.. så sikkert like greit å bytte oss selv ut Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Jeg vet ikke om du har sett video'ene av han duden som kom fra å ha lyttet til ndl? ikke bare angriper hele gjengen han. Men før han provoser dem på seg står samtlige å skriker i kor "ingen rasister i våre gater", dette ble brukt som et slagord gjennom hele demo'n. Hele blitz-demo'n var en mot-reaksjon mot NDL demo'n. De frykter ikke rasismestemplet, de har det. Les hele innlegget, for der påpekte jeg og at de demonstrerte mot mer enn islamister, og da er det ikke rart at Blitz dukker opp for motdemonstrasjon...Volden er naturligvis helt på trynet. Hadde debatten gått ut på at man var negative til mulater/mørkhudete så hadde dette vert rasisme. Men det gjør det jo ikke, jeg ønsker hvertfal et oppgjør med islamske verdier. De må de-radikaliseres, eller, ikke være i fokus hele tiden. Sånn som jeg oppfatter mitt Norge så står religiøse regler veldig lavt i hverdagen. Det er mange som er "litt kristne", men de synder og er klar over det. Sånn som jeg opplever islam så er en hverdag gjennomboret av religiøse regler. Slik ønsker ikke jeg at min hverdag skal være. Ei heller mitt Norge Uthevning 1:Islamske verdier er det nok ikke noe problem med blant de moderate muslimer . Uthevning 2:Noe bør gjøres med de radikale ja, men det er vel alle enig i. Jeg mener at en feilslått integreringspolitik har fått oss hit der vi er idag. Det er nok de aller fleste enig i. Jeg foreslår også å gi dem et helvetes norsk-kurs Og det har regjeringen iverksatt med en lang rekke andre tiltak i tillegg. for så å gi dem en opplæring i vestlig filosofi og tankegang, med fordypning i opplysningstiden. Alle religiøse ledere i Norge, burde gå en ekstrem versjon av filosofi kurset. Uten dette kan de godt være religiøse ledere, bare ikke i et norsk samfund... langt i fra. Moderate religiøse ledere er selvfølgelig velkommen hit . Kurs som du nevner i dette sitatet skal de heller ikke trenge å gå. Men nordmenn er ikke like "rasistiske" mot vietnamesere og andre som er hakket bedre til å integrere seg. Det er islam som er problemet. De andre gifter seg lett med nordmenn/nordkvinner, virker det som. Nei. Med mindre du tror at islam er slik mullah krekar vil fremstille det som... Endret 19. april 2011 av Step_up Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Har du no kilder som ikke er fra motparten?(blitz) Altså om hva NDL demoen skulle handle om? Islamske verdier er det nok ikke noe problem med blant de moderate muslimer njaaa, så lenge moderate muslimer tar klar avstand fra problem områdene så er det ikke noe problem. Men så lenge de moderate muslimene kaller seg muslimer, har vi et problem. For som du sier så er det forskjell på moderate/sekulerte muslimer og fanatikere, men begge grupper sier at de følger det som islam egentlig mener. Hvem har rett? jeg er fult klar over at dette kan snus til andre religioner å. Jeg vil også be deg lese hele innlegget mitt igjen, i lys av konklusjonen MIN.Jeg våger derfor påstanden om at konflikten som trådstarter her har tatt opp handler om at et ikke-religiøst folk som blir påtvunget et veldig-religiøst folk. Kjekt at du sier at alle er enige, men da er du kanskje enig i at det ikke trengs å sies? Jeg syns ikke noe om at du plukker fra hverandre innlegget mitt, ei heller at du ikke kommer med konstruktiv kritikk til de forslagene jeg kommer med for å endre på situvasjonen. Jeg vil ikke ha en skyttergravskrig som du legger opp til, men heller en dialog. Har de idag hevet norsk kurset fra 300 til 600 timer? Jeg tror et innføringskurs i vestlig tankegang er en god ting. Jeg vil ikke gjøre dem som oss, jeg vil gjøre dem bedre skikket til å leve ved siden av oss og med oss. Hvordan har du tenkt å skille ut de moderate lederne? er ikke så altfor lenge sia vi måtte kaste ut en dude, fordi ha ga ekstreme taler på nett. Like så greit å slå alle religøse ledere under en kam, og tvinge dem gjennom et kurs, så er vi på den sikre siden. Religiøse ledere som ønsker å preke i norge, burde ikke ha et problem med at de må gjennomgå et kurs i norsk samfundsdynamikk. 1 Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Å ville begrense innvandringen er da for pokker ikke rasisme. Det kommer an på hvilke kriterier du bruker for å begrense denne. F.eks. Om du kun lar damer komme inn til landet er du ikke rasist men sexist, om du kun lar hvite komme til landet er du rasist, om du kun lar rike komme til landet... Du forstår tegningen? Det dreier seg ikke om rasisme, det dreier seg om økonomi. Hvor mange immigranter kan Norge ta inn før velferdsstaten bryter sammen? 47% av familier med ikke-vestlig bakgrunn trengte sosialstønad i 2001. Det er 10 ganger så mange som norske barnefamilier. Innvandring er ikke lønnsomt for Norge. Tall fra Sverige og Danmark viser at innvandring koster flere 10 talls milliarder hvert år. Det er faktisk hovedgrunnen til at den svenske velferdsstaten vakler. I Danmark ble det hevdet at kostnadene vedr innvandring var over 50 milliarder pr år. Bare fordi man er så uheldig å bli født i f. eks Afrika gir det ikke automatisk rettigheter til å komme til Norge. Husk at velferdsstaten Norge ble bygget stein for stein av våre forfedre, gjennom generasjoners hardt arbeid. Europa er den første sivilisasjonen i historien som betaler andre for å kolonisere oss. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Det dreier seg ikke om rasisme, det dreier seg om økonomi. Hvor mange immigranter kan Norge ta inn før velferdsstaten bryter sammen? 47% av familier med ikke-vestlig bakgrunn trengte sosialstønad i 2001. Det er 10 ganger så mange som norske barnefamilier. Innvandring er ikke lønnsomt for Norge. Tall fra Sverige og Danmark viser at innvandring koster flere 10 talls milliarder hvert år. Det er faktisk hovedgrunnen til at den svenske velferdsstaten vakler. I Danmark ble det hevdet at kostnadene vedr innvandring var over 50 milliarder pr år. Og hovedgrunnet til dette er? 1. At mange innvandrere kommer til Norge fordi de tror de kan leve bedre i Norge enn andre steder? (Problemet er skapt av innvandrerne) 2. At Staten forhindrer innvandrere i å jobbe lovlig samtidig som de tilbyr dem mye støtte for at skal kunne overleve uten å jobbe? (Problemet er skapt av Staten) Bare fordi man er så uheldig å bli født i f. eks Afrika gir det ikke automatisk rettigheter til å komme til Norge. Det er omtrent som å si at "Bare fordi man er så heldig å bli født i f. eks Norge gir det ikke automatisk rettigheter til å få bli i Norge." Husk at velferdsstaten Norge ble bygget stein for stein av våre forfedre, gjennom generasjoners hardt arbeid. Stemmer ikke. Den såkaldte "velferdsstaten" ble bygd av Arbeiderpartiet etter krigen, hovedsaklig for å kjøpe støtte (stemmer) blandt befolkningen. (Dog dette ble gjort på bekostning av våre foreldre/besteforeldre). Europa er den første sivilisasjonen i historien som betaler andre for å kolonisere oss. Hva er da den naturlige løsningen? Slutt å betale! Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Bare fordi man er så uheldig å bli født i f. eks Afrika gir det ikke automatisk rettigheter til å komme til Norge. Det er omtrent som å si at "Bare fordi man er så heldig å bli født i f. eks Norge gir det ikke automatisk rettigheter til å få bli i Norge." Ehm, nei. Man har automatisk statsborgerskap i det landet man blir født i. Er man født i Norge så har man automatisk rett til å være her. Er man født i et annet land, har man ikke automatisk det, og må igjennom en lang prosess, som sannsynligvis ender med avslag om du har lyst til å arbeide og oppføre deg normalt, og blir godkjent om du er muslim og/eller kriminell, enkelt og greit. (Sorry, måtte bare, ikke ta den siste delen seriøst ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå