Gå til innhold

Muslimdyrkerne - kjører de landet rett i dass?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tragisk? Jeg vil heller si glimrende! Det samme burde gjøres i Norge (og forøvrig alle andre vestlige land) tidligst fom. i ettermiddag/kveld, senest fom. i morgen tidelig! Og ta med turban på kjøpet.

Jeg synes det er dypt krenkende at ikke de kan praktisere sin kvinneundertrykkelse i fred og ro ja...

Problemet er ikke religionen, deres kultur eller måten de tukter konene sine på, men kort og godt at det er for mange av dem på feil plass.

En maur eller to er ikke så krise, men når du oppdager at du har bygd huset på ei maurtue så må du gjøre visse tiltak.

Hele prosjektet med å få mest mulig utvanning (blanding) av det europeiske folk flopper jo katastrofalt om de holder seg til egen kultur, så dette må selvfølgelig slås ned på.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Føler ikke noe større ansvar for OT posting enn de titalls før meg, men koselig med hobbymoderering nå og da

http://www.dagbladet.no/2011/04/10/nyheter/hijab/innenriks/politikk/politiet/16129286/

Her er forøvrig saken, lurte på om noen kunne linke til et videoklipp.

ang den saken; trur ikke jeg hadde fått lov til å være dommer med knæsj rosa hår og 5 piercinger i ansiktet heller?

vet at det handler om religiøse plagg, men med sånne jobber så skal man kanskje være ganske så nøytrale med både plagg og utseende?

Hvis det er veldig viktig for noen å gå med turban på jobb, så kan vel jeg gå med piercinger og knæsj hår? For min del er det viktig at jeg kan uttrykke meg sånn jeg ønsker, og gå med de klærne jeg vil.

Men det får vi ikke lov til her i Norge. Så d syns jeg det bare er rett at folk ikke skal fly rundt med turban og burka heller....

Endret av lillepy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

ang den saken; trur ikke jeg hadde fått lov til å være dommer med knæsj rosa hår og 5 piercinger i ansiktet heller?

Det er så vidt meg bekjent ikke noen lov som forbyr det, så jeg tror nok du ville fått lov til det, jo.

Det er og blir en uting å tvinge noen til å ta på et plagg. Det er også en uting å tvinge noen til å ta det av.

Dersom du tvinger noen til å bruke et religiøst plagg er du et udyr. Tvinger du noen til å ikke bruke et religiøst plagg er du også et udyr.

Det er så sin sak i en domstol, der kan en saktens argumentere for at det offentlige Norges representanter ikke skal være ikledd religiøse symboler. Advokater som representerer en privat klient bør selvfølgelig få kle seg slik de ønsker, så kan klienten velge å ikke bruke denne advokaten dersom det plager klienten.

Å forby bruk av religiøse plagg på et offentlig sted er en idiotisk ide uten rot i logikk. Det er dessuten et svært dypt inngrep mot enkeltindividets identitet og religiøse frihet. Det samme er tvang andre veien.

Angående disse teltenes religiøse betydning vet jeg at de mangler direkte teologisk støtte i Koranen. Akkurat som skrifting mangler direkte teologisk støtte i Bibelen, uten at det endrer på det faktum at det er en hellig plikt for en milliard katolikker.

Siste avsnitt blir en digresjon, men er mest et forhåndssvar på påstander om at de ikke kan bedømmes som religiøse plagg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

vet at det handler om religiøse plagg, men med sånne jobber så skal man kanskje være ganske så nøytrale med både plagg og utseende?

Hvis det er veldig viktig for noen å gå med turban på jobb, så kan vel jeg gå med piercinger og knæsj hår? For min del er det viktig at jeg kan uttrykke meg sånn jeg ønsker, og gå med de klærne jeg vil.

Men det får vi ikke lov til her i Norge. Så d syns jeg det bare er rett at folk ikke skal fly rundt med turban og burka heller....

Svært godt sagt! :thumbup:

Lenke til kommentar

nå vet ikke jeg om det fins noen LOV der det står at du ikke kan se veldig spesiell ut i visse yrker... men når jeg fikk beskjed da jeg fikk jobb som servitør at vi skulle ha nøytral hårfarge, og nøytral sminke, og alle skulle ha lik uniform... så trur jeg ikke 'høyere' og mer seriøse yrker tillater det heller...

Det handler vel om at du ikke skal ta med deg privatlivet ditt på jobb, spesielt ikke når du har uniformsplikt... I mange jobber skal man være ganske nøytral, og ikke fly rundt med egne meninger, sånt kan man drive med hjemme...

Lenke til kommentar

Det er og blir en uting å tvinge noen til å ta på et plagg. Det er også en uting å tvinge noen til å ta det av.

Begge sider i denne sak ser ut til å mene seg selv best istand til å bestemme hvordan andre (kvinner) skal gå kledd, og villige til å bruke vold for å tvinge frem den "moten" de personlig foretrekker (finner finner mest i sin smak).

Lenke til kommentar

men hallo.. Dette er jo snudd helt opp ned..

Dette er sånn typisk argumentasjon man får...

Først og fremst er det viktig å huske at det er vi som har "invitert" dem. Det er vi som har akseptert og gitt dem beskjed om at her kan de leve og bo ut i fra de demokratiske kriteriene vi lever etter.

jeg synes det er utrolig fremmedfiendtlig holdning og lite tolerant politikk å tvinge folk til å være noe annet enn hva de er.

Om jeg åpner en dyrehage så bør jeg faktisk vise apekattene nok respekt til å la dem være apekatter.

De er hva de er, og vi må velge om vi ønsker slik kultur her fremfor å skape lover som undertrykker deres identitet.

Liker du dem ikke, IKKE INVITER DEM HJEM!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Først og fremst er det viktig å huske at det er vi som har "invitert" dem. Det er vi som har akseptert og gitt dem beskjed om at her kan de leve og bo ut i fra de demokratiske kriteriene vi lever etter.

jeg synes det er utrolig fremmedfiendtlig holdning og lite tolerant politikk å tvinge folk til å være noe annet enn hva de er.

Om jeg åpner en dyrehage så bør jeg faktisk vise apekattene nok respekt til å la dem være apekatter.

De er hva de er, og vi må velge om vi ønsker slik kultur her fremfor å skape lover som undertrykker deres identitet.

viiii? Hva snakker du om? jeg har aldri innvitert noen, det er du!Synd at det er så mange "du" her til lands!

http://www.youtube.com/watch?v=o3UXrnDhcf4&feature=player_embedded

Endret av Nektard
  • Liker 1
Lenke til kommentar

viiii? Hva snakker du om? jeg har aldri innvitert noen, det er du!Synd at det er så mange "du" her til lands!

Jeg har ikke invitert noen, men snakker til folk med respekt og aksepterer deres egenart.

Jeg synes det er viktig med mangfold på vår jord og mener det er en forbrytelse mot vårt folk som etnisk gruppe å importere fremmede slik vi gjør.

Islam er da ikke noe verre enn Kristendommen spør du meg.

Islam gjør kanskje det samme som kristendommen, men på en annen måte.

Kultur er alltid i endring og vil kunne gjenskapes...

folkeslag vil være borte for alltid

EDIT: leif

Endret av αкαѕнα
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=o3UXrnDhcf4&feature=player_embedded

Nekard: Den filmen er Muslimsk propaganda, fertilitets raten er mye høyre enn de(For Europa) og mye lavere enn det latterlig høye 8 barn per kvinne de påstår at alle muslimer får og de prøve også å påstå at 25% av alle som born i Belgia er Muslimer. Selv om det er bekymringsverdig at det kommer så mange Sharia elskere hit.

Lenke til kommentar

Føler ikke noe større ansvar for OT posting enn de titalls før meg, men koselig med hobbymoderering nå og da

http://www.dagbladet.no/2011/04/10/nyheter/hijab/innenriks/politikk/politiet/16129286/

Her er forøvrig saken, lurte på om noen kunne linke til et videoklipp.

Så lenge alle religiøse plagg/symboler blir forbudt, så er det ikke noe problem med hvem og hva.

Nekard: Den filmen er Muslimsk propaganda, fertilitets raten er mye høyre enn de(For Europa) og mye lavere enn det latterlig høye 8 barn per kvinne de påstår at alle muslimer får og de prøve også å påstå at 25% av alle som born i Belgia er Muslimer. Selv om det er bekymringsverdig at det kommer så mange Sharia elskere hit.

For alt vi vet så kan det komme og være moderate muslimer for det meste.

Lenke til kommentar

EDL ser på islamismen som den nye nazismen, mens venstresiden ser muslimene som de nye jødene, og EDL som de nye nazistene. Hehe. Og antirasistene benytter fascistiske metoder i sin knebling av dem som demonstrerer mot den islamske fascismens fremmarsj i Europa, under slagordet "knus fascismen". Det er helt på styr...

Venstresiden er tydeligvis mentalt tilbakestående da EDL har mange åpene bånd med Jewish Defence League.

Bögfisk:Dette her er da noe du tror selv?

zaftig:Det tror jeg venstresiden er fullstendig klar over, og siden de er blitt valgt inn på stortinget, så er de nok ikke mentalt tilbakestående.

Men det du nevner om EDL Zaftig, det var jeg ikke klar over. Det kan da ikke være annet enn positivt at de samarbeider?

Men jeg tror ikke at antirasistisk senter vet hva de protesterer mot...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

EDL ser på islamismen som den nye nazismen, mens venstresiden ser muslimene som de nye jødene, og EDL som de nye nazistene. Hehe. Og antirasistene benytter fascistiske metoder i sin knebling av dem som demonstrerer mot den islamske fascismens fremmarsj i Europa, under slagordet "knus fascismen". Det er helt på styr...

Venstresiden er tydeligvis mentalt tilbakestående da EDL har mange åpene bånd med Jewish Defence League.

Bögfisk:Dette her er da noe du tror selv?

zaftig:Det tror jeg venstresiden er fullstendig klar over, og siden de er blitt valgt inn på stortinget, så er de nok ikke mentalt tilbakestående.

Men det du nevner om EDL Zaftig, det var jeg ikke klar over. Det kan da ikke være annet enn positivt at de samarbeider?

Men jeg tror ikke at antirasistisk senter vet hva de protesterer mot...

Jeg mente vel egentlig blitzerne, Rød ungdom og de andre kommunist/Nazistene. Ikke alle på venstresiden, som AP, SV, SP mener jeg ikke er stokkdumme.

Men hva mener du med at det er positivt at de samarbeider?

JDL og EDL har ofte samarbeid, de pleier å støtte hverandre når de går i demonstrasjoner, osv.. Er vel bare den Kanadiske gruppen av JDL som har tatt avstand fra EDL.

Endret av Zaftig
Lenke til kommentar

Da så ;) .

ja er det ikke positivt at de samarbeider da?

Ellers ville det vært fint hvis ts hadde vært mer spesifikk i overskriften og i innlegget sitt om hva han vil bekjempe. Er det ytterliggående? Er det moderate muslimer han vil gjøre noe med? er det radikale?

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

------------------------------

tja, jeg er vel da meg selv om jeg går med rosa hår og knæsj grønne bukser. Jeg føler meg ikke som meg selv ved å fks gå rundt med olabukser, grå genser og joggesko... Hvorfor skal det da være riktig å tvinge meg til å ikke gå sånn som jeg vil, men å ikke tvinge andre unormale plagg kun fordi de er religiøse?

Hvorfor er en religion ok, men ikke en livsstil?

Hvorfor blir ikke min identitet undertrykt når jeg nektes å kle meg og smykke meg i hva jeg vil?

Alt i alt er det jo noe vi velger selv. Det er ikke som om vi er født med det, eller har blitt det på samme måte som noen har blitt homofile.

Om jeg hadde sagt på servitørjobben min; nei, jeg gjør jobben min MED rosa hår, så hadde de nok funnet noen andre. Det er nok med andre mennesker som trenger den samme jobben.

Man viser jo et standpunkt og en mening om man går med burka eller rosa hår. Og noen mennesker tar både rosa hår og burka negativt. Det er derfor mange ønsker at det skal være uniformsplikt på en arbeidsplass. Fordi de som jobber der skal være nøytrale, og ikke ha 'egne meninger' på jobb... På jobb er vi en servitør, en dommer, en butikkmedarbeider, du er ikke en rebelsk punker, en muslim, en ekstrem kristen eller en løs bimbo...

Lenke til kommentar

Da så ;) .

ja er det ikke positivt at de samarbeider da?

Vel det har iallefall rensket EDL for endel nazistiske elementer, men om det har hjulpet mer enn det er usikkert.

Jasså?

http://www.dagbladet.no/2011/04/14/nyheter/ndl/edl/politikk/16194792/

Jeg tror vi er kuppet. EDL har innsatt en ny ledelse, bestående av nynazister og folk vi mener har kontakter med nazister. Dette er flere av de samme som vi kastet ut i vinter. Det er et klart tegn på at EDL foretrekker høyreekstreme framfor ikke-voldelige medlemmer, sier Andreassen til Dagbladet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...