Gå til innhold

Muslimdyrkerne - kjører de landet rett i dass?

Anbefalte innlegg

For å være ærlig ser jeg ikke problemet. Han sier bare at en del voldtekter kunne vært unngått om noen jenter var litt mer påpasselige. Det er alltid mannens feil, men det betyr ikke at jenter ikke bør ta forhåndsregler. F.eks. er sjansen for å bli voldatt her mindre enn i Oslo, men mange jenter vil forsatt spørre en mann til å gå med dem hjem etter byen, fordi de ønsker å være trygge.

Det jeg synes var verre, var det siste han skrev hvor han begynte å unnskylde voldtektene på grunn av krigstraumer. Og her var Stokkan-Grande enig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å være ærlig ser jeg ikke problemet. Han sier bare at en del voldtekter kunne vært unngått om noen jenter var litt mer påpasselige. Det er alltid mannens feil, men det betyr ikke at jenter ikke bør ta forhåndsregler. F.eks. er sjansen for å bli voldatt her mindre enn i Oslo, men mange jenter vil forsatt spørre en mann til å gå med dem hjem etter byen, fordi de ønsker å være trygge.

Det jeg synes var verre, var det siste han skrev hvor han begynte å unnskylde voldtektene på grunn av krigstraumer. Og her var Stokkan-Grande enig.

Det som jeg syns er ille er at vi streber jo etter et samfund der kvinner skal slippe å ta forhåndsregler før de forlater huset. Da kan man ikke gå ut å si at kvinner må ta flere.

Blir feil å si at man kan hindre overgrep ved å be offeret jobbe hardere for å ikke bli et offer, det er å angripe problemet fra feil side.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det som jeg syns er ille er at vi streber jo etter et samfund der kvinner skal slippe å ta forhåndsregler før de forlater huset. Da kan man ikke gå ut å si at kvinner må ta flere.

Blir feil å si at man kan hindre overgrep ved å be offeret jobbe hardere for å ikke bli et offer, det er å angripe problemet fra feil side.

Det er jeg helt enig, men så lenge voldtektsraten er som nå så må kvinner ta forhåndsregler. Han burde ha snudd det rundt og sagt, jeg oppfordrer kvinner til å ta forhåndsregler for å unngå voldtekt. Men jeg hører så mye dritt fra europere og nordmenn at det plager meg ikke spesielt. Det var europeriske ministere som la ansvaret på drapene som skjedde på pastoren i USA og ytringsfriheten har blitt kraftig begrenset i mange EU-land.

Voldtektsproblemet er egentlig ikke spesielt vanskelig å gjøre noe med selv uten redusert innvandring, men desverre er nordmenn imot alle tiltak som vil få voldteksraten bli redusert. F.eks. hvis det er nok synlig politi vil voldtektsmennene bli tatt etterhvert og hvis straffene er lange nok og straffene er progressive, så vil antall voldtekter holdes nede. I dag får man ca 1 år fengsel per voldtekt og de færreste blir tatt. Hvis man istedenfor fikk 2-3 år første gangen for overfallsvoldtekt og 10 år andre gangen ville vi nok ha sett forandringer.

Desverre tviler jeg på at dette vil skje. Som vi ser i Sverige vil antall voldtekter gå opp, men antall politi vil gå ned. Etterhvert får vi Sør-Afrika tilstander om ignenting blir gjort.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Enig, man har frivillig sagt fra seg retten til å leve fritt blandt normale mennesker om man gjør noe sånt. Det høres kanskje strengt ut, men ærlig talt, fortjener slike forferdelige mennesker å leve videre? Har vi noen form for bruk for dem i en allerede overbefolka verden?

Endret av apollox
Lenke til kommentar

2-3år for overfallsvoldtekt er for lite. Livstid eller dødsstraff. Og med livstid mener jeg ikke latterlige 21år som vi har i Norge

Flere og flere land jobber for å avskaffe dødsstraff heldigvis...

Selvfølgelig skal det aldri bli livstid. 21 år er faktisk veldig mye. hvordan i all verden skal 21 år hjelpe i det hele tatt. Vet du hva som skjer med ett menneske som sitter 21 år i fengsel?

Lenke til kommentar

Enig, man har frivillig sagt fra seg retten til å leve fritt blandt normale mennesker om man gjør noe sånt. Det høres kanskje strengt ut, men ærlig talt, fortjener slike forferdelige mennesker å leve videre? Har vi noen form for bruk for dem i en allerede overbefolka verden?

Dødstraff er ingen løsning. Om du vil ha lengre soning trenger vi flere fengsler. Vi har jo luksus fengsler nå, det kan jo alltids kuttes ned for å få spare penger så vi kan ha fler fengsler med langt mindre luksus :)

Lenke til kommentar

Det er sant, man kan ikke drive luksushotellene på samme måte som idag om man skal øke soningstiden.

Jeg har fortsatt ikke skjønt hvorfor folk er så imot dødsstraff. Det finnes virkelig mennesker i verden som har gjort så grusomme ting at de fortjener det. Sålenge man er 110% sikker på å ha rett gjerningsmann så ser jeg ikke problemet.

Edit; dette ble litt offtopic så jeg skal gi meg med dødsstraffdiskusjonen nå, men 1år for overfallsvoldtekt er skremmende og motbydelig lav straff, det tror jeg vi alle kan være enige i :)

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Vet du hva som skjer med et menneske som blir utsatt for overfallsvoldtekt? Beklager, men jeg bryr meg mest om offeret, ikke gjerningsmannen.

Prøver du å antyde noe spesiellt om meg her? Snakker vi om straffelengde, så er det jo selvfølgelig drøyt med en så lang straff. En person som begår overfallsvoldtekt har antakeligvis noen psykiske problemer og skal selvfølgelig ikke sitte inne i 21 år...

Lenke til kommentar

Vet du hva som skjer med et menneske som blir utsatt for overfallsvoldtekt? Beklager, men jeg bryr meg mest om offeret, ikke gjerningsmannen.

Prøver du å antyde noe spesiellt om meg her? Snakker vi om straffelengde, så er det jo selvfølgelig drøyt med en så lang straff. En person som begår overfallsvoldtekt har antakeligvis noen psykiske problemer og skal selvfølgelig ikke sitte inne i 21 år...

Jeg driter i hva du mener om saken.

En person som begår en overfallsvoldtekt må holdes borte fra gatene slik at han ikke kan overfalle og voldta andre.

Da er 21 år for lite, vedkommende bør dømmes til forvaring på ubestemt tid, dette for å sikre befolkningen.

Folk som deg driter i befolkningens trygghet. Du setter med glede asylsøkere ut på gata for å voldta, drepe og selge dop.

Det er ikke godt nok for meg.

ISLAM HAR ET VOLDTEKTSPROBLEM, DET KAN DU IKKE NEKTE FOR!!!!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er sant, man kan ikke drive luksushotellene på samme måte som idag om man skal øke soningstiden.

Jeg har fortsatt ikke skjønt hvorfor folk er så imot dødsstraff. Det finnes virkelig mennesker i verden som har gjort så grusomme ting at de fortjener det. Sålenge man er 110% sikker på å ha rett gjerningsmann så ser jeg ikke problemet.

Edit; dette ble litt offtopic så jeg skal gi meg med dødsstraffdiskusjonen nå, men 1år for overfallsvoldtekt er skremmende og motbydelig lav straff, det tror jeg vi alle kan være enige i :)

Det er faktisk snakk om å frata en annen person livet. Man kan godt kalle det drap av myndigheter. Det er ingen som fortjener dødsstraff i mine øyne. Og det tjener ikke til noen ting.

Lenke til kommentar

ISLAM HAR ET VOLDTEKTSPROBLEM, DET KAN DU IKKE NEKTE FOR!!!!

ei, nei, nå misforstår du. De har ikke noe voldtektsproblem i Islam, for de kan slå konene sine i oppdragende øyemed om de ikke er lydige. Enkel løsning på problemet.

Når det gjelder at islam som sådan har et voldtekstsproblem, skyldes nok det kultur og ikke religion (selv om det er litt sammensauset i en del land.

Blir du som jene voldtatt i flere kristne afrikansk land, må du forvente at din forlovede voldtar deg etterpå fordi du ikke er jomfru lenger, og at du må leve hos dine foreldre resten av livet som en uønsket vanærende skamplett.

Hadde det vært alment akseptert å denge kona di så mye du ville, tvinge henne til sex når du ville, og generelt fiktere hva hun skulle og ikke skulle gjøre, hadde nok svært mange benyttet seg av den sjansen blandt etniske, "kristne" nordmenn også. Vi får bare være glad vi har en kultur en del områder av verden dessverre mangler.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Krigshelten Gunnar «Kjakan» Sønsteby er opprørt over at Norwegian Defence League bruker 9. april til å demonstrere mot det de kaller en muslimsk okkupasjon av Norge.

Dette er helt håpløst. Jeg reagerer kraftig på bruken av denne datoen, sier 93-årige Sønsteby til Aftenposten.no.

Det er Norwegian Defence League (NDL) som demonstrerer mot ekstrem islam og bruk av sharialoven i Norge på Kontraskjæret ved Akershus festning lørdag, på datoen 9. april, da Nazi-Tyskland i 1940 startet sitt angrep på Norge.

- Den gang førte vi en kamp for demokratiet. Det blir helt feil å si at muslimer utgjør en trussel mot det norske demokratiet i dag. Jeg har mer tro på tillitsfullt samarbeid, sier motstandsmannen.

En rekke organisasjoner stiller seg bak markeringen «Aldri mer nazisme» lørdag, som en motdemonstrasjon mot NDLs markering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...