Aetius Skrevet 26. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2011 Det viktige er ikke bare å teste det, men å illustrere det overfor lesere som kanskje ikke vet hva diffraksjon er, eller som ønsker å se effekten på ulike blenderverdier og brennvidder. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 bufodill.Om JP selger tyvegods så er det mulig Ellers er det jo betenenkelig å kaste ut slike hentydninger . Vel, beklager at jeg ikke tenkte på at noen kan kjøpe uten mva, prisen du oppga er jo reelt umulig å oppnå for oss vanlige dødelige privatpersoner i "vanlige" Norge. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Vel, beklager at jeg ikke tenkte på at noen kan kjøpe uten mva, prisen du oppga er jo reelt umulig å oppnå for oss vanlige dødelige privatpersoner i "vanlige" Norge. Det er noen av oss som mener at det er snakk om momsundragelse i dette tilfellet, men det er Snekker'n 100% uenig i. Den hete diskusjonen rundt temaet er forøvrig i en annen tråd ... Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Vel, beklager at jeg ikke tenkte på at noen kan kjøpe uten mva, prisen du oppga er jo reelt umulig å oppnå for oss vanlige dødelige privatpersoner i "vanlige" Norge. Det er noen av oss som mener at det er snakk om momsundragelse i dette tilfellet, men det er Snekker'n 100% uenig i. Den hete diskusjonen rundt temaet er forøvrig i en annen tråd ... Vet ikke helt moms reglene, men trodde det var moms regler også når du er selvstendig også (fradrag kanskje)?PS, like interesant å vite på hvilke grunnlag JP gir super rabatt i hytt å pine matten min sier 15000 m/moms, og det er ganske langt under JP sin nettpris Endret 26. mars 2011 av hertugen Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Vet ikke helt moms reglene, men trodde det var moms regler også når du er selvstendig også (fradrag kanskje)? PS, like interesant å vite på hvilke grunnlag JP gir super rabatt i hytt å pine matten min sier 15000 m/moms, og det er ganske langt under JP sin nettpris Hvis du er interessert i og vite det bakenforliggende for dette såkalte supertilbudet fra JP kan du lese om det i tråden "Kjempebutikk åpner i dag" I kort versjon så ble snekker'n meget irritert over at han ikke fikk mulighet til og kjøpe nevnte objektiv fra fotovideo til en meget hyggelig pris, så han påstår at han ordnet selv et kjempetilbud hos JP. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Vet ikke helt moms reglene, men trodde det var moms regler også når du er selvstendig også (fradrag kanskje)? PS, like interesant å vite på hvilke grunnlag JP gir super rabatt i hytt å pine matten min sier 15000 m/moms, og det er ganske langt under JP sin nettpris Hvis du er interessert i og vite det bakenforliggende for dette såkalte supertilbudet fra JP kan du lese om det i tråden "Kjempebutikk åpner i dag" I kort versjon så ble snekker'n meget irritert over at han ikke fikk mulighet til og kjøpe nevnte objektiv fra fotovideo til en meget hyggelig pris, så han påstår at han ordnet selv et kjempetilbud hos JP. Om du betviler det så kan jeg godt gi deg fullmakt til å sjekke hos JP Alle vet at JP har en politikk som sier de til enhver tid skal kunne levere en vare billigere enn konkurentene om en spør om det, vel FV hadde objektivet på dagstilbud til 14990 mener jeg det var. Jeg kontaktet JP og fikk det da for 14980.- så gikk momsen ifra (20%) da er en nede på 12984 for å være helt korrekt, i tillegg slapp jeg oppkravsgebyret . Jeg registrerer at det fortsatt er enkelte som er ivrige på å hevde svindel, merkelig nok har jeg sett enkelte av dem i andre diskusjoner dær det har vært diskutert handel fra utlandet og hvordan unngå toll/moms , og da virket det greit . Men jeg kan berolige alle her om at alle papirer er 100% i orden i denne saken . Skal vi så gå tilbake til topic og la "beskyldninger" ligge Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Om du betviler det så kan jeg godt gi deg fullmakt til å sjekke hos JP Alle vet at JP har en politikk som sier de til enhver tid skal kunne levere en vare billigere enn konkurentene om en spør om det, vel FV hadde objektivet på dagstilbud til 14990 mener jeg det var. Jeg kontaktet JP og fikk det da for 14980.- så gikk momsen ifra (20%) da er en nede på 12984 for å være helt korrekt, i tillegg slapp jeg oppkravsgebyret . okey, takker for tipset Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Interessant objektiv, tror dette kan bli mitt første i L-serien. Først kommer jeg imidlertid til å kjøpe meg EF-S 15-85 for å ha et godt allround-objektiv, så får jeg vurdere om jeg trenger tele. Edit: Hvordan vil dere vurdere dette, opp mot 100-400? Prisforskjellen er jo ikke så veldig stor. Endret 28. mars 2011 av Zeke Lenke til kommentar
kyrske Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Vil anbefale Tamron SP DI VC 70-300mm f/4-5.6.Du får utrolig mye for pengene og et veldig bra objektiv.4 trins bildestabillisator og er meget skarpt.Et av de bedre zoom-objektivene jeg har hatt til en god pris.JapanPhoto selger denne for 3294,- Da har du ennå en 8-9000,- igjen på kontoen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Tamron 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD SP AF (Tested) Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM (Tested) Det virker som Canonen er en aning skarpere (og har mye mindre CA ved 200 mm) enn Tamronen, til tross for kommentaren: (It should be noted that our test sample of the Canon 70-300mm ƒ/4-5.6L is actually on par with the Tamron in terms of performance.) I tillegg har nok Canonen høyere byggekvalitet, men om det er nok til at den er verd 2,5 ganger prisen og 40% høyere vekt er høyst diskutabelt. Lenke til kommentar
julaften Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 "På vidvinkel-halvdelen av brennviddeomfanget er det faktisk merkbart skarpere enn Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM på samme blender" I følge denne: http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=687&Camera=453&Sample=0&FLI=0&API=2&LensComp=738&CameraComp=453&SampleComp=0&FLIComp=0&APIComp=0 så er nok ikke dette objektivet i nærheten av å være like skarpt som 70-200 mm f/2.8 L IS II. Lurer på hvordan journalisten har kommet til den konklusjonen? Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 "På vidvinkel-halvdelen av brennviddeomfanget er det faktisk merkbart skarpere enn Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM på samme blender" I følge denne: http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=687&Camera=453&Sample=0&FLI=0&API=2&LensComp=738&CameraComp=453&SampleComp=0&FLIComp=0&APIComp=0 så er nok ikke dette objektivet i nærheten av å være like skarpt som 70-200 mm f/2.8 L IS II. Lurer på hvordan journalisten har kommet til den konklusjonen? Tja, ikke uvanlig at forskjellige tester gir ulike resultater, konklusjoner. Eksemplarvariasjoner blant objektiver er heller ikke uvanlig. Hvem man skal forholde seg til er vanskelig å vite eksakt, antagelig er en sum av alle tester det mest rette. Men i lengden vil nok brukererfaringer veie like mye eller mer. Det finnes ingen testside som er en hellig bibel man kan ensidig forholde seg til. Tor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg