Gå til innhold

Studere i England eller USA (College Life)

Zubeldia

Anbefalte innlegg

Hei

Vurderer å ta bachelor i utlandet, og valget står mellom England og USA. Har allerede orientert meg litt, men er ganske nysgjerrig på hvordan campus-livet er i England.

Er det noen som har erfaringer eller vet hvordan collegelivet er i England? Kan det ligne på USA med sine sammenknyttede campuser - eller er det mye mer upersonlig?

Taxck for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer ann på hvilket Universitet du studerer på. Det er gjerne slik at Universiteter i storbyer, som f.eks. London, ikke har campus men heller ett eller flere bygg som de bruker, og er relativt upersonlig. Men Universiteter som er i små byer eller ute på landet har campus slik som i USA. Jeg gikk på Royal Holloway som ligger i en liten by utenfor London, med et campus, hvor vi hadde alle forelesningshalene, butikk, puber og spisesteder, flere bygg hvor studentene bor av forskjellig kvalitet osv...

Anbefaler at du gjør litt research, sjekk forskjellige hjemmesider til Universiteter i England. Også finn ut når de har open-day, hvor du kan besøke Universitetet, og ta deg en liten England tur! Det er ikke spesielt dyrt heller. Men hvis du er interessert i campus liv så burde du ikke sjekke de store byene, som London og Manchester.

Også, Engelske Universiteter er mye billigere enn de i USA, og du får ikke penger fra lånekassa for det første året i USA.

Endret av Gonzolaz
Lenke til kommentar

Studerer v. Aberystwyth University i wales selv, når det kommer til "campus liv" så er vel mer eller mindre hele sentrum av byen da det meste av hus der leies ut til studenter og universitetet har blokker rundt omkring i byen.

men ja for all del reis en tur rundt på open day på de universitetene du seriøst vurderer og er ikke noe negativt å studere i storbritannia og som gonzolaz sier; mye billigere enn å studere i usa.

samt at alkoholen er billig og aldersgrensa er 18 :p

Lenke til kommentar
Også, Engelske Universiteter er mye billigere enn de i USA, og du får ikke penger fra lånekassa for det første året i USA.

Lånekassen har en egen liste med universiteter i USA der du får støtte også første året.

Lenke til kommentar
  • 9 år senere...
Sitat

Crevado portfolios via https://essays.agency

Student skrev (På 18.6.2020 den 0.23):
Hei, jeg vil studere i Storbritannia eller i USA. Hvilke europeiske utvekslingsprogrammer er det? Eller hva er alternativene til Erasmus i USA? Takk.

Hei, jeg er student i England (Erasmus + -programmet). Her er alternativene:
WWOOF
Fulbright-ordningen for tilskudd
Hvorfor ikke registrere deg for Erasmus + likevel?

Endret av Altenburger
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...