Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 jeg har hørt at folk som er registrerte knivsamlere har lov til å ha kniver som ellers er ulovlige i norge. stemmer det? i så fall, hvordan blir man knivsamler? Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Hva med å for eksempel starte med lovlige kniver først? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Ved å kjøpe mange forskjellige kniver? Om du kvalifiserer vil nok være en skjønnsmessig avgjørelse, så du bør nok lage en ordentlig samling også. Spørsmålet er om ulovlige kniver er så bra at det er verdt bryet. Endret 25. mars 2011 av Isbilen Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Jeg tror han mente hvordan få det registrert. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Er sikkert større muligheter for å bli registrert om man faktisk kan vise til at man samler først. Hvilke seriøse knivsamlere begynner rett på ulovlige kniver? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 En "ulovlig kniv"-samler. Jeg tror jeg skal begynne å samle på narkotika... ;p Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 så man må ha en solid samling? hvordan går man frem for å søke? Lenke til kommentar
Tegocalderon Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Det er ikke mange kniver som er ulovlige i Norge, faktisk. Tror det bare gjelder balisonger, pushdaggers, daggere, og sprettkniver. Ingen av disse er spesielt populære blandt samlere flest. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Tegocalderon Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Nja, ikke så lett å si. For det første så er mange av disse kniver ulovlige i mange europeiske land og amerikanske delstater, og dette fører til at folk mister lysten til å samle disse, da dette ofte medfører masse papirarbeid og bekymringer. Den lave etterspørselen gjør at få modeller blir produsert, av få selskaper og nesten ingen makere, så det er ikke mye og samle på rett og slett. På hvilket nivå ligger du, egentlig ? Mener du alvor eller vil du samle på dealextreme kniver ? Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Tror nabogutten vil ha en balisong å leke seg med. Da kan du like greit bare bestille fra dealextreme og håpe den går igjennom posten uten problemer. Har mine tvil til at du får tillatelse til å bli "knivsamler" helt uten videre. Lenke til kommentar
Tegocalderon Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) Du tar store sjanser ved å prøve å smugle ulovlige våpen inn i landet. Just sayin. Endret 31. mars 2011 av Tegocalderon Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 nei, ikke dealextreme drit kniver, søppel som all den andre kina driten der. snakker om gode kvalitets kniver. det at de ulovlige er sjeldne og unike gjør dem bedre å samle på. og da mener ikke ikke ulovlige kniver til 60 kroner, men noen dyre kvalitets kniver. må bare ha lov til det først. den som ikke skjønner at det er lite smart å smugle slikt inn i landet ulovlig er ikke mye smart. jeg vil ha en god samling, men vil ikke bryte loven, det blir for dumt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå