Tomat1 Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Hei! Jeg kom over en effket forsterker (Vincent Sp-993) til halv pris. Da jeg bare har rundt 15000kr akkuratt nå, lurer jeg på om det er mulig of bruke denne forsterkeren uten pre-amp. Dvs bare plugge dataen rett i rca inngangene på forsterkeren. Jeg trenger svar så fprt som mulig, da de som selger bare har en igjen på lager. På forhond takk! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Det vil helt sikkert fungere. Men antagelig blir max volum ganske lavt, du får ikke sterkt nok signal ut av lydkortet til å få full effekt på forsterker. Dette kan dog avhenge av type forsterker og lydkort. Lenke til kommentar
Tomat1 Skrevet 25. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2011 ok, takk for svar! Hvis jeg kjøper en billig DAC med volumkontroll og bruker USB fra pc'en til DAC'en. Vil det da funke greit til jeg får penger til en skikkelig pre? F.eks. http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/argon_ha2-tube_forforsterker_sort.htm Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Det kan godt være at denne gir ut bra signal. Jeg tar ikke stilling til det. Har nylig prøvd å koble en Cambridge DacMagic direkte til Midgard Oberon sluttrinn. Det ble ikke mulig å spille særlig høyt. Edit: Den ARGON HA2 er en forforsterker. Så den vil fungere. Endret 25. mars 2011 av Hårek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå