petterpann Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 For en tid tilbake klarte jeg å miste førerkortet mitt på byen. Glemte det igjen, og har aldri fått det igjen. Jeg dro opp til trafikkstasjonen og sa jeg ville bestille nytt førerkort, men det fikk jeg ikke. Istedet ble jeg tildelt en midlertidig papirlapp mot at jeg skulle komme tilbake innen en måned og bestille nytt førerkort dersom mitt ikke dukket opp. Faen tenkte jeg, jeg er jo en travel mann og skal ha ferie. Dog, jeg aksepterte denne papirdritten. Jeg tok ferie og kom tilbake til byen. Da var desverre datoen på denne papirdritten jeg fikk utstedt gått ut. Like etter ble jeg stoppet i en rutinekontroll av UP. MEN.... Dama i politibilen sa at nå blir du anmeldt for å ha kjørt uten gyldig førerkort. Hva faen, sa jeg. Jeg har jo førerkortet, jeg har bare klart å rote det vekk! Spiller ikke rolle, anmeldt ble man! Gebyr fikk man og. Jeg har blitt stoppet tidligere fordi jeg har glemt førerkortet hjemme, og da var det bare å akseptere forelegget. Det vil si at jeg IKKE hadde blitt anmeldt dersom jeg hadde sagt at førerkortet mitt lå hjemme. Hva faen feiler politiet??? 1 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Wow, politiet er noen rare folk -.- Lenke til kommentar
simpl Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Tragisk. Hvor mye var gebyret på? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Skjønner ikke hvordan dette er noen andre enn din egen feil? 3 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Skjønner ikke hvordan dette er noen andre enn din egen feil? Det var ikke poenget hans. Les igjen, det sto at om han hadde sagt at han hadde glemt kortet sitt hjemme isteden for at an hadde rotet det bort så ville han ikke ha fått bot! Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Skjønner ikke hvordan dette er noen andre enn din egen feil? Det var ikke poenget hans. Les igjen, det sto at om han hadde sagt at han hadde glemt kortet sitt hjemme isteden for at an hadde rotet det bort så ville han ikke ha fått bot! Det var heller ikke det han skrev: Jeg har blitt stoppet tidligere fordi jeg har glemt førerkortet hjemme, og da var det bare å akseptere forelegget. Det vil si at jeg IKKE hadde blitt anmeldt dersom jeg hadde sagt at førerkortet mitt lå hjemme. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 MEN.... Dama i politibilen sa at nå blir du anmeldt for å ha kjørt uten gyldig førerkort. Men er ikke dette direkte feil? Du har jo fortsatt gyldig førerkort du har det bare ikke med deg. Da skal du vel ikke få mer en 500kr i bot? Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) MEN.... Dama i politibilen sa at nå blir du anmeldt for å ha kjørt uten gyldig førerkort. Hva faen, sa jeg. Jeg har jo førerkortet, jeg har bare klart å rote det vekk! Spiller ikke rolle, anmeldt ble man! Gebyr fikk man og. Jeg har blitt stoppet tidligere fordi jeg har glemt førerkortet hjemme, og da var det bare å akseptere forelegget. Det vil si at jeg IKKE hadde blitt anmeldt dersom jeg hadde sagt at førerkortet mitt lå hjemme. Hva faen feiler politiet??? + anmeldelse. Han ville med stor sannsynlighet ha fått bot! Endret 26. mars 2011 av BloodyDestiny Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Hvis du mener det er feil så kan du jo nekte å godta gebyret og ta det til rettsak... Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Hvis du mener det er feil så kan du jo nekte å godta gebyret og ta det til rettsak... Som vil koste mer.. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Dersom ditt opprinnelige førerkort hadde blitt slettet (førerkortnummeret gjort ugyldig), hadde jeg vært enig med Politiet. Når Biltilsynet tvert imot ber deg vente med å bestille nytt førerkort i tilfelle ditt gamle førerkort dukker opp, blir saken en annen. Det som kan ha skjedd er at Biltilsynet likevel har ugyldiggjort førerkortet, noe som igjen kan forklare hvorfor du ligger inne uten førerkort i Politiets register. Velkommen til byråkratiet. 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Ved mistet førerkort så må man vente 30 dager på å kunne få nytt. Når det har gått 30 dager, så kan du altså gå tilbake til trafikkstasjonen, og så bestille nytt kort, som igjen tar 3-4 dager. Det midlertidige førerkortet varer såklart en del lenger enn dette, og da gjerne noen måneder. Synes derfor det er ganske slapt å kjøre uten gyldig kort. (du kunne når som helst ha dratt til trafikkstasjonen å fått nytt midlertidig kort for en måned eller to ekstra) Og nei, jeg tviler vel på at førerkortet har blitt gjort ugyldig, eller at dette ble sjekket. Men igjen, akkurat dette vet jeg jo ikke, da DET aldri har skjedd meg. Synes dog det var en sær behandling av en så bagatellmessig sak. Det bør jo bli vektlagt like mye som om man har glemt førerkortet hjemme.... Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Er jo helt skrudd , politiet burde da f meg ha oversikt Jeg hadde klikka mentalt hvis de hadde gitt meg bot og utsettelse på lappen man allerede har (lol) Er nesten like før jeg tattoverer lappen på ræva me så når de spør om jeg har lappen kan jeg vise dem det Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Men trådstarter fikk vel bare forelegg for å ikke ha med førerkort i kjøretøyet? Det er jo stor forskjell på det og å kjøre uten å ha førerkort i hele tatt. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Men trådstarter fikk vel bare forelegg for å ikke ha med førerkort i kjøretøyet? Det er jo stor forskjell på det og å kjøre uten å ha førerkort i hele tatt. Nei, han ble vist anmeldt også skrev han i tillegg til bot. Jeg har blitt stoppet tidligere fordi jeg har glemt førerkortet hjemme, og da var det bare å akseptere forelegget. Det vil si at jeg IKKE hadde blitt anmeldt dersom jeg hadde sagt at førerkortet mitt lå hjemme. Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Det blir et Gebyr på 500kr for at de må sjekke opp om du har lappen. Men usikker her siden du hadde et "ulovlig førerkort". Lenke til kommentar
Itek Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Da jeg mistet førerkortet mitt på byen, fikk jeg også midlertidig førerbevis. Forskjellen er at det var null problem å få et som er gylding i mer enn 1 måned LINK Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Det som slår meg når eg les denne tråden er at trådstarter har fremlagt sitt midlertidige førerkort når han blei stoppa av UP. Dette midlertidige førerkortet hadde på dette tidspunktet ein utløpt gyldigheit, ergo kjøyring utan gyldig sertifikat. Det vil med andre ord være ein forskjell på å seie ifrå til politiet at du ikkje har med førerkortet kontra det å fremlegge eit utgått førerbevis som om det var gyldig. Men når det er sakt så er eg enig i at dette nok burde vært håndtert på ein anna måte av politiet. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå