Gå til innhold

Generere strekkode gjennom php og mysql

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Jeg holder på å byggge opp ein nett butikk, og lurer på hvordan jeg generer barcoder i php og info fra en mysql database?

I tittelen skriver du strekkode og i teksten barcoder så jeg velger det siste:

Google

barcoder php

og info fra en mysql database?

Betyr det at koden skal legges i en database, er det en enkel database oppgave. De ulikene kodene legges i en kolonne i en tabell. Legger du samme kolonne i flere tabeller bryter det med selve relasjons data base prinsippet.

Don't Repeat Yourself (DRY).

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Først og fremst bør man kanskje finne ut hvilken standard for strekkode man ønsker å bruke. De ser kanskje like ut, men det finnes endel å velge mellom. Ellers er det jo som kgun påpeker bare å søke på nett. Sannsynligheten er ganske stor for at det finnes noe eksisterende kode man kan benytte.

Lenke til kommentar

(Forbehold om litt tynn kunnskap ;) )

En strekkode er bare en font, så er bare å finne ut hvilken strekkode du vil/må ha og så finne denne fonten. En veldig enkel strekkode er 3 of 9/Code 39, og det finnes en del gratis og muligens frie fonter for denne. Så er det bare å plassere det du vil at skal være i strekkoden mellom to *, eks *123456*.

Ellers så er det bl.a. noen skript på fpdf.org som genererer noen strekkoder, eks: http://fpdf.org/en/script/script46.php som er code39. Fpdf er for å lage pdf'er så om disse funksjonene/metodene er brukbare andre steder vet jeg ikke.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...