jlilleby Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Jeg holder på å byggge opp ein nett butikk, og lurer på hvordan jeg generer barcoder i php og info fra en mysql database? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Jeg holder på å byggge opp ein nett butikk, og lurer på hvordan jeg generer barcoder i php og info fra en mysql database? I tittelen skriver du strekkode og i teksten barcoder så jeg velger det siste: Google barcoder php og info fra en mysql database? Betyr det at koden skal legges i en database, er det en enkel database oppgave. De ulikene kodene legges i en kolonne i en tabell. Legger du samme kolonne i flere tabeller bryter det med selve relasjons data base prinsippet. Don't Repeat Yourself (DRY). Endret 25. mars 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Først og fremst bør man kanskje finne ut hvilken standard for strekkode man ønsker å bruke. De ser kanskje like ut, men det finnes endel å velge mellom. Ellers er det jo som kgun påpeker bare å søke på nett. Sannsynligheten er ganske stor for at det finnes noe eksisterende kode man kan benytte. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 (endret) (Forbehold om litt tynn kunnskap ) En strekkode er bare en font, så er bare å finne ut hvilken strekkode du vil/må ha og så finne denne fonten. En veldig enkel strekkode er 3 of 9/Code 39, og det finnes en del gratis og muligens frie fonter for denne. Så er det bare å plassere det du vil at skal være i strekkoden mellom to *, eks *123456*. Ellers så er det bl.a. noen skript på fpdf.org som genererer noen strekkoder, eks: http://fpdf.org/en/script/script46.php som er code39. Fpdf er for å lage pdf'er så om disse funksjonene/metodene er brukbare andre steder vet jeg ikke. Endret 29. mars 2011 av Crowly Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 EAN-13 er barkodesystemet som brukes mest for dagligvarer / vareprising. Overraskende nok gir et søk etter EAN-13 og php flere gode treff. http://www.google.no/search?hl=no&client=opera&hs=Fbd&rls=en&channel=suggest&q=ean-13+php&aq=f&aqi=g6&aql=&oq= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå